Fülszöveg
A 2008-as pénzügyi válság egyre negatívabb utóhatása, hogy egyes vállalatok, iparágak és piacok létezése csak hajszálon múlik, mások pedig már meg is szűntek. Pedig a turbulencia még nem ért véget! Philip Kotler és John Caslione elismert üzleti stratégák. Kaotika című könyvükben azzal az elgondolkodtató, sőt felkavaró érvvel állnak elő, hogy a jelenlegi zűrzavaros idők nem tekinthetők rendellenesnek, csupán új típusú normalitásnak. A gazdasági hanyatlás valójában egy szüntelen kilengésekkel tarkított turbulens korszak velejárója, amelyben mind a kockázat, mind a lehetőség érzékelhető a globalizáció és a technológia immár könyörtelenül összefonódott világában. A kaotikus világ tönkreteszi a felkészületlen cégeket, de jutalmazza a felkészülteket, azokat a stabil vállalatokat, amelyek rendelkeznek a gyors mérlegelés és a potenciális fenyegetésre való hatékony reagálás képességével.
A Kaotika szerzői tanulságos példákkal illusztrálják, milyenek a turbulens viszonyok között sikeresen...
Tovább
Fülszöveg
A 2008-as pénzügyi válság egyre negatívabb utóhatása, hogy egyes vállalatok, iparágak és piacok létezése csak hajszálon múlik, mások pedig már meg is szűntek. Pedig a turbulencia még nem ért véget! Philip Kotler és John Caslione elismert üzleti stratégák. Kaotika című könyvükben azzal az elgondolkodtató, sőt felkavaró érvvel állnak elő, hogy a jelenlegi zűrzavaros idők nem tekinthetők rendellenesnek, csupán új típusú normalitásnak. A gazdasági hanyatlás valójában egy szüntelen kilengésekkel tarkított turbulens korszak velejárója, amelyben mind a kockázat, mind a lehetőség érzékelhető a globalizáció és a technológia immár könyörtelenül összefonódott világában. A kaotikus világ tönkreteszi a felkészületlen cégeket, de jutalmazza a felkészülteket, azokat a stabil vállalatokat, amelyek rendelkeznek a gyors mérlegelés és a potenciális fenyegetésre való hatékony reagálás képességével.
A Kaotika szerzői tanulságos példákkal illusztrálják, milyenek a turbulens viszonyok között sikeresen navigáló rugalmas cégek, és sok olyan vállalatról is írnak, amelyek csődbe mentek, vagy a csőd szélére jutottak, mert nem voltak az őket térdre kényszerítő válságra felkészülve. Nemcsak az aktuális gazdasági válság túléléséhez nyújtanak gyakorlati stratégiát, hanem a válságot követő, hullámzó prosperitás viszonyai közötti boldoguláshoz is.
A könyv középpontjában az innovatív Kaotika menedzsmentrendszer áll, melynek segítségével minimalizálható a sebezhetőség és kihasználhatók a lehetőségek, s így orrhosszal megelőzhetők azok a versenytársak, amelyek a régi pániktaktikához ragaszkodva csökkentik a létszámot, jelentős mértékű árleszállítást hajtanak végre, és a fűnyíróelvet alkalmazzák a marketing, a márka és az új termékek fejlesztése területén. E rendszer segítségével újragondolhatjuk a recesszió és más turbulens körülmények között érvényes menedzsment- és marketingstratégiánkat:
- Korai jelzőrendszerek kifejlesztése a zárzavar első jeleinek észlelésére, a bomlasztó innovációt is beleértve.
- Részletes forgatókönyvek készítése a legrosszabb, a legjobb és a legvalószínűbb esetekre, olyan stratégiák alkalmazásával, amelyekkel ezek eredményesen kezelhetők.
- Stratégiai költségcsökkentés vagy hatékonyságnövelés a pénzügy, az információtechnológia, a gyártásnövelés a pénzügy, az információtechnológia, a gyártás, a beszerzés és az emberi erőforrás területén.
- A piaci részesedésünk biztosítása a törzsvásárlói szegmensekből az ügyfélkutatásra és a marketingre fordított költségvetés megnyirbálása nélkül.
- A stratégiai tervezési időszak rövidebb, három hónapos ciklusokra tömörítése a rugalmasabb reagálás érdekében.
- Az alapelvek potenciálisan katasztrofális következményekkel járó feladásának elkerülése.
Nagyszerűsége, aktualitása és jó gyakorlati használhatósága miatt a Kaotika nélkülözhetetlen kézikönyv a vállalatvezetők számára, akik napjaink gazdasági viharainak túlélésére és a jövőben elkerülhetetlen turbulencia viszonyai közötti boldogulásra törekszenek.
Vissza