1.066.237

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Iskolakultúra 2012. április

Pedagógusok szakmai-tudományos folyóirata - XXII. évfolyam 4. szám

Szerző
Veszprém-Budapest
Kiadó: Pannon Egyetem-Gondolat Kiadó
Kiadás helye: Veszprém-Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 119 oldal
Sorozatcím: Iskolakultúra
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

MEGKÜZDÉSI STRATÉGIÁK 8, 10 ÉS 12 ÉVES TANULÓK KÖRÉBEN
Egy-egy frusztrált helyzet megoldása nagymértékben befolyásolja interperszonális kapcsolataink alakulását, tanulmányi-szakmai eredményességünket, s hatással van pszichés és egészségi állapotunkra (McMurran és McGuire, 2005). Mivel a gyermekkori megküzdési stratégiák a későbbi években is meghatározóak, a hatékony intézményes szociális nevelés érdekében fontos, hogy már igen korán ismerjük a stratégiák alkalmazásának jellemzőit. Óvodásokkal végzett longitudinális vizsgálatunk (Zsolnai, Kasik és Lesznyák, 2008) alapján a kiscsoportos korban leginkább alkalmazott stratégiák jelentős hányada nagycsoportos korban is azonosítható, s főként az agresszív megnyilvánulások aránya nő az óvodai évek alatt. 2010 tavaszán 8, 10 és 12 évesek körében végeztünk hasonló vizsgálatot: azt tártuk fel, melyik stratégiát választják a diákok különböző, számukra vagy társuk számára kellemetlen iskolai helyzetekben.

ISKOLÁSKORÚ SPORTOLÓ FIATALOK KÁROS... Tovább

Fülszöveg

MEGKÜZDÉSI STRATÉGIÁK 8, 10 ÉS 12 ÉVES TANULÓK KÖRÉBEN
Egy-egy frusztrált helyzet megoldása nagymértékben befolyásolja interperszonális kapcsolataink alakulását, tanulmányi-szakmai eredményességünket, s hatással van pszichés és egészségi állapotunkra (McMurran és McGuire, 2005). Mivel a gyermekkori megküzdési stratégiák a későbbi években is meghatározóak, a hatékony intézményes szociális nevelés érdekében fontos, hogy már igen korán ismerjük a stratégiák alkalmazásának jellemzőit. Óvodásokkal végzett longitudinális vizsgálatunk (Zsolnai, Kasik és Lesznyák, 2008) alapján a kiscsoportos korban leginkább alkalmazott stratégiák jelentős hányada nagycsoportos korban is azonosítható, s főként az agresszív megnyilvánulások aránya nő az óvodai évek alatt. 2010 tavaszán 8, 10 és 12 évesek körében végeztünk hasonló vizsgálatot: azt tártuk fel, melyik stratégiát választják a diákok különböző, számukra vagy társuk számára kellemetlen iskolai helyzetekben.

ISKOLÁSKORÚ SPORTOLÓ FIATALOK KÁROS SZENVEDÉLYEINEK VIZSGÁLATA SPORTMOTIVÁCIÓIK ÉS A SPORTÁGAK TÜKRÉBEN
Kutatásunkban a serdülőkorú sportolók szerfogyasztását vizsgáltuk. A fiúk és a lányok dohányzási szokásai nem különböztek, viszont a fiúk többször és több alkoholt ittak, mint a lányok. A minta adatait HBSC felmérésekkel összehasonlítva a sportoló státuszt védőnek találtuk a dohányzással szemben és hajlamosítónak az alkoholfogyasztásra vonatkozóan. A csapatsportok növelték az esélyét a dohányzás és az alkoholfogyasztás korai kipróbálásának, valamint a rendszeres alkoholfogyasztásnak. A sportmotivációk közül a külső elvárásoknak való megfelelés védőfaktor, a kortárshatást motiváció viszont esélynövelő hatású az alkoholfogyasztás esetén. A serdülők szüleinek iskolai végzettsége is befolyásolta a káros szenvedélyek gyakoriságát: a magasabb végzettségű szülőkkel rendelkező sportolók többször és több alkoholt fogyasztottak, mint a többiek. A család becsült anyagi helyzete a szerfogyasztást mintákban nem befolyásolta.

11-12. ÉVFOLYAMOS SZEGEDI GIMNAZISTÁK TOVÁBBTANULÁSI ELKÉPZELÉSEI
A kilencvenes évek második felétől jelentősen emelkedett a felsőoktatásba belépőhallgatók száma. Ennek oka egyrészt a munkaerő-piaci igények változása, másrészt a felsőfokú képzettség iránti személyes igények megváltozása. A továbbtanulás, valamint ennek szükségessége egyre természetesebben épül be a felnövekvő nemzedék életébe, ezzel is befolyásolva jövőjük tervezését. Mindinkább megszokottnak számít, hogy a tanulás nem fejeződik be a középfokkal és az érettségi megszerzésével. A felsőoktatásba lépők többsége még mindig a gimnáziumokból kerülnek ki, azonban a szakközépiskolák is egyre nagyobb számban biztosítanak utánpótlást az egyetemek számára (Róbert, 2000; Fábri és Roberts, 2004; Madarász és Takács, 2005). Vissza

Tartalom

tanulmány
Zsolnai Anikó - Kasik László: Megküzdési stratégiák 8,10 és 12 éves tanulók körében 3
Horváthné Kállay Zsófia - Nádasi Zsófia - Gál Franciska - Kolumbán Erika - Benyovszky Andrea: Doktori kutatások a Pető Intézetben 20
Mikulán Rita - Pikó Bettina: Iskoláskorú sportoló fiatalok káros szenvedélyeinek vizsgálata sportmotivációik és a sportáguk típusa tükrében 35
Lengyel Judit - Török Tímea: 11-12. évfolyamos szegedi gimnazisták továbbtanulási elképzelései 50
szemle
Bacsa Éva: Exeter fogadta 2011-ben az oktatáskutatókat 67
Dóczi-Vámos Gabriella: Új kutatások a neveléstudományokban 2010 75
Kovács Krisztina: „Az iskola lelke a tanító" 79
Érfalvy Lívia: Esti Kornél és a szójátékok: Költői beszédmód Az orvos gyógyítása című novellában 86
Bukovits Attila: A filmnyelvi elbeszélés eszközei Krasznahorkai László Az utolsó farkas című művében 95
kritika
Takács Géza: Underground pedagógia 4. 103
Darvai Tibor: Gyorsírás-történet a magyar neveléstudományban 107
Czitán Gabriella: A reflexív önmegtapasztalás mint a lélekhez vezető út 109
Csobánka Zsuzsa: Fogódzó 113
Kéri Júlia: Útjelzők 116
Kapitány Ágnes - Kapitány Gábor: Egy tudomány jelei 118
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Iskolakultúra 2012. április Iskolakultúra 2012. április
Állapot:
940 Ft
470 ,-Ft 50
2 pont kapható
Kosárba