A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kézikönyv a 4. osztályos matematikatanításhoz

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor
Budapest
Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 199 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-18-4720-9
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákat, kihajtható mellékletet tartalmaz. Tankönyvi szám: 83176.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezető3
A 4. osztályos tantervi anyagról4
A matematikatanulás és -tanítás módszereiről11
A tananyag módszertani feldolgozása17
A számfogalom felújítása az ezres számkörben18
Fő gondolatok18
Módszertani ajánlások a tananyag feldolgozásához18
Valóság és szám18
Számok és tulajdonságaik19
Számrendszerek. Alakiérték, helyiérték, valódi érték21
Számok nagysága, kerekített érték22
Műveletek fogalmának felújítása az ezres számkörben25
Fő gondolatok25
Módszertani ajánlások a tananyag feldolgozásához26
Az összeadás és kivonás tulajdonságai26
A szorzás és osztás tulajdonságai28
Műveletek értelmezése szöveges feladatok segítségével29
Számolási eljárások ismétlése az ezres számkörben31
Fő gondolatok31
Módszertani ajánlások a tananyag feldolgozásához31
Számolás fejben; becslés31
Számolás írásban33
Hosszúságmérés39
Önálló melléktéma: Síkidomok másolása, egymásra fektetése, az egybevágóság fogalmának szemléleti alapozása. Testek építése. Parkettázás, körzőzés41
Számok tízezerig49
Fő gondolatok49
Módszertani ajánlások a tananyag feldolgozásához50
Számkörbővítés tízezerig50
Űrtartalommérés55
Összeadás, kivonás tízezerig56
Fő gondolatok56
Módszertani ajánlások a tananyag feldolgozásához56
Összeadás, kivonás fejben56
Becsés. Írásbeli összeadás, kivonás63
Tömegmérés. Mérések és nyitott mondatok65
Geometriai tapasztalatgyűjtés69
Fő gondolatok69
Módszertani ajánlások a tananyag feldolgozásához69
Konstruálás térben; térbeli geometriai tulajdonságok kiemelése. Párhuzamosság, merőlegesség70
Téglatest, kocka építése, testhálóik vizsgálata. Jellemző tulajdonságaik74
Téglalap, négyzet előállítása; szimmetriáik78
Konstruálás síkban. Összes lehetőség keresése. Egybevágóság79
Területmérés79
Önálló melléktéma: Negatív számok hőmérőn82
A törtszám fogalmának alakítása83
Fő gondolatok83
Módszertani ajánlások a tananyag feldolgozásához83
Mérés, mértékegység, mérőszám83
Törtszámok85
Önáló melléktéma: Zárójelek, a zárójel elhagyására vonatkozó megállapodás87
Írásbeli szorzás két- és háromjegyű szorzóval89
Fő gondolatok89
Módszertani ajánlások a tananyag feldolgozásához89
Szorzás a számrendszer alapszámával. Szorzás, osztás 10-zel, 100-zal, 1000-rel90
Szorzás kerek tízesekkel91
Szorzatok becslése. Írásbeli szorzás egyjegyű szorzóval93
Írásbeli szorzás két- és háromjegyű szorzóval97
Geometriai transzformációk104
Fő gondolatok104
Módszertani ajánlások a tananyag feldolgozásához104
Térbeli síkra való tükrözés és síkbeli tengelyes tükrözés végrehajtása. Más egybevágósági transzformációk: eltolás, elforgatás105
Nyújtás, zsugorítás, nagyítás, kicsinyítés; hasonlóság107
Önálló melléktéma: Az idő mérése110
Önálló melléktéma: Két halmaz metszete, egyesítése112
Írásbeli osztás egyjegyű osztóval. A negatív szám fogalmának előkészítése115
Fő gondolatok115
Módszertani ajánlások a tananyag feldolgozásához116
Osztás116
A negatív szám fogalmának előkészítése131
Önálló melléktéma: Tájékozódás térben, síkban132
Valószínűség133
Fő gondolatok133
Módszertani ajánlások a tananyag feldolgozásához134
Valószínűség134
Önálló melléktéma: Nyitott mondta tagadása, a >, < jelek használata147
Írásbeli osztás kétjegyű osztóval149
Fő gondolatok149
Módsezrtani ajánlások a tananyag feldolgozásához149
A számtani közép (átlag) fogalma149
A 10-zel, 100-zal, illetve kerek tízesekkel való osztás. A hányados változásai, változatlansága. A hányados becslése153
Az eljárás megtanulása, gyakorlása156
Függvények, sorozatok, nyitott mondatok159
Fő gondolatok159
Módszertani ajánlások a tananyag feldolgozásához160
Függvények, sorozatok, nyitott mondatok sokféle probléma (szöveges feladat) modelljei. Összefüggések leírása nyitott mondattal, nyíljelöléssel, függvénytáblázatról, szöveges feladatról, rajzról160
Sorozatokban, táblázatokban a növekedés, csökkenés megfigyelése, különbségsorozat; vizsgálat a "bemenő" adat rendszeres változtatása közben. Nyitott mondat megoldása tervszerű próbálgatással168
Egyező igazsághalamzú nyitott mondatok különféle alaphalmazokon. Két nyitott mondat közös megoldása178
Igaz, nem igaz állítások179
Önálló melléktéma: Szögmérés180
Önálló melléktéma: Törtszámok, törtrészek előállítása, összehasonlítása182
Geometria186
Fő gondolatok186
Módszertani ajánlások a tananyag feldolgozásához187
Testek, síkidomok megalkotása, tulajdonságaik187
Transzformációk190
Önálló melléktémák: Kombinatorikai feladatok. Relációk191
Felépítéstáblázat
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem