1.062.395

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Ocsúdó magyarság

Szokásrendszer és pedagógia

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Széphalom Könyvműhely
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 415 oldal
Sorozatcím: Rejtett kulturális forrásaink
Kötetszám: 1
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-937-336-2
Megjegyzés: A szerző fekete-fehér rajzával.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Rejtőzködő kulturális kincseink5
Előszó11
Elrejtezett magyarság
Az én tudományos "rendszerem"13
Egy természetes rendszer előzményei14
Egy természetes rendszer kialakulása15
Az iskola15
A cserkészet16
A sajtó17
Az előadás és a tanfolyam17
A szószék18
A mozgalom19
A szervezet20
Az irodalom21
A diplomácia22
Természetes rendszerből filozófia felé23
A nevelés egyetemes előfeltételei23
A nevelés pszichológiai előfeltételei24
A nevelés logikai előfeltételei25
A nevelés filozófiai lehetősége27
A társadalmi nevelés helye a nevelésrendszerben29
A nevelés magyar előfeltételei29
A magyar nevelés lehetősége31
A nevelés a priorijai
Az iskola mint a nevelés klasszikus tere34
Az ifjúság mint a nevelés klasszikus ideje
Gyakorlati tapasztalataink a nemzetközi ifjúságról40
Elméleti meggondolásaink a nemzetközi ifjúságról42
Gyakorlati tapasztalataink a mai magyar ifjúságról45
Elméleti meggondolásaink a mai magyar ifjúságról51
Szabadságra nevelés mint az ifjúság problémájának megoldása79
A tanulás mint a nevelés klasszikus módja85
A nevelés alanya és tárgya
A nevelés alanya, a nevelő
A nevelő felelőssége mint probléma93
A nevelő felelősségáthárítása mint a probléma megkerülése98
A nevelő felszabadító odaadása mint a probléma megoldása102
A tekintélytartás "művészete" mint a nevelő társasérzelmi dilemmája106
A nevelő és a növendék kétféle dialektusa mint a nevelő társasértelmi dilemmája113
A "légkör" mint a nevelő társasakarati dilemmája115
Az "atyai pofon" mint a nevelő jogi dilemmája119
A nevelés tárgya, a növendék
A kisgyermek
A kisgyermek elemi joga, a társaság123
A kisgyermek elemi értékrendszere, a gyűjtőkedv128
A kisgyermek elemi öröme, a szabadidő132
A kisgyermek elemi aszociális abnormitása, a félénkség135
A kisgyermek elemi problémája, az anyanyelv138
A növő gyermek
A növő gyermek elemi joga, a barátság146
A növő gyermek elemi értékrendszere, a szolidaritás148
A növő gyermek elemi öröme, a vakációs tábor153
A növő gyermek elemi aszociális abnormitása, a növekedés158
A növő gyermek elemi problémája, az idegen nyelv163
A felnőtt ifjú
Az iskolahagyott ifjú pályaválasztása és elhelyezkedése170
A maturus mint leendő egyetemi polgár171
Az egyetemi polgár mint tudományos munkaközösség tagja175
Az egyetemi polgár mint leendő gyakorlati ember (tanár)177
A leánygyermek
A modern nő178
A nőnevelés problémája180
A nőnevelés problémájának néhány megoldási kísérlete184
A nevelés külső körülményei
A nevelés praktikus tere, az "itt"
Falu
Meredező akadályok falun197
Kínálkozó módszerek falun200
Megoldási lehetőségek falun205
Néptudományi tanulságok mint történelmi adottságok falun210
"Látások" mint a jövő egyetlen reménye falun217
Város
A magyar Budapest228
A nevelés szükséges volta tüneti kezelés helyett (A neveletlen város)242
A társadalom megszervezése nevelésre ("Gyermekszeretet-munka")245
A szülők megszervezése nevelésre (Szülők Iskolája)249
A megszervezetlen társadalom261
A mechanikusan megszervezett társadalom (A radikális mozgalmak üzenete a krisztiánizmusnak)268
A spontán társadalom (A magyar vendéglátás lélektana, logikája és filozófiája)273
A nevelés praktikus ideje, a "most"
Az egyetemes euramerikai modern ember305
Az egyetemes magyar modern ember311
A csonkamagyarországi magyar modern ember319
A csonkamagyarországi nemrég végzett magyar modern ember321
A második világháborúban felnövő magyar modern ember323
A nevelés praktikus módja, az "így"
Az óvás eszménye a hivatalos magyar iskolapolitikában325
A középiskolai reform327
Az osztályfőnöki óra327
A szelekció328
Tanulásellenes tendencia diákjaink között332
A nevelés előzményei és következményei
A magyar nevelés múltja: neveléstörténet
A neveléstörténet térproblémája
Debrecen (Arany János és Móricz Zsigmond jelképrendszerében)336
Nagyenyed (Lukinich Imre és tudóstársai jelrendszerében)342
Kolozsvár (A múlt, a közelmúlt és a jelen tettrendszerében)346
A neveléstörténet időproblémája
Az önképzőkörök351
A neveléstörténet okiviszony-problémája
Vajda Péter erkölcsi beszédei355
Fináczy Ernő posztumusz könyvei356
A magyar nevelés jövője. nevelési reform
Az új nevelés lehetőségei a magyar nevelők gyakorlatában357
Ocsúdó magyarság
A magyar nevelés aktualitása európai viszonylatban368
A magyar nevelés aktualitása magyar viszonylatban370
A magyar nevelés európai és magyar aktualitás problémája: a másik ember379
A magyar nevelés filozófiai állítása386
Függelék
Karácsony Sándor pedagógiája és az Ocsúdó magyarság (Kövendi Dénes)393
A kötet szövegének előzetesen publikált részei406
Adatok Karácsony Sándor életéből408

Karácsony Sándor

Karácsony Sándor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Karácsony Sándor könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Ocsúdó magyarság
Állapot:
3.440 ,-Ft
17 pont kapható
Kosárba