1.067.081

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Komárom megyei utak

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor
Fotózta
Kiadó:
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött keménykötés
Oldalszám: 88 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 30 cm x 21 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal.

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Jelen kiadványban az ország legkisebb megyéjének közlekedés és úthálózat fejlődését mutatjuk be a római kortól napjainkig.
A bemutatás azonban csak akkor hű, ha az a mai megye határait átlépve a... Tovább

Előszó

Jelen kiadványban az ország legkisebb megyéjének közlekedés és úthálózat fejlődését mutatjuk be a római kortól napjainkig.
A bemutatás azonban csak akkor hű, ha az a mai megye határait átlépve a csatlakozó területek közlekedésével és úthálózatával is foglalkozik.
Megyénk az ókortól napjainkig az észak-déli, illetve a nyugat-keleti kereskedelmi útvonalak találkozásában helyezkedik el, így mindig fontos szerepet játszott a szállításban és a kereskedelemben. Ennek köszönhető a terület rohamos fejlődése, annak ellenére, hogy ide a történelem viharaiból is több jutott.
A különböző korokban a szállítás és az úthálózat fejlődése gyorsabb ütemű volt az átlagosnál.
Ezt a helyzeti előnyt később az ipar nagyarányú kibontakozása is erősítette.
A XX. századi iparosítás, a szénbányászat, a nehézipar és az építőanyag-ipar kifejlődése parancsolóan követelte az úthálózat-fejlesztést, a felszabadulás után pedig annak korszerűsítését.
A megye úthálózatának forgalmi terhelése különösképpen az utóbbi 15-20 évben növekedett ugrásszerűen. Ezt az igényt az országos átlagot meghaladó úthálózat-fejlesztés követte. Az útépítések feltételeit a megye kővagyona és építőanyagipara biztosította.
Igazgatóságunk - 11 éves fennállása alatt - az úthálózattal együtt fejlődött. Dolgozóink céltudatos munkával, mindig újat és gazdaságosabbat kereső irányító gárda közreműködésével mindent megtesznek, hogy az útépítő hagyományok méltó követőiként biztosítsák az úthálózat korszerűsítését, állandó fenntartását és a korszerű útüzemeltetés feltételeit. Vissza

Tartalom

9 I. A római kori úthálózat Pannóniában
11 II. A népvándorlás
13 III. A magyar államalapítás korszaka
14 IV. A középkor útvonalai és kereskedelme
16 V. A törők hódoltság
18 VI. A közlekedés és az úthálózat fejlődése a szabadságharcig
24 VII. A dunai hajózás kifejlődése a XIX. sz. közepéig
25 VIII. Az ipar és a vasúthálózat kifejlődése az első világháborúig
26 IX. A mai úthálózat kialakulása
35 X. Az országos úthálózat hídépítései
36 XI. Az útügyi szervezet kialakulása 1890-től 1964-ig
38 XII. A KPM Tatabányai Közúti Igazgatóság létrehozása és működése
40 XIII. Az országos közutak fejlesztésének újabb korszaka
46 XIV. Az országos közutak fenntartása
49 XV. A KPM Tatabányai Közúti Igazgatóság szervezete
50 XVI. Az Igazgatóság szakmai kapcsolatai
52 Az összeállításnál felhasznált irodalom
53 Képes melléklet

Karoliny Márton

Karoliny Márton műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Karoliny Márton könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem