A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Katonai pszichológia, katonai pedagógia

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Budapest
Kiadó: Zrínyi Katonai Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Félvászon
Oldalszám: 483 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezetés5
A katonai pszichológia alapjai
A katonai pszichológia általános kérdései
A katonai pszichológia tárgya, módszerei és feladatai
A pszichológia tárgya15
A pszichológia módszerei és felhasználásuk a harcosok kiképzésének gyakorlatában22
A pszichológia ágai27
A katonai pszichológia jelentősége és feladatai28
A szovjet katonai pszichológia elméleti és természettudományos alapjai
A katonai pszichológia elméleti alapjai32
A katonai pszichológia természettudományos alapjai41
Az ember lelki folyamatai a katonai tevékenység körülményei között
Az érzetek, az észlelés és a figyelem pszichológiai tételeinek alkalmazása a katonai tevékenységben
Az érzékelés folyamata és szerepe a harcos tevékenységében55
Az észlelés a katonai tevékenységben61
A figyelem fajtái és tulajdonságai68
A képzetek és az emlékezet
A képzetek fejlődése a harcosoknál74
Az emlékezés szerepe a harcosok tevékenységében78
Az emlékezet fejlesztésének módjai84
A harcosok képzeletének fejlődése
"A képzelőerő rendkívül értékes tulajdonság"88
A képzelet alapja az ember eszmeisége93
A katonák képzelete formálásának útjai és eszközei96
A gondolkodás és a beszéd
A gondolkodási folyamat jellege190
A gondolkodás fő műveletei, formái, módszerei és fajai197
A katonák gondolkodásának fejlődése114
A beszéd általános fogalma120
A katona érzelmei
Az érzelmekről általában127
A katona érzelmei a harchelyzetben137
A szovjet katonák magasztos érzelmeinek kialakítása139
Az akarat
Az akaratlagos és nem akaratlagos cselekvés fogalma142
Az akaratlagos cselekvés elemei146
A szovjet katona akarati tulajdonságai149
Az akaratnevelés útjai és módszerei151
Az ismeretek, készségek és jártasságok kialakulása
A tudás - a cselekvés alapja156
Az ismeretektől a készségekig és a jártasságokig159
A kiképzési cél ismerete162
A vezető szerepe a készségek és jártasságok kialakításában165
A készségek és jártasságok kialakulási folyamata168
A szovjet katona személyiségének pszichikai tulajdonságai
A pszichológia a személyiségről
A személyiség fogalma179
A személyiség kialakításának feladatai a szocialista állam katonáinál186
A szovjet katonák tevékenységének motívumai
A szükségletek - az emberi élet mozgató erői195
A motívumok és szerepük199
A motívumok irányítása206
Temperamentum és jellem. A jellemnevelés
A temperamentum209
A jellem és a jellemnevelés útjai a szovjet katonáknál214
Az ember képességei és fejlődésük az oktató és nevelő folyamatban
A képességre vonatkozó tudományos és tudománytalan nézetek225
A katonák képességeinek helyes értékelése és felhasználása229
A képességek értékelésének ismérvei232
Mitől függ a képességek fejlődése?236
A katonai pedagógia alapjai
A katonai pedagógia általános kérdései
A szovjet katonai pedagógia tárgya és feladatai
A nevelés szerepe a társadalom életében247
A szovjet katonai pedagógia - a szovjet fegyveres erők személyi állományának kommunista nevelésével foglalkozó tudomány250
A szovjet katonai pedagógia fő feladatai253
A szovjet katonai pedagógia módszerei és más tudományokkal való kapcsolata255
A szovjet katonai pedagógia tanulmányozásának jelentősége258
A szovjet tiszt alárendeltjei nevelője
A tiszt vezető szerepe a katonák nevelésében260
A szovjet tiszttel, mint nevelővel szemben támasztott legfontosabb követelmények262
A szovjet tiszt katonai pedagógiai kiképzése270
A szovjet katonák oktatásának elmélete (didaktika)
Az oktatási folyamat lényege
Az oktatási folyamat általános fogalma277
Az ismeretek elsajátításának, a készségek és jártasságok kialakulásának folyamata280
Az oktatás közbeni nevelés286
A technikai eszközök felhasználása az oktatásban292
A szovjet katonák oktatásának tartalma
A kiképzési programok és tervek kidolgozási elvei296
A katonai oktatás fő tárgyainak tanulmányi és nevelési jelentősége301
Az oktatás elvei
A kommunista eszmeiség és pártosság306
A csapatokat arra képezzük ki, amire a háborúban szükségük van309
A csapatok sikeres kiképzésének záloga: az oktatottak tudatossága és aktivitása312
Az oktatás szemléletessége316
Rendszeresség és következetesség az oktatásban320
Az oktatás érthetősége321
Az ismeretek, készségek és jártasságok szilárdsága324
Az alárendeltek egyéni elbírálása325
Az oktatás módszerei
Mitől függnek az oktatás módszerei?328
A tananyag szóbeli kifejtése329
A beszélgetés333
Gyakorlati bemutatás magyarázattal336
A gyakorlás339
A demonstrációs módszer341
Az önálló tanulás343
A gyakorlati munka345
Az ismeretek, készségek, jártasságok ellenőrzése és értékelése
A kiképzés ellenőrzése349
Az ellenőrzések rendeltetése és jellege350
Az ellenőrzés módszerei352
Az oktatás szervezeti formák
A katonai oktatás fő formáinak jellemzése358
A foglalkozások és gyakorlatok felépítése362
A foglalkozásokra, gyakorlatokra és lövészetekre való felkészülés rendje365
A szovjet katonák nevelésének elmélete
A nevelési folyamat lényege
A katonák értelmi, érzelmi és akarati nevelése371
A szovjet katonák nevelésének eszmei-elméleti alapjai376
A nevelés elvei
A nevelés kommunista céltudatossága és pártossága379
Szoros kapcsolat az elmélet és a gyakorlat között381
A kommunizmus ügyéért folytatott áldozatos munka383
A közösség ereje385
Az egyéni sajátosságok figyelembevétele388
Támaszkodjunk az ember pozitív tulajdonságaira390
Igényesség és gondoskodás393
A nevelés módszerei
A nevelési módszerekről396
A meggyőzés módszerei397
A példa szerepe a katonák nevelésében404
A gyakorlás módszere a katonák erkölcsi-harci tulajdonságainak kialakításában406
A dícséret módszere406
Fenyítő eszközök a szovjet katonák nevelésében412
A szovjet katonák kommunista tudatosságának nevelése
A katonák eszmeisége417
A szovjet katonák ideológiai nevelésének feladatai419
Az eszmei és erkölcsi nevelés egysége421
A szovjet katonák erkölcsi-politikai tulajdonságai423
Az erkölcsi nevelés tartalma, formái és módszerei431
A katonai tulajdonságok kialakítása
Az erkölcsi-harci tulajdonságok436
Az erkölcsi-harci tulajdonságok nevelésének útjai és eszközei438
A katonák állhatatosságra, szívósságra, kitartásra, kezdeményezőképességre és bátorságra nevelésének néhány sajátossága445
A testnevelés
A csapatok testnevelési és sportkiképzésével kapcsolatos feladatok452
A katonák testedzésének formái és módszerei455
Az esztétikai nevelés
Az esztétikai nevelés lényege460
Az esztétikai nevelés útjai és eszközei467
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem