1.067.073

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógiai pszichológia

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 691 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-17-5300-x
Megjegyzés: A könyv tankönyvi száma: 52799. Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

A pedagógiai pszichológia általános kérdései5
A pedagógiai pszichológia tárgya, rendszere5
A pszichológia és a pedagógia kapcsolata5
Mi a pedagógiai pszichológia ( A tudomány tárgya)11
Milyen tudomány a pedagógiai pszichológia? ( A tudomány jellege)21
A pedagógiai pszichológia rendszere25
A pedagógiai pszichológia kutatási módszerei28
A pedagógiai-pszichológiai kutatás általános sajátosságai28
A kutatási módszerek csoportosítása31
A feltáró módszerek34
Feldolgozó (értékelő) módszerek71
A pedagógiai hatás lélektana91
A pedagógiai hatás lélektana91
A pedagógiai hatás néhány általános sajátossága91
A pedagógiai hatás determinációja94
A pedagógiai hatás modelljei98
A pedagógiai hatás pszichológiai elemzése és alapvető törvényei103
A pedagógiai folyamat pszichológiája111
A pedagógiai folyamatnak, mint társadalmi tevékenységnek pszichológiai mechanizmusa112
A pedagógiai folyamatnak, mint pedagógiai tevékenységnek pszichológiai mozzanatai112
A pedagógiai folyamatnak, mint a gyermeki személyiség fejlődése114
A pedagógiai folyamatnak, mint képességfejlesztés118
A nevelhetőség lélektani alapjai125
Néhány általános megállapítás a nevelés és az átöröklés viszonyával kapcsolatban125
A személyiség néhány sajátossága mint a nevelhetőség pszichológiai alapja128
A gyermeki személyiség fejlődésének néhány sajátossága mint a nevelhetőség lélektani alapja134
A nevelő-növendék viszony pszichológiája147
A pedagógus-tanuló viszony általános pszichológiai sajátosságai147
A pedagógus lélektana159
A tanulók lélektana168
A személyiségfejlesztés pszichológiai alapjai177
A személyiség fogalma, szerkezete, pedagógiai feladatok177
A személyiség fogalma177
A személyiség szerkezete184
A személyiségfejlődés és -fejlesztés pszichológiai feladatai194
A személyiségfejlődés néhány általános sajátossága194
A személyiségfejlődés pszichológiai mechanizmusai195
Utánzás, azonosulás, értékorientáció196
A pszichés alkalmazkodás és aktivitás mechanizmusai (Konfliktusmegoldási lehetőségek)201
Énfunkciók205
A személyiségfejlesztés módszertana209
Az elemi tevékenységet irányító nevelési módszerek213
A tudatosítás nevelési módszerei226
A tudatos tevékenységet befolyásoló nevelési módszerek242
A tanulás és tanítás pszichológiája251
A tanulás lélektana252
A tanulás fogalma252
Tanuláselméletek255
Az iskolai tanulás elméletei269
A tanulás törvényei275
A tanulás motivációja281
Az oktatási folyamat pszichológiai elemzése290
Az ismeretelsajátítás folyamatának oktatáslélektani elemzése294
Az ismeretrögzítés (emlékezetbe vésés) pszichológiai kérdései306
Az ismeretek alkalmazásának pszichológiája311
Az oktatási folyamat mint probléma-, ill. feladatmegoldás317
Az értelmi cselekvés szakaszos fejlesztésének elmélete325
A tanulási irányításának (programozásának) pszichológiai kérdései329
A programozott oktatás pedagóiai-pszichológiai problémái 330
Indítékok, források330
Fogalma, lényege, típusai333
Pszichológiai alapok336
Pedagógiai-pszichológiai elvek340
A gépi irányítás pedagógiai-pszichológiai problémái351
Programozott oktatás és gondolkodásfejlesztés353
A feladatrendszeres oktatás pedagógiai-pszichológiai alapjai356
Pszichológiai szempontok az oktatás-nevelés tartalmának (nevelési és oktatási tervek) meghatározásánál360
Személyiség-lélektani szempontok a nevelési cél és tartalom meghatározásában 362
Művelődés-lélektani szempontok a nevelés-oktatás tervezésében 366
Fejlődéslélektani szempontok a nevelés és az oktatási tervek készítésében 371
A differenciális lélektan szempontjai a nevelési és az oktatási tervek készítésében380
Pedagógiai-pszichológiai szempontok a nevelési és oktatási tervek készítésében382
Felmérések és kísérletek a tantervkészítés szolgálatában390
Az oktatás szervezeti formáinak lélektani hatása392
Az egyéni, a csoport- és az osztálytanulás pszichológiája392
A tanítás és a tanulás módszereinek lélektani elemzése408
Az oktatási módszerek csoportosítása408
Hagyományos és új oktatási módszerek (rendszerek)410
Az egyes oktatási módszerek pszichológiai elemzése420
Oktatógépek437
Az oktatástechnikai eszközök alkalmazásának lélektani feltételei439
A tanulás és tanítás ellenőrzésének és értékelésének pszichológiai vonatkozásai 447
Az ellenőrzés és értékelés funkciói447
A felelés és feleltetés pszichológiai problémái450
A vizsga lélektani problémái475
Az osztályozás lélektana459
A munkatanulás folyamatának pszichológiája468
A teljesítőképesség, a fáradtság és a pihenés oktatáslélektani kérdései485
A szocializáció (közösségi nevelés) pszichológiája495
Szocializáció a nevelés és oktatás folyamatában 496
A tanulók értékorientációjának, példa- és eszményképválasztásának sajátosságai504
Szocializáció a családban. A család pszichológiai hatása a nevelésben506
A közösségi nevelés pszichológiája517
Történeti előzmények517
A közösség pedagógiai-pszichológiai hatása522
A közösség fogalma, szerkezete, dinamikája524
Az iskolai közösségi nevelés pszichológiai alapjai535
Az individualizáció (az egyéni bánásmód) pszichológiája547
Az egyéni különbségek és az egyéni bánásmód pszichológiája547
A tanulók megismerésének pszichológiai szempontjai547
Az egyéni bánásmód néhány oktatáslélektani problémája560
Képességbeli különségek és az individualizáció562
A hátrányos helyzet pszichológiai problémái570
Az iskolaelőkészítés és az iskolaérettség pszichológiai problémái575
Iskolaelőkészítés az óvodában. Az óvodás életkor szerepe a személyiség fejlődésében 577
Az egyes pszichikus funkciók fejlődése579
A nehezen nevelhetőség pszichológiai kérdései584
A nehezen nevelhetőség fogalma584
A nehezen nevelhetőség tünetei585
A nehezen nevelhetőség okai587
Konfliktusok592
Az iskolai kudarc594
Nevelési módszerek597
A veszélyeztetett gyermek599
A pályaválasztás pedagógiai-pszichológia kérdései603

Kelemen László

Kelemen László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kelemen László könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Pedagógiai pszichológia Pedagógiai pszichológia Pedagógiai pszichológia Pedagógiai pszichológia

A borító elszíneződött, élei sérültek.

Állapot:
1.840 Ft
1.280 ,-Ft 30
12 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Pedagógiai pszichológia Pedagógiai pszichológia Pedagógiai pszichológia Pedagógiai pszichológia Pedagógiai pszichológia Pedagógiai pszichológia

A gerinc javított, a borító kopott. Néhány lapon aláhúzás látható.

Állapot:
1.840 ,-Ft
17 pont kapható
Kosárba