Előszó
Előszó
Tisztelt Olvasó!
Ön egy szerkezeti felépítésében újszerű, három kötetből álló nyelvtankönyvcsalád első kötetét tartja a kezében. A nyelvtankönyv-család első két kötete egy nyelvtani feladatbank, míg a harmadik kötet egy egyedülálló nyelvtani segédlet, amely részletes nyelvhasználati ismereteket, összefoglaló táblázatokat, hasznos kifejezések gyűjteményét tartalmazza. A család minden kötete az angol nyelvet tanulók nyelvtani tudatosságát hivatott fejleszteni. A nyelvtani tudatosság egyfajta igényességi mutató, amely azt jelzi, hogy a nyelvet használó egyén mennyire tudatosan, választékosan és pontosan képes idegen nyelven kifejezni magát. Az igazán hatékony, igényes idegen nyelvi kommunikáció alapos nyelvi ismeret nélkül nem lehetséges.
A két nyelvtani feladatbank egy-egy kötete más-más nyelvtanulói csoportot szólít meg.
Az első kötet olyan középiskolásoknak készült, akik emelt szintű érettségit, illetve B2 szintű (középfokú) írásbeli nyelvvizsgát kívánnak tenni angol nyelvből úgy, hogy igényes nyelvhasználók kívánnak lenni, akik tudatában vannak annak, hogy a kommunikáció során mikor, mit, miért és hogyan használnak. Azok a nyelvtanulók is haszonnal forgathatják a kötetet, akik középiskolai tanulmányaik után olyan területen szeretnének továbbtanulni, ahol az oktatás nyelve angol (anglisztika, amerikanisztika, nemzetközi tanulmányok, nemzetközi jog és egyéb alapszakok), és ehhez megfelelő szintű nyelvtudással kívánnak rendelkezni. Ennek megfelelően az első kötet a Bl-es szintről segíti a nyelvtanulót a B2, illetve néhány fejezetben a Cl-es közeli szintek eléréséhez.
A második kötet azoknak az egyetemi/főiskolai hallgatóknak íródott, akik olyan szakokon tanulnak, ahol az oktatás nyelve angol, és angol nyelvből záróvizsgát illetve angol nyelvi szűrő vizsgát kell tenniük. A feladatok jellegéből adódóan a kötet segítségére lesz azoknak a nyelvtanulóknak is, akik Cl szintű (felsőfokú) írásbeli nyelvvizsgára készülnek.
Noha az első két kötet önállóan is használható, hasznos kiegészítői lehetnek egymásnak. A legideálisabb haladási javaslat ennek megfelelően az, hogy az első kötet feladataival kezdje a nyelvtanuló, mert az ezekben szereplő szerkezetek gyakoribbak, kevésbé összetettek és megfelelőne megalapozzák a mélyebb nyelvtani ismereteket. Ezt követően téijen át a második kötet feladataira is, melyek több nyelvtani egységet és feladatot tartalmaznak. A nyelvtani egységek kötetenkénti szintezése saját nyelvtanári és nyelvvizsgáztatási tapasztalataink alapján, illetve a Közös Európai Referenciakeret szintjeinek figyelembevételével történt. Az első kötet 20 fejezetből áll, míg a második 25-ből. A feladatok részletes megoldása a kötetek végén található.
A harmadik kötet, noha nem feladatbank, szerves része a tankönyvcsaládnak. A nyelvtani összefoglalóban szereplő táblázatok, ábrák, felsorolások és példamondatok a két könyv használata során mindvégig a tanulók segítségére vannak. A nyelvtani feladatbankok, a hasznos nyelvtani összefoglaló és a kötetek végén megadott megoldások együttesen lehetővé teszik azt is, hogy a nyelvtankönyv-család ne csak osztálytermen belül, hanem autonóm, egyedi felkészülés során is használható legyen.
Vissza