kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 691 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | 963-17-6834-1 |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 52799. Fekete-fehér ábrákkal. |
A pedagógiai pszichológia általános kérdései | 5 |
A pedagógiai pszichológia tárgya, rendszere | 5 |
A pszichológia és a pedagógia kapcsolata | 5 |
Mi a pedagógiai pszichológia ( A tudomány tárgya) | 11 |
Milyen tudomány a pedagógiai pszichológia? ( A tudomány jellege) | 21 |
A pedagógiai pszichológia rendszere | 25 |
A pedagógiai pszichológia kutatási módszerei | 28 |
A pedagógiai-pszichológiai kutatás általános sajátosságai | 28 |
A kutatási módszerek csoportosítása | 31 |
A feltáró módszerek | 34 |
Feldolgozó (értékelő) módszerek | 71 |
A pedagógiai hatás lélektana | 91 |
A pedagógiai hatás lélektana | 91 |
A pedagógiai hatás néhány általános sajátossága | 91 |
A pedagógiai hatás determinációja | 94 |
A pedagógiai hatás modelljei | 98 |
A pedagógiai hatás pszichológiai elemzése és alapvető törvényei | 103 |
A pedagógiai folyamat pszichológiája | 111 |
A pedagógiai folyamatnak, mint társadalmi tevékenységnek pszichológiai mechanizmusa | 112 |
A pedagógiai folyamatnak, mint pedagógiai tevékenységnek pszichológiai mozzanatai | 112 |
A pedagógiai folyamatnak, mint a gyermeki személyiség fejlődése | 114 |
A pedagógiai folyamatnak, mint képességfejlesztés | 118 |
A nevelhetőség lélektani alapjai | 125 |
Néhány általános megállapítás a nevelés és az átöröklés viszonyával kapcsolatban | 125 |
A személyiség néhány sajátossága mint a nevelhetőség pszichológiai alapja | 128 |
A gyermeki személyiség fejlődésének néhány sajátossága mint a nevelhetőség lélektani alapja | 134 |
A nevelő-növendék viszony pszichológiája | 147 |
A pedagógus-tanuló viszony általános pszichológiai sajátosságai | 147 |
A pedagógus lélektana | 159 |
A tanulók lélektana | 168 |
A személyiségfejlesztés pszichológiai alapjai | 177 |
A személyiség fogalma, szerkezete, pedagógiai feladatok | 177 |
A személyiség fogalma | 177 |
A személyiség szerkezete | 184 |
A személyiségfejlődés és -fejlesztés pszichológiai feladatai | 194 |
A személyiségfejlődés néhány általános sajátossága | 194 |
A személyiségfejlődés pszichológiai mechanizmusai | 195 |
Utánzás, azonosulás, értékorientáció | 196 |
A pszichés alkalmazkodás és aktivitás mechanizmusai (Konfliktusmegoldási lehetőségek) | 201 |
Énfunkciók | 205 |
A személyiségfejlesztés módszertana | 209 |
Az elemi tevékenységet irányító nevelési módszerek | 213 |
A tudatosítás nevelési módszerei | 226 |
A tudatos tevékenységet befolyásoló nevelési módszerek | 242 |
A tanulás és tanítás pszichológiája | 251 |
A tanulás lélektana | 252 |
A tanulás fogalma | 252 |
Tanuláselméletek | 255 |
Az iskolai tanulás elméletei | 269 |
A tanulás törvényei | 275 |
A tanulás motivációja | 281 |
Az oktatási folyamat pszichológiai elemzése | 290 |
Az ismeretelsajátítás folyamatának oktatáslélektani elemzése | 294 |
Az ismeretrögzítés (emlékezetbe vésés) pszichológiai kérdései | 306 |
Az ismeretek alkalmazásának pszichológiája | 311 |
Az oktatási folyamat mint probléma-, ill. feladatmegoldás | 317 |
Az értelmi cselekvés szakaszos fejlesztésének elmélete | 325 |
A tanulási irányításának (programozásának) pszichológiai kérdései | 329 |
A programozott oktatás pedagóiai-pszichológiai problémái | 330 |
Indítékok, források | 330 |
Fogalma, lényege, típusai | 333 |
Pszichológiai alapok | 336 |
Pedagógiai-pszichológiai elvek | 340 |
A gépi irányítás pedagógiai-pszichológiai problémái | 351 |
Programozott oktatás és gondolkodásfejlesztés | 353 |
A feladatrendszeres oktatás pedagógiai-pszichológiai alapjai | 356 |
Pszichológiai szempontok az oktatás-nevelés tartalmának (nevelési és oktatási tervek) meghatározásánál | 360 |
Személyiség-lélektani szempontok a nevelési cél és tartalom meghatározásában | 362 |
Művelődés-lélektani szempontok a nevelés-oktatás tervezésében | 366 |
Fejlődéslélektani szempontok a nevelés és az oktatási tervek készítésében | 371 |
A differenciális lélektan szempontjai a nevelési és az oktatási tervek készítésében | 380 |
Pedagógiai-pszichológiai szempontok a nevelési és oktatási tervek készítésében | 382 |
Felmérések és kísérletek a tantervkészítés szolgálatában | 390 |
Az oktatás szervezeti formáinak lélektani hatása | 392 |
Az egyéni, a csoport- és az osztálytanulás pszichológiája | 392 |
A tanítás és a tanulás módszereinek lélektani elemzése | 408 |
Az oktatási módszerek csoportosítása | 408 |
Hagyományos és új oktatási módszerek (rendszerek) | 410 |
Az egyes oktatási módszerek pszichológiai elemzése | 420 |
Oktatógépek | 437 |
Az oktatástechnikai eszközök alkalmazásának lélektani feltételei | 439 |
A tanulás és tanítás ellenőrzésének és értékelésének pszichológiai vonatkozásai | 447 |
Az ellenőrzés és értékelés funkciói | 447 |
A felelés és feleltetés pszichológiai problémái | 450 |
A vizsga lélektani problémái | 475 |
Az osztályozás lélektana | 459 |
A munkatanulás folyamatának pszichológiája | 468 |
A teljesítőképesség, a fáradtság és a pihenés oktatáslélektani kérdései | 485 |
A szocializáció (közösségi nevelés) pszichológiája | 495 |
Szocializáció a nevelés és oktatás folyamatában | 496 |
A tanulók értékorientációjának, példa- és eszményképválasztásának sajátosságai | 504 |
Szocializáció a családban. A család pszichológiai hatása a nevelésben | 506 |
A közösségi nevelés pszichológiája | 517 |
Történeti előzmények | 517 |
A közösség pedagógiai-pszichológiai hatása | 522 |
A közösség fogalma, szerkezete, dinamikája | 524 |
Az iskolai közösségi nevelés pszichológiai alapjai | 535 |
Az individualizáció (az egyéni bánásmód) pszichológiája | 547 |
Az egyéni különbségek és az egyéni bánásmód pszichológiája | 547 |
A tanulók megismerésének pszichológiai szempontjai | 547 |
Az egyéni bánásmód néhány oktatáslélektani problémája | 560 |
Képességbeli különségek és az individualizáció | 562 |
A hátrányos helyzet pszichológiai problémái | 570 |
Az iskolaelőkészítés és az iskolaérettség pszichológiai problémái | 575 |
Iskolaelőkészítés az óvodában. Az óvodás életkor szerepe a személyiség fejlődésében | 577 |
Az egyes pszichikus funkciók fejlődése | 579 |
A nehezen nevelhetőség pszichológiai kérdései | 584 |
A nehezen nevelhetőség fogalma | 584 |
A nehezen nevelhetőség tünetei | 585 |
A nehezen nevelhetőség okai | 587 |
Konfliktusok | 592 |
Az iskolai kudarc | 594 |
Nevelési módszerek | 597 |
A veszélyeztetett gyermek | 599 |
A pályaválasztás pedagógiai-pszichológia kérdései | 603 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.