Fülszöveg
A vállalatvezetők naponta megélik, milyen nehéz küzdeni a versenytársakkal, feltárni a fellelhető hatékonysági tartalékokat, a végsőkig fokozni a termelékenységet. Egyre gyakrabban ütközünk kemény korlátokba, mégis csak ritkán és nagyon kevesen merünk bátor stratégiai váltással kitérni a küzdelem elöl ott, ahol annak csekély a hozadéka. A könyvből megtanulhatjuk, mikor és hogyan teremthetjük meg a magunk kék óceánját, ahol - legalábbis átmenetileg - csak két szereplő van: mi és a vevőink. Hát nem erről álmodik minden vállalatvezető? Straub Elek elnök-vezérigazgató Magyar Telekom A mi iskolánk a közép-európai régió Harvardjaként szeretné vezetni az MBA-rangsorokat. Hisszük, hogy ebben a régióban az innováció genetikai adottság. A kék óceán stratégia remek módszertani kereteket ad ezen adottságok kihasználásához. Mi nemcsak a diákjainknak, hanem üzleti partnereinknek is iránytűt tartunk a kék óceán piacok felé. Olivér W. Olson M BA - program igazgató CEU Business School, Budapest A...
Tovább
Fülszöveg
A vállalatvezetők naponta megélik, milyen nehéz küzdeni a versenytársakkal, feltárni a fellelhető hatékonysági tartalékokat, a végsőkig fokozni a termelékenységet. Egyre gyakrabban ütközünk kemény korlátokba, mégis csak ritkán és nagyon kevesen merünk bátor stratégiai váltással kitérni a küzdelem elöl ott, ahol annak csekély a hozadéka. A könyvből megtanulhatjuk, mikor és hogyan teremthetjük meg a magunk kék óceánját, ahol - legalábbis átmenetileg - csak két szereplő van: mi és a vevőink. Hát nem erről álmodik minden vállalatvezető? Straub Elek elnök-vezérigazgató Magyar Telekom A mi iskolánk a közép-európai régió Harvardjaként szeretné vezetni az MBA-rangsorokat. Hisszük, hogy ebben a régióban az innováció genetikai adottság. A kék óceán stratégia remek módszertani kereteket ad ezen adottságok kihasználásához. Mi nemcsak a diákjainknak, hanem üzleti partnereinknek is iránytűt tartunk a kék óceán piacok felé. Olivér W. Olson M BA - program igazgató CEU Business School, Budapest A kék óceán stratégia nem a jövő, hanem a jelen. Alkalmazásai körülvesznek bennünket, felrázzák a vállalatok világát, és egész iparágakat definiálnak újra. Mint a kék óceán stratégiai módszertan régióbeli vezetője tanúsítom, hogy azonnal és közvetlenül alkalmazható felismerésekről van szó. Örülök, hogy a magyar kiadás elérhetővé teszi e tudást az olyan magyar vállalatvezetők számára, akik sikeres stratégiai lépésekre és nagy hatású innovációk bevezetésére törekednek. Gábor George Burt közép-európai igazgató Blue Ocean Strategy Global Network www.creatingblueoceans.com Minél nagyobb vállalat irányításával bíz meg minket a sors, annál jobban kell ismernünk a newtoni fizika tehetetlenségi törvényét. Egy nagy hajó irányváltoztatásához ugyanis hatalmas energia és sok idő kell. Ez a törvény igaz a piaci verseny vörös óceánjain hajózókra. Úgy tűnik, a kék óceánokon más fizikai törvények is érvényesülnek... dr. Beck György vezérigazgató Hewlett-Packard Magyarország
A kék óceán a végtelen lehetőségek szimbóluma. A könyvet olvasva egy stratéga nem tehet mást, mint szüntelenül bólogat: „Hát persze, így kell csinálni. Hiszen ezt próbáljuk mi is!" Akkor hát miért lett ez a könyv a Harvard Kiadó bestsellere? Miért fordítják máris 30 különböző nyelvre? Mi benne a zseniális? A módszeresség, a koncepciózus végigvitele mindannak, amit sokan éreznek, de csak kevesen tudnak készpénzre - profitra - váltani. A kék óceán stratégia szisztematikusan vezet végig azon a csoportos agytornán, melynek eredményeképpen olyan piacokra bukkanhatunk, ahol még nincs senki, ahol még kék az óceán, és nem véreznek el céljaink a költségcsökkentés, illetve az árverseny csapdáiban. Persze amint megtaláltunk egy kék óceánt, egyben biztosak is lehetünk abban, hogy már minden korábbi versenytársunk eszeveszetten tempózik felénk. Nincs sok időnk, de a lépéselőny éppen elég: mire ide érnek, mi már megint új vizeken hajózunk. A multinacionális világ felrázása, rég elfelejtett kisvállalkozói attitűdök, kreativitás és a „mersz" felélesztése. A kék óceán stratégia a kisvállalkozásoktól kezdve az óriáscégekig könnyed táncra hívja a vállalatokat, sőt megtanítja nekik a tánclépéseket is. Jogosan kérdezhetjük: No de mindez mennyibe fog kerülni? Bármily hihetetlennek tűnik, az értékinnováció (a módszertan egyik alapeleme) leginkább a hatékony költséggazdálkodás technikai bravúrjaira tanít meg minket. Ezek után pedig már lesz miből tervezni tovább. És végül talán a legfontosabb: Remek tréning! Csapatépítés felsőfokon! BOS Global Network - Hungary
Vissza