Kapcsolaterősítő élmények az iskolában
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
Fülszöveg
Ebben a kiadványban olyan helyzetekről és ezekben a helyzetekben részt vevő diákok, szülők, tanárok tapasztalatairól olvashatunk, amelyek megismerése hasznos lehet a közvetlen vagy közvetett iskolai kapcsolatok erősítésében.
A bemutatott eredményes kapcsolaterősítő helyzetek több kategóriába sorolhatók. Találkozunk hétköznapi és kiemelt jelentőségű napokhoz kapcsolódó eseményekkel, illetve rendszeres és egyedi iskolai rendezvényekkel.
A hétköznapi helyzetekhez soroltuk az iskolai munka mindennapjaihoz tartozó szituációkat, a szülői értekezletektől a konfliktusok kezeléséig vagy az egyszerű, egymás megismerését segítő gyakorlatleírásokig. Egy másik nagyobb csoportot alkotnak a kiemelt jelentőségű napok eseményei: rendezvények, ünnepek, az iskolába lépés első napjai. De olvashatunk a kiadványban új módszerekről, fontos, közlekedésbiztonságot segítő kerékpárversenyről, illetve új tantárgy-pedagógiai törekvésekről is.
Tartalom
Bevezetés 9
Az iskolai kapcsolatok jelentősége a gyermekek életében 11
Az iskolai hétköznapok, a szülőkkel való kapcsolat 15
A cigány kisebbség kultúrájának és hagyományainak ápolása
(Petőfi Sándor Körzeti Általános Iskola és Óvoda, Zádorfalva) 17
Rendhagyó szülői értekezlet: „A szülő is ember'' (Kiss Lajos
Általános Iskola, Hódmezővásárhely) 30
Szülői Klub: „Ellátni a híd szerepét az iskola és a szülők
között..." (Arany János Általános Iskola, Karcag) 34
Családlátogatások (Szathmáry Király Ádám Körzeti Általános Iskola, Boldva) 43
Családi délutánok (Óvoda és Általános Iskola Integrációs Bázisintézmény, Tereske) 45
Diák-fogadóóra (Kiss Lajos Általános Iskola, Hódmezővásárhely) 49
Diákönkormányzat, diákfórum működése (Eötvös József Általános Iskola, Csurgó) 52
Pozitív üzenetek, a pozitív énkép kialakítása, megerősítése
(Móricz Zsigmond Általános Iskola és Óvoda, Nagyrábé) 63
Drámajáték - színjátszó szakkör (II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola, Csurgó) 67
„Szociális kerekasztal" (Óvoda és Általános Iskola Integrációs Bázisintézmény, Tereske) 70
Kapcsolati készségek alkalmazása (Általános Iskola és Napköziotthonos
Óvoda, Csenyéte) 73
Az iskolakezdés és a váltások újszerű formái 77
Az első és ötödik osztályosok avatása (II. Rákóczi Ferenc Általános és Alapfokú Művészetoktatási Iskola, Csurgó) 79
Kudarcmentes átmenet az óvodából az iskolába
(II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola, Csurgó) 82
Iskolakóstolgató (Jókai Mór Általános Iskola, Budapest) 85
Mérföldkő (Móricz Zsigmond Általános Iskola és Óvoda, Nagyrábé) 88
Sünitábor (Kiss Lajos Általános Iskola, Hódmezővásárhely) 93
Szalonnasütéses tanévnyitó (Általános Iskola és Napköziotthonos Óvoda, Gyulaj) 97
Az iskolai integrációt segítő kulturális rendezvények 101
Kulturális bemutató (Általános Iskola és Napköziotthonos Óvoda, Gyulaj) 103
Év végi kulturális műsor (11. Rákóczi Ferenc Általános és Alapfokú
Művészetoktatási Iskola, Csurgó) 106
A képzelet varázspálca (Móricz Zsigmond Általános Iskola és Óvoda, Nagyrábé) 109
Dója, a cigány tündér című mese feldolgozása (Pázmándi
Horváth Endre Oktatási Intézmény és Könyvtár, Pázmándfalu) 117
Az „Év Ifjú Zenésze'' verseny (Vásárosdombói Általános Iskola, Egységes Oktatási és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Vásárosdombó) 146
Irodalmi verseny a könyvtárban (Körzeti Általános Iskola és Óvoda, Iharosberény) 152
Eredményes iskolai rendezvények 157
Anyák napja (Móricz Zsigmond Általános Iskola és Óvoda, Nagyrábé) 159
„Yekh kethano dyes'' - Egy közös nap (Általános Iskola és
Napköziotthonos Óvoda, Hencida) 166
Farsang (11. Rákóczi Ferenc Általános és Alapfokú Művészetoktatási Iskola, Csurgó) 169
Húsvéti délelőtt (Kiss Lajos Általános Iskola, Hódmezővásárhely) 173
Jótékonysági bál (Bocskai István Általános és Művészeti Iskola, Derecske) 175
Gyereknap együtt (Általános Iskola, Dóc) 180
„Hat falu farsangja'' (Vásárosdombói Általános Iskola, Egységes Oktatási és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Vásárosdombó) 185
Újszerű törekvések 191
A testnevelés tantárgy értékelési rendszere 193
Kerékpáros verseny (Általános Iskola, Szeged) 203