Fülszöveg
if
A Katolikus dogmatika 1994. évi mege-lenése óta eddig tizenegy Iziaddst élt meg.
A reflektált hit a széles körben elterjedt vélekedéssel szemben igenis eljut a mai emberhez. Lélekben és szabadságban a mai ember is „az Ige hallgatója", és Isten történelemben működő szabad cselekvésének címzettje. Vajon nem Istennek a történelemben megjelenő önkinyilatkoztatásába van-e t beleágyazva az ember, már életének i első pillanatától fogva? Az a hely, ahol j kitüntetett módon talál egymásra az isteni kinyilatkoztatás végérvényessége ^ és az ember racionális megértéshorizontja, nem más, mint a történelem -^ az a történelem, mely arra hívja az embert, hogy racionális úton találkoz-,i zon Isten ritkával, és elvezeri az embert ahhoz a szeretethez, amely a szentháromságos Istenben teljesíti ki az „ embert.
' Nagy örömömre szolgálna, ha az Istenre irányuló teológiai kérdés a val-I lási relativizmus és közömbösség korában minél több fiatal, kereső ember i szellemi-erkölcsi egzisztenciájának...
Tovább
Fülszöveg
if
A Katolikus dogmatika 1994. évi mege-lenése óta eddig tizenegy Iziaddst élt meg.
A reflektált hit a széles körben elterjedt vélekedéssel szemben igenis eljut a mai emberhez. Lélekben és szabadságban a mai ember is „az Ige hallgatója", és Isten történelemben működő szabad cselekvésének címzettje. Vajon nem Istennek a történelemben megjelenő önkinyilatkoztatásába van-e t beleágyazva az ember, már életének i első pillanatától fogva? Az a hely, ahol j kitüntetett módon talál egymásra az isteni kinyilatkoztatás végérvényessége ^ és az ember racionális megértéshorizontja, nem más, mint a történelem -^ az a történelem, mely arra hívja az embert, hogy racionális úton találkoz-,i zon Isten ritkával, és elvezeri az embert ahhoz a szeretethez, amely a szentháromságos Istenben teljesíti ki az „ embert.
' Nagy örömömre szolgálna, ha az Istenre irányuló teológiai kérdés a val-I lási relativizmus és közömbösség korában minél több fiatal, kereső ember i szellemi-erkölcsi egzisztenciájának vál-j na központi kérdésévé. Mindazonáltal ¦ minden emberi gondolkodás alá van , vetve az ideiglenességnek, és csak a ' Teremtő és Megváltó révén teljesedik be: „Ma még csak tükörben, homályosan látunk, akkor majd színről színre, j Most még csak töredékes a tudásom, f akkor majd úgy ismerek mindent, ahogy most engem ismernek. Addig megmarad a hit, a remény és a szeretet, ^ ez a három, de közülük a legnagyobb a szeretet". (1 Kor 13, 12-13)
j Gerhard Ludwig Müiier
Regemburg püspöke
Különleges öröm számunkra Gerhard Ludwig Müller dogmatikai kézikönyve magyar kiadásának megjelenése. A neves szerző jelenleg regensburgi megyéspüspök, azt megelőzően pedig a Müncheni Egyetemen a dogmatika professzora volt. Jelen munkáját korszerű egyetemi tankönyvként és tudományos kézikönyvként adta ki. A magyar olvasóközönség számára az egyes teológiai tárgyakról szóló sokkötetes tudományos kézikönyvek kevéssé ismertek. Egyébiránt a katolikus teológia egyetemi oktatása is hazánkban csak a XX. század elején tért át következetesen a latinról a magyar nyelvre. Gerhard Ludwig Müller kézikönyve új és modern jelenség. A mű jellegzetessége, hogy igazi, terjedelmes egyetemi tankönyv, de nem sokkötetes traktá-tus. Nem fukarkodik a szakirodalommal, ám azt nem pusztán vélemények kavalkádjának tekinti, hanem vérbeli katolikus dogmatikushoz illő módszertani biztonsággal az Egyház tanítását kívánja a maga teljességében bemutatni. A felsőfokú teológiai tanulmányokhoz jelentős és nem is tetszőleges filozófiai alapok szükségesek. Ugyanakkor rendkívül fontos az az eszmetörténeti jártasság, amellyel hitünk tekintéllyel rendelkező szövegforrásait kell tanulmányozni.
Adja Isten, hogy ez a rangos kézikönyv magyar fordításban is segítse hitünk magas szintű elsajátításában, és avassa „az igazság munkatársaivá" azokat, akik a dogmatikát a felsőoktatás különböző intézményeiben tanulják, adjon biztos eligazítást a papságnak, az egyházi szolgálatban működő világi hívőknek és minden érdeklődő magyar olvasónak.
Erdó Péter
bíboros, prímás, érsek
I I;
, ¦ • (.
!
Vissza