A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A tanulók gondolkodása 6-10 éves korban

Szerző
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Félvászon
Oldalszám: 169 oldal
Sorozatcím: A szocialista pedagógia könyvtára
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 52259.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Értekezésem tárgya: a fogaknak és a gondolkodás sajátosságainak kísérleti jellegű vizsgálata az általános iskola alsó tagozatában a beszélgetés (ma: olvasás) tantárgy tantervi anyagával... Tovább

Előszó

Értekezésem tárgya: a fogaknak és a gondolkodás sajátosságainak kísérleti jellegű vizsgálata az általános iskola alsó tagozatában a beszélgetés (ma: olvasás) tantárgy tantervi anyagával kapcsolatban.
Az értekezés tehát a mostanában sokat emlegetett életkori sajátosságok problémáját vizsgálja egy konkrét területen, az oktatás szempontjából talán legfontosabb pszichikai jelenség: a gondolkodás területén. A munka kísérleti jellegű. Nagy tényanyag alapján, a gyakorlati pedagógusok közreműködésével, a tantervi anyag elsajátításának folyamatában kutatja az alapvető fogalmak és gondolkodási műveletek sajátosságait és fejlődését.
Mielőtt részletesebben kifejteném munkám célját, röviden jelezni kívánom, hogyan jutottam el témámhoz, és miben látom annak jelentőségét.
A témaválasztást egy szubjektív és egy objektív szükséglet összetalálkozása tette indokolttá.
Eddigi munkám a gondolkodás nevelésével volt kapcsolatban. A gondolkodás nevelésének rendszerét azonban az oktatás folyamatában eltervezni csak akkor lehet, ha ismerjük az egyes életkorokban a fogalmak és a gondolkodás sajátosságait és a fejlődés menetét. A kutatás logikája ezért következő feladatként a gondolkodás életkori sajátosságainak a vizsgálatát állította elém. Vissza

Tartalom

I. A munka célja 5
II. A vizsgálatok módszere 12
III. A vizsgálatok eredményei, tanulságai 20
A) A tanulók fogalmainak sajátosságai az egyes tárgykörökben 20
1. A természetrajzi fogalmak sajátosságai a tanulók gondolkodásában 20
a) A növényekről és a növények életéről alkotott fogalmak sajátosságai a tanulók gondolkodásában 33
b) Az állatokról és az állatok életéről alkotott fogalmak sajátosságai a tanulók gondolkodásában 33
c) Néhány általános biológiai fogalom sajátosságai a tanulók gondolkodásában 40
d) Általános megállapítások a tanulók természetrajzi fogalmairól 42
2. Az egészségi ismeretekkel kapcsolatos fogalmak sajátosságai a tanulók gondolkodásában 52
3. Az élettelen természettel kapcsolatos fogalmak sajátosságai a tanulók gondolkodásában 52
4. Néhány társadalmi fogalom sajátosságai a tanulók gondolkodásában 82
5. Néhány történelmi fogalom sajátosságai a tanulók gondolkodásában 88
6. Néhány megállapítás a vizsgált fogalmak általános tartalmi sajátosságairól 96
B) A gondolkodás sajátosságai az egyes logikai műveletekkel kapcsolatban 103
1. A fogalomalkotással kapcsolatos sajátosságok 103
a) Analízis 103
b) Összehasonlítás 107
c) Meghatározás 109
d) Felosztás 115
e) Néhány általános megállapítás a fogalomalkotással kapcsolatban 120
2. A következtetésekkel kapcsolatos sajátosságok 124
a) Szillogizmus 124
b) Induktív következtetés 133
c) Oksági magyarázat 137
3. Néhány általános megállapítás a gondolkodás fejlődéséről 145
IV. A vizsgálatok általános értékelése. Néhány tanulság 151
Résumé 156

Kelemen László

Kelemen László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kelemen László könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem