kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 364 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | 963-17-9021-5 |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 53-009. |
Folytonosság és megújulás Kemény Gábor pedagógiájában (Kemény Katalin) | 5 |
A pedagógiai tudat kialakulása Magyarországon (Kemény Gábor) | 23 |
Előszó | 25 |
A nevelés és neveléstudomány jelentőségének tudatosodása | 28 |
A nevelés mint sorsprobléma tudatosodik | 28 |
Szociálpedagógiai vizsgálódások | 30 |
A magyar sors és a magyar kultúra az európai szellem tükrében | 31 |
A fajközösség és a kultúrközösség lázálma | 34 |
A magyar észjárás elmélkedői | 37 |
A pedagógiai alapkérdés egyetemes szemlélete | 42 |
A nevelési válság és osztályharcok tükrében | 44 |
Nevelés, neveléstan és szellemtörténet | 45 |
A múlt és jelen tudatos kapcsolata | 48 |
A magyar nevelés útirányai a XVIII. század végéig | 51 |
A nomád idők kultúrhelyzete | 51 |
A kereszténység kezdetén. A népkultúra elindulása | 52 |
A magyar szellem fejlődés gátjai, vallásüldözések | 54 |
Kivételes pedagógusegyéniségek és -intézmények | 58 |
A magyar nevelésügy első szintézise a XVIII. században | 64 |
Az európai szellemmel való kapcsolatok | 77 |
Comenius | 79 |
Pázmány Péter | 83 |
Bethlen Gábor | 89 |
Zrínyi Miklós | 91 |
Apáczai Csere János és a magyar pedagógia kezdete | 93 |
Apáczai egykori arcképe és aktuális jelentősége | 93 |
Az Encyclopaedia szellemi elődjei | 95 |
A Magyar Encyclopaedia | 98 |
Az iskolák szükségéről | 106 |
Az életmű | 109 |
Tanítás a XVII. században | 111 |
Ramus szelleme és korabeli jelentősége | 15 |
Descartes és Apáczai | 118 |
A nagy per | 120 |
Dávid Ferenc, a vallásalapító. Az unitárius iskolaügy | 131 |
Vallás és univerzalizmus | 131 |
Bölöni Farkas Sándor | 134 |
A kolozsvári unitárius gimnázium | 136 |
Az unitárius egyház és iskola küzdelmei | 139 |
A tordai unitárius gimnázium | 145 |
Az Alföld nevelője, Tessedik Sámuel | 148 |
Tessedik társadalomszemlélete | 148 |
Tessedik Szarvasra kerül | 149 |
Az új termelési forma | 150 |
Tessedik munkaiskolát épít | 153 |
Iskolaszervezési gondolatok | 154 |
A nagy reformok előfutárai | 156 |
Bessenyei, az európai szemlélet embere | 156 |
Kazinczy és az irodalmi nevelés | 163 |
Berzsenyi nemzetébresztő munkája | 170 |
Berzeviczy, az első magyar társadalomtudós | 175 |
Közelebb Európához. Széchenyi | 182 |
Széchenyi ifjúkori ösztönzései | 182 |
Széchenyi és Wesselényi találkozása | 185 |
Új eszmék a magyar életben. A Hitel | 187 |
Széchenyi a tehetségkiválasztásról | 192 |
A szív és az értelem politikusa, Eötvös József | 195 |
Az elhatározó gyermekkori élmény | 195 |
Eötvös és Széchenyi vitája | 196 |
A szociális helyzet higgadt mérlegelője | 201 |
A Reform | 204 |
A közoktatásügy minisztere | 206 |
A közoktatásügy létkérdéseinek középpontjában | 207 |
A tanszabadság | 209 |
Az Eötvös-hagyományok sorsa. Schneller István életműve | 211 |
A kiegyezés után | 212 |
Az Eötvös-szellem neveltje | 214 |
Teológia és tudomány | 215 |
Egyéniség, személyiség | 216 |
A fejlődés gondolatára alapított középiskola | 217 |
A Kolozsvári Gyakorló Középiskola szelleme és szervezete | 218 |
Líceum. Átmenet az egyetemre | 221 |
Szabad kutatás és főiskolai tanulmányok | 222 |
Az egyetem nem szakiskola | 223 |
Vallás- és gondolatszabadság | 223 |
Az egyetem éltetője a tanítási szabadság | 225 |
Az érettségi ellen | 227 |
University Extension | 228 |
Pestalozzi és Scneller | 228 |
A személyiség középponti gondolata | 229 |
A magyar kultúrpolitika a világháború után | 232 |
A kétféle út | 232 |
A középosztály nevelésügye | 233 |
A logikus szelekció hiánya | 237 |
Apáczai ma is útmutató | 239 |
Nagy László és az új magyar pedagógia | 240 |
A gyemektanulmányozás útja | 242 |
A természetes fejlődés határvonalai | 243 |
A gyermek érdeklődésének lélektana | 245 |
Az Új Iskola megalakulása | 247 |
Optimizmus a nevelésben | 251 |
Nagy László a kulturális és a szociális mozgalmakban | 253 |
A magyar közoktatás reformja | 253 |
A tehetség kérdése | 257 |
A pályaválasztás | 259 |
Felvételi vizsga és szelekció | 260 |
Gyakorlati érdek és tudományos szemmérték | 263 |
Pedagógiai biológia | 264 |
Nagy László hatóköre | 265 |
Pillanatfelvételek húsz év nevelésügyéből. A határon innen és a határon túl (1918-1938) | 270 |
Nevelési mozgalmak a háború végén | 271 |
A Jövő Útjain | 274 |
Az Új Iskola a háború után | 274 |
Az utódállamok munkája | 277 |
Epilógus | 285 |
Irodalom | 290 |
Jegyzetek (Kemény Katalin) | 296 |
Idegen szavak, kifejezések és címek jegyzéke (Kemény Katalin) | 313 |
Névmagyarázat és -mutató (Kemény Katalin) | 324 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.