kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Kaposvári Egyetem Csokonai Vitéz Mihály Pedagógiai Főiskolai Kar Kiadója |
---|---|
Kiadás helye: | Kaposvár |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 579 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | 963-717-287-4 |
Megjegyzés: | 200 példányban jelent meg. |
Előszó | 5 |
Az eddigi konferenciák kötetben publikáló résztvevői | 6 |
Bertalan Péter: Hit, erkölcs, politika Magyarországon 1957-1968 | 8 |
Bertók Rózsa: Globalizáció és posztmodern | 17 |
Biró Katalin: Erkölcsi nevelés és konfliktus | 22 |
Bogdán György: A szocializáció kérdései egy nézőpontból. Szólások és közmondások befolyásoló hatása | 31 |
Boldizsár Klára: Karneváli etika | 38 |
Boros Gábor: Descartes, Moliére és a házasság labirintusa | 43 |
Jean-Francois Bourdet: Tanulás és állampolgárrá nevelés | 53 |
Deli István: Tanítóképzős hallgatók erkölcsi, világnézeti dilemmái | 58 |
Demeter Katalin: A kisiskolások erkölcsi nevelésének egyes kérdései | 71 |
Dombi Alice: Tanárideálok a XIX. századi Magyarországon | 94 |
Dominik Gyula: A kérdés | 103 |
Endreffy Zoltán: Férfi és a nő viszonya magyar versekben | 108 |
Fasang Árpád: Kitörés az értékválságok csapdáiból | 117 |
Forintos Klára: A humán erőforrás fejlesztésének lehetőségei a mai magyar társadalom értékeinek tükrében | 124 |
Földesi Tamás: Az emberi jogok dilemmái | 132 |
Garaczi Imre: Morálfilozófia, avagy az elveszett egzisztencia keresése | 144 |
Gausz András: A kategorikus imperativusz sorsa Magyarországon | 152 |
Gálosi Adrienne: Fordítás és etika | 157 |
Gárdonyi Máté: A művészet mint a hitre nevelés útja | 167 |
Stanko Gerjolj: Kihívások az ellenségkép nélküli nevelésben | 170 |
Gyóni Lajosné: Gondolatok az erkölcsi nevelésről | 180 |
H. Szabó Sára: A XIX. századi francia pozitivista népoktatás | 183 |
Karl Hahn: A hamisság tirichotomizálásának szükségszerűségeiről | 192 |
Hajdú Miklós: Az elit példamutatása | 198 |
Horváth Gabriella: Erkölcsi nevelés az alsótagozatos osztályok gyakorlatában | 205 |
Horváth Gyula: Populizmus - filozófia - erkölcs | 212 |
Jávorszki András: Adalékok az értelmiségi szocializáció ontológiájához | 220 |
Jávorszky Edit: Érték és élmény | 224 |
József István: Erkölcsi fejlődés eltérő szocializációs közegben | 231 |
Kamarás István: Mikor lőhető le a zongorista? | 234 |
Karikó Sándor: A szerelem mint magasabb rendű érzelem | 245 |
Kékes-Szabó Mihály: Gondolatok az osztályfőnöki munka erkölcsi kérdéseiről | 251 |
Kiss Endre: Max Scheler materiális etikája és a modernség meghaladó meghaladása | 257 |
Kisszőlősi-Szánthó Beáta: Szándék - ítélet - előítélet | 270 |
Koncsos Ferenc: Érték és élmény gr. Révay József etikájában | 275 |
Krajnik József: A végesség etikája | 281 |
Hans Lenk: Az információs társadalom eurócentrizmusától az internacionalizmusig | 288 |
Loboczky János: A modern hermeneutikai filozófia és az "esztétikai nevelés" új lehetőségei | 305 |
Lőrinczné Thiel Katalin: Makszjátékés stílus Nietzsche és Hamvas Béla életművében | 312 |
Magyar Miklós: Paradigmaváltás, Átalakuló pedagógusszerepek a pedagógiai folyamatban | 322 |
Máté Györgyi: A francia ponyva erkölcsi üzenete | 325 |
Merczel Sándorné - Windné Balogh Zsuzsa: Az óvodás gyermek világképében megjelenő virtuális elemek | 335 |
Molnár Balázs: Hazugságra nevelés | 343 |
Neils Öffenberger: A hamisság trichotomizálásának szükségszerűségeiről | 348 |
Pais Ella Regina: A képzők felelőssége a pályaszocializációban | 354 |
Pálfi Sándor: Új kihívások az óvdai szocializációban | 358 |
Péteri Pál: A jó, az igaz és a szép szerepe a nevelésben | 371 |
Podráczky Judit: Az óvoda megjelenésének indítékai Magyarországon | 375 |
Pukánszky Béla: A háromlépcsős etikai fejlődés menete Schneller István morálpedagógiai rendszerében | 386 |
Rosta István: A tudomány- és technikatörténet néhány katasztrófája erkölcsi tanulságokkal, Albert Schweitzer etikája alapján | 408 |
Rózsa Lászlóné Szabó Dóra: Kreativitás és zenei tehetségnevelés | 411 |
Adolf Schurr: Johannes Schurr koncepciója a művelődés transzcendentális elméletéről | 422 |
Cristiana Senigaglia: A narráció és az identitás alakulása | 432 |
Mirko Skarica: A felfogó és a megítélő kijelentések | 444 |
Szabó Csaba: A XVII-XVIII. századi magyar protestáns etika | 454 |
Szabó Péter: Történelemfilozófia és etika. A történelmfilozófia sorsa | 459 |
Szabó Tamás: A bűn mint az erény kezdete | 468 |
Szabóné Gondos Piroska: Pedagógusjelöltek konfliktusai | 477 |
Szente István: Vallásosság és tudományosság a piarista pedagógiában | 483 |
Szilvássy Orsolya: A művészeti értékközvetítés filozófiája. Levelek az ember esztétikai neveléséről | 496 |
Szoboszlai Kiss Katalin: Sztoikus etika a hétköznapi életben | 501 |
Szöllősi Erzsébet: A családi szocializáció modellje a XIX. század nőnevelésben | 510 |
Szöőrné Antal Ilona - Lupkovicsné Major Edit: Előítéletek és dilemmák | 517 |
Takács Éva: Nevelés és szocializáció a cigány-nem cigány vegyes iskolai osztályokban | 521 |
Terényi Zoltán: Szövegek és képek | 527 |
Tóth I. János: A környezeti javask igazságos elosztása | 534 |
Trencsényi László: Művészetpedagógia - értékközvetítés | 540 |
Vajda Zsuzsa: A másság és ami mögötte van - egy eset tükrében | 543 |
Varga Gyula: Megjegyzések a schopenhaueri részvét-fogalom eredetéhez | 546 |
Velner András: A technikai fejlődés megítélésének etikai aspektusai | 554 |
Weiss János: A mítosz mint ethosz | 561 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.