1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A tanulók személyisége és gondolkodása

Neveléslélektani tanulmányok

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 181 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Napjainkban egyre több szó esik arról, hogy az iskolai oktatónevelő munkát alapozzuk meg a pszichológiai törvényszerűségek ismeretével „és tudatos alkalmazásával. Nincs olyan pedagógustanácskozás,... Tovább

Előszó

Napjainkban egyre több szó esik arról, hogy az iskolai oktatónevelő munkát alapozzuk meg a pszichológiai törvényszerűségek ismeretével „és tudatos alkalmazásával. Nincs olyan pedagógustanácskozás, pedagógiai tanulmány vagy kézikönyv, amely ne utalna a gyermek életkori és egyéni sajátosságai figyelembevételének szükségességére. A pszichológiával szemben gyakran hangzik el az a megállapítás is, hogy adós az életkori és egyéni sajátosságok korszerű, színvonalas kidolgozásával. A kérdés ilyen feltevéséből nem volna helyes azt a következtetést levonni, hogy az életkori sajátosságok kidolgozatlansága az oktató-nevelő munka összes fogyatékosságának egyedüli oka. El kell azonban annyit ismerni, hogy az utóbbi néhány esztendőben a pedagógusok számára nem tettük eléggé rendszeresen hozzáférhetővé a pszichológia és ezen belül a neveléslélektani kutatások eredményeit.
Kötetünk egyik célja éppen az, hogy ezt a hiányosságot kezdje el pótolni. A közölt tanulmányok legnagyobb része új kutatási eredménnyel ismertet meg bennünket. Olyan tanulmányokról van szó, amelyek elsősorban nem a pszichológia elméleti, elvi kérdéseit vizsgálják, hanem az a céljuk, hogy a pszichológiai törvényszerűségek iskolai megnyilvánulásait tárják fel a nevelési folyamatban vagy az ismeretszerzésben. Vissza

Tartalom

Előszó (Surányi Gábor) 3
I. A neveléslélektanról általában 7
Kelemen László: Hogyan segíthetik a neveléslélektani kutatások a pedagógiát és a pedagógus munkáját? 9
Hans Hiebsch: A pedagógiai pszichológia helyzete és feladatai a Német Demokratikus Köztársaságban 26
II. A tanulók szemelyisége 41
A. L. Snirman: A tanulói személyiség vizsgálatának pszichológiai alapjai 43
L. I. Bozsovics: Az ismeretek és szokások szerepe a tanulók személyiségének kialakulásában 74
III. A tananyag megértése és feldolgozása. A gondolkodás 91
V. N. Kulikov: Hogyan értik meg az alsóosztályos tanulók a matematikai összefüggést? 93
Lénárd Ferenc: Megértésbeli problémák az általános iskola osztott és osztatlan tagozatán 110
V. P. Kolpacsov: A kétoldalú kapcsolatok megteremtésének szerepe a földrajzi anyag elsajátításában 127
Hans Hiebsch: A produktív gondolkodásra nevelésről 152
Hans Aebli: A képzet, a szokás és a művelet 157
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A tanulók személyisége és gondolkodása A tanulók személyisége és gondolkodása A tanulók személyisége és gondolkodása

A gerinc javított, néhány lap nehezebben olvasható. A címlapon tulajdonosi bejegyzés látható.

Állapot:
1.940 ,-Ft
16 pont kapható
Kosárba