1.066.801

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Nevelési ismeretek (dedikált példány)

A gyermekfelügyelő-képző szakközépiskolák III. osztálya számára

Szerző
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 211 oldal
Sorozatcím: Szakközépiskolai tankönyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kaschinskyné dr. Kary Erzsébet szerző által dedikált példány. Megjelent 800 példányban. Tankönyvi száma: 28054. 3 fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tankönyvünk a szocialista nevelés bonyolult, fejlődésben levő, de állandóan gazdagodó tudománya területéről a legfontosabb kérdéseket öleli fel. A dialektikus materializmus alapján tárja fel a... Tovább

Előszó

Tankönyvünk a szocialista nevelés bonyolult, fejlődésben levő, de állandóan gazdagodó tudománya területéről a legfontosabb kérdéseket öleli fel. A dialektikus materializmus alapján tárja fel a nevelés tényeit és törvényszerűségeit. A közölt tananyagon keresztül kedvet, vonzalmat kíván ébreszteni a III. osztályban belépő új tantárgy, a pedagógia iránt. Figyelembe veszi a rendelkezésre álló óraszámot, a 3-10 éves korú gyermekek életkori sajátosságait, valamint a leendő gyermekfelügyelőket, akik a nevelői testület tagjaiként fognak működni gyermekotthonainkban. Pedagógiai műveltségük szélesítése céljából közli a tankönyv "Függeléke" a neveléstörténet vázlatos áttekintését.

A pedagógusok általában, de a gyermekotthoni nevelők és felügyelők különösképpen az emberformálás "műhelyében" élnek és tevékenykednek. Legyen ez a tevékenység valóban emberi, korszerű és alakító! Nyújtson élményt a kisgyermekek számára: az otthon élményét a család helyett, a gyermekkor boldog élményét szervezett közösségi életünkben. Vissza

Tartalom

Előszó 3
Első fejezet: A nevelés fogalma (első rész) 5
1. A nevelés eredete és társadalmi szerepe 5
2. A neveléstörténeti és osztály jellege 11
3. A nevelés és felépítmény összefüggése 20
4. Nevelés és politika 22
5. Nemzeti szempont a nevelésben 23

Második fejezet: A nevelés fogalma (második rész) 26
1. A nevelés mint céltudatos és szervezett személyiségformáló társadalmi tevékenység 26
a) A nevelés céltudatossága és szervezettsége 26
b) A nevelés személyiséget formáló szerepe 28
2. A nevelő és gyermek viszonya. Nevelési helyzetek
a) A nevelő és gyermek viszonya 33
b) A nevelési helyzetek és a nevelési folyamatban kialakuló viszony összefüggései 36
c) A nevelési helyzet értelmezése 37
3. Nevelés és művészet kapcsolata 40
4. Kikre terjed ki a nevelés? 41
A nevelés fogalmával kapcsolatos ismeretek összefoglalása

Harmadik fejezet: A nevelés lehetősége és a gyermek fejlődése 44
A marxizmus-leninizmus tanítása a nevelés lehetőségéről és szerepéről 46
1. A molekuláris biológia és az átöröklés 47
2. A pavlovi fiziológia és a fejlődés összefüggése 49
3. A környezet szerepéről vallott marxista-leninista nézetek 52
Összefoglalás 52
A gyermek fejlődése. A fejlődés szakaszai, életkori sajátságok 53
A fejlődés fogalma 53

Negyedik fejezet: A kommunista nevelés célja és feladatai 63
1. A nevelési cél szocialista értelmezése, társadalmi meghatározottsága 63
2. A nevelési cél történelmi változásai 64
a) Lélektani nevelési célirányzat 65
b) Társadalmi jellegű célirányzat 66
c) A nevelés célja a szocializmusban 66
3. A nevelési célok és feladatok dialektikus összefüggése 67
4. A kommunista nevelés közösségi jellege 69
a) A közösség fogalma és elemzése 70
b) A közösség: új helyzet a nevelésben. Egyén és közösség dialektikus viszonya 75
c) A fejlett közösség ismérvei 77
d) A közösségi nevelés törvényszerűségei 81
5. A kommunista nevelés alapelvei 82

Ötödik fejezet: A kommunista nevelés fő feladatainak részletezése 90
1. A testi nevelés 90
2. Az értelmi nevelés 96
3. A politechnikai képzés 103
4. Az erkölcsi nevelés 106
Összefoglalás 135
5. Az esztétikai nevelés 136
Összefoglalás 141

Hatodik fejezet: A pedagógia mint tudomány 143
A pedagógia kapcsolata más tudományokkal 144
1. A pedagógia és a filozófia kapcsolata 144
2. A pedagógia és a természettudományok kapcsolata 145
3. A pedagógia és az etika kapcsolata 145
4. A pedagógia és az esztétika kapcsolata 146
5. A pedagógia és a lélektan kapcsolata 145
6. A pedagógia és a neveléstörténelem kapcsolata 147
7. A pedagógiai kutatómunka tudományos módszerei 147
Összefoglalás 153

Hetedik fejezet: A pedagógia tudományának felosztása 154
1. A pedagógia felosztása 154
2. A didaktika fogalma az oktatási folyamat alapfogalmai 157
3. A módszertan (metodika) fogalma 161

Nyolcadik fejezet: Az óvodában és az általános iskola 1-4. osztályaiban folyó
nevelőmunka 162
1. Az óvodában folyó nevelőmunka lényege 162
2. Az általános iskola alsó tagozatában folyó nevelőmunka lényege 166

Kilencedik fejezet: Függelék 169
A neveléstörténet vázlatos áttekintése 169
I. Az ősközösségi és az ókori nevelés 169
II. A középkori nevelés 173
III. Az újkori nevelés fogalma 179
IV. A legújabb kori nevelés története 201
Tartalom 209

Kaschinskyné dr. Kary Erzsébet

Kaschinskyné dr. Kary Erzsébet műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kaschinskyné dr. Kary Erzsébet könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Nevelési ismeretek (dedikált példány) Nevelési ismeretek (dedikált példány) Nevelési ismeretek (dedikált példány) Nevelési ismeretek (dedikált példány) Nevelési ismeretek (dedikált példány) Nevelési ismeretek (dedikált példány) Nevelési ismeretek (dedikált példány)

A könyv gerince megtört, a lapélek elszíneződtek, pár oldalon jelölés látható.

A címlap verzóján a szerző, Kaschinskyné dr. Kary Erzsébet névre szóló dedikációja látható.

Állapot:
4.340 ,-Ft
22 pont kapható
Kosárba