Fülszöveg
Egy olyan kiadványt tart a kezében, amely ma Magyarországon az idegen nyelv oktatásában elengedhetetlenül szükséges, s egyben hiánycikk is. Mi, a szerzők, több éves közös munka után úgy gondoltuk, hogy létrehozunk egy szituációs kártyagyűjteményt, amely a nyelvtanulóknak segítséget nyújt mind az állami nyelvvizsgára való készülés, mind a kommunikációs készség fejlesztése terén, illetve a nyelvtanárok munkáját is megkönnyíti. Éveken keresztül hiánycikknek számított egy olyan jellegű munka, amely ezen célokat szolgálta volna. Gyűjteményünket mindenkinek ajánljuk, aki bármely idegen nyelv alapjait már elsajátította, attól függetlenül, hogy szituációs kártyáink némelyike az angolszász kultúrkör jegyeit hordozza magán, hiszen mi angol szakosként érezzük ennek szükségét. A kártyák nagy része a jelenlegi állami középfokú nyelvvizsga szintjét képviseli, s néhány pedig a felsőfokú vizsgáét, ami nem azt jelenti, hogy középfokú vizsgára készülők ne tanulhatnának belőle. A könyvben külön...
Tovább
Fülszöveg
Egy olyan kiadványt tart a kezében, amely ma Magyarországon az idegen nyelv oktatásában elengedhetetlenül szükséges, s egyben hiánycikk is. Mi, a szerzők, több éves közös munka után úgy gondoltuk, hogy létrehozunk egy szituációs kártyagyűjteményt, amely a nyelvtanulóknak segítséget nyújt mind az állami nyelvvizsgára való készülés, mind a kommunikációs készség fejlesztése terén, illetve a nyelvtanárok munkáját is megkönnyíti. Éveken keresztül hiánycikknek számított egy olyan jellegű munka, amely ezen célokat szolgálta volna. Gyűjteményünket mindenkinek ajánljuk, aki bármely idegen nyelv alapjait már elsajátította, attól függetlenül, hogy szituációs kártyáink némelyike az angolszász kultúrkör jegyeit hordozza magán, hiszen mi angol szakosként érezzük ennek szükségét. A kártyák nagy része a jelenlegi állami középfokú nyelvvizsga szintjét képviseli, s néhány pedig a felsőfokú vizsgáét, ami nem azt jelenti, hogy középfokú vizsgára készülők ne tanulhatnának belőle. A könyvben külön jelöljük, hogy melyek a felsőfokú feladatok. Nem adunk megoldást mindegyikhez, úgy érezzük, hogy az angol nyelvű mintamegoldások elegendőek ahhoz, hogy a diákok megértsék, elsajátítsák ezt a feladattípust.
Tisztelt Nyelvtanár Kolléga!
Tudjuk, hogy minden gyakorló pedagógusnak nagy gondot okoz az, hogyan késztesse diákjait a tudatos nyelvhasználatra, nyelvgyakorlásra. Azt is tudomásul kell vennünk, hogy a mai kommunikatív nyelvoktatás sajnos egyáltalán nem támaszkodik az anyanyelvre, mint felhasználható eszközre. Ezen kiadványt a fenti okok alapján írtuk meg, és arra szeretnénk ösztönözni Önöket, hogy a kártyákat ne csak vizsgára való felkészítés során, hanem a mindennapi oktatásban is használják fel, hiszen mi, magyarok, az idegen nyelvet általában kétnyelvi környezetben használjuk, ahol szükség van arra, hogy gondolatainkat, mondandóinkat az egyik nyelvről a másikra átültessük.
Vissza