1.066.808

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Nevelési ismeretek

A gyermekfelügyelő-képző szakközépiskolák III. osztálya számára

Szerző
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 211 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Megjelent 800 példányban. Tankönyvi száma: 28054. 3 fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tankönyvünk a szocialista nevelés bonyolult, fejlődésben levő, de állandóan gazdagodó tudománya területéről a legfontosabb kérdéseket öleli fel. A dialektikus materializmus alapján tárja fel a... Tovább

Előszó

Tankönyvünk a szocialista nevelés bonyolult, fejlődésben levő, de állandóan gazdagodó tudománya területéről a legfontosabb kérdéseket öleli fel. A dialektikus materializmus alapján tárja fel a nevelés tényeit és törvényszerűségeit. A közölt tananyagon keresztül kedvet, vonzalmat kíván ébreszteni a III. osztályban belépő új tantárgy, a pedagógia iránt. Figyelembe veszi a rendelkezésre álló óraszámot, a 3-10 éves korú gyermekek életkori sajátosságait, valamint a leendő gyermekfelügyelőket, akik a nevelői testület tagjaiként fognak működni gyermekotthonainkban. Pedagógiai műveltségük szélesítése céljából közli a tankönyv "Függeléke" a neveléstörténet vázlatos áttekintését.

A pedagógusok általában, de a gyermekotthoni nevelők és felügyelők különösképpen az emberformálás "műhelyében" élnek és tevékenykednek. Legyen ez a tevékenység valóban emberi, korszerű és alakító! Nyújtson élményt a kisgyermekek számára: az otthon élményét a család helyett, a gyermekkor boldog élményét szervezett közösségi életünkben. Vissza

Tartalom

Előszó 3
Első fejezet: A nevelés fogalma (első rész) 5
1. A nevelés eredete és társadalmi szerepe 5
2. A neveléstörténeti és osztály jellege 11
3. A nevelés és felépítmény összefüggése 20
4. Nevelés és politika 22
5. Nemzeti szempont a nevelésben 23

Második fejezet: A nevelés fogalma (második rész) 26
1. A nevelés mint céltudatos és szervezett személyiségformáló társadalmi tevékenység 26
a) A nevelés céltudatossága és szervezettsége 26
b) A nevelés személyiséget formáló szerepe 28
2. A nevelő és gyermek viszonya. Nevelési helyzetek
a) A nevelő és gyermek viszonya 33
b) A nevelési helyzetek és a nevelési folyamatban kialakuló viszony összefüggései 36
c) A nevelési helyzet értelmezése 37
3. Nevelés és művészet kapcsolata 40
4. Kikre terjed ki a nevelés? 41
A nevelés fogalmával kapcsolatos ismeretek összefoglalása

Harmadik fejezet: A nevelés lehetősége és a gyermek fejlődése 44
A marxizmus-leninizmus tanítása a nevelés lehetőségéről és szerepéről 46
1. A molekuláris biológia és az átöröklés 47
2. A pavlovi fiziológia és a fejlődés összefüggése 49
3. A környezet szerepéről vallott marxista-leninista nézetek 52
Összefoglalás 52
A gyermek fejlődése. A fejlődés szakaszai, életkori sajátságok 53
A fejlődés fogalma 53

Negyedik fejezet: A kommunista nevelés célja és feladatai 63
1. A nevelési cél szocialista értelmezése, társadalmi meghatározottsága 63
2. A nevelési cél történelmi változásai 64
a) Lélektani nevelési célirányzat 65
b) Társadalmi jellegű célirányzat 66
c) A nevelés célja a szocializmusban 66
3. A nevelési célok és feladatok dialektikus összefüggése 67
4. A kommunista nevelés közösségi jellege 69
a) A közösség fogalma és elemzése 70
b) A közösség: új helyzet a nevelésben. Egyén és közösség dialektikus viszonya 75
c) A fejlett közösség ismérvei 77
d) A közösségi nevelés törvényszerűségei 81
5. A kommunista nevelés alapelvei 82

Ötödik fejezet: A kommunista nevelés fő feladatainak részletezése 90
1. A testi nevelés 90
2. Az értelmi nevelés 96
3. A politechnikai képzés 103
4. Az erkölcsi nevelés 106
Összefoglalás 135
5. Az esztétikai nevelés 136
Összefoglalás 141

Hatodik fejezet: A pedagógia mint tudomány 143
A pedagógia kapcsolata más tudományokkal 144
1. A pedagógia és a filozófia kapcsolata 144
2. A pedagógia és a természettudományok kapcsolata 145
3. A pedagógia és az etika kapcsolata 145
4. A pedagógia és az esztétika kapcsolata 146
5. A pedagógia és a lélektan kapcsolata 145
6. A pedagógia és a neveléstörténelem kapcsolata 147
7. A pedagógiai kutatómunka tudományos módszerei 147
Összefoglalás 153

Hetedik fejezet: A pedagógia tudományának felosztása 154
1. A pedagógia felosztása 154
2. A didaktika fogalma az oktatási folyamat alapfogalmai 157
3. A módszertan (metodika) fogalma 161

Nyolcadik fejezet: Az óvodában és az általános iskola 1-4. osztályaiban folyó
nevelőmunka 162
1. Az óvodában folyó nevelőmunka lényege 162
2. Az általános iskola alsó tagozatában folyó nevelőmunka lényege 166

Kilencedik fejezet: Függelék 169
A neveléstörténet vázlatos áttekintése 169
I. Az ősközösségi és az ókori nevelés 169
II. A középkori nevelés 173
III. Az újkori nevelés fogalma 179
IV. A legújabb kori nevelés története 201
Tartalom 209

Kaschinskyné dr. Kary Erzsébet

Kaschinskyné dr. Kary Erzsébet műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kaschinskyné dr. Kary Erzsébet könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem