1.059.813

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Hogyan írnak a tizenévesek?

Az IEA-fogalmazásvizsgálat Magyarországon

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 195 oldal
Sorozatcím: Közoktatási kutatások
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-05-5888-2
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A stílus az ember - tartja a mondás. A 80-as évek tizenéves ifjúsága mutatkozik be fogalmazásain keresztül e könyv lapjain: Kádárné Fülöp Judit monográfiája a 14 országra kiterjedő IEA fogalmazás vizsgálat magyar felméréséről számol be. 100 általános iskola nyolcadikos és 77 gimnázium negyedik osztályos tanulói nyolc különböző fogalmazásfeladatot írtak, ezek országos színvonalát mutatja be a szerző. A mintegy száz idézett fogalmazás viszont a diákok objektívjével készült fénykép a 80-as évek Magyarországáról. A fogalmazásokban a gyermekeink számára teremtett emberi környezettel nézhetünk szembe.
A könyv első részében a szerző ismerteti az IEA vizsgálat standardizált fogalmazás-elbírálási rendszerét, míg a 6. fejezetben tapasztalatcserére hívja a magyartanár olvasót: bemutatja, milyen fogalmazástanítási eljárásokat használnak magyartanáraink, s összehasonlításul az angol vizsgálat adatait is közli. A függelékben 14 ország diákjainak "tanácsadó levelei" alapján összeállított... Tovább

Fülszöveg

A stílus az ember - tartja a mondás. A 80-as évek tizenéves ifjúsága mutatkozik be fogalmazásain keresztül e könyv lapjain: Kádárné Fülöp Judit monográfiája a 14 országra kiterjedő IEA fogalmazás vizsgálat magyar felméréséről számol be. 100 általános iskola nyolcadikos és 77 gimnázium negyedik osztályos tanulói nyolc különböző fogalmazásfeladatot írtak, ezek országos színvonalát mutatja be a szerző. A mintegy száz idézett fogalmazás viszont a diákok objektívjével készült fénykép a 80-as évek Magyarországáról. A fogalmazásokban a gyermekeink számára teremtett emberi környezettel nézhetünk szembe.
A könyv első részében a szerző ismerteti az IEA vizsgálat standardizált fogalmazás-elbírálási rendszerét, míg a 6. fejezetben tapasztalatcserére hívja a magyartanár olvasót: bemutatja, milyen fogalmazástanítási eljárásokat használnak magyartanáraink, s összehasonlításul az angol vizsgálat adatait is közli. A függelékben 14 ország diákjainak "tanácsadó levelei" alapján összeállított jegyzéket közöl arról, hogy világszerte mit értékelnek a tanárok a diákok fogalmazásaiban. Vissza

Tartalom

Az olvasóhoz...........7
Bevezetés: Az IEA-fogalmazásvizsgálat háttere...........9
Az IEA-kutatások...........9
A fogalmazási képesség vizsgálatának tudományos környezete...........11
A kutatás célja, célpopulációi, változói...........14
A vizsgálat eszközei...........17
A vizsgálat ütemezése...........18
1. fejezet: Az IEA-vizsgálat feladatrendszere...........19
A mérés tárgya: az írásbeli kifejezés képessége...........19
A fogalmazásfeladatok kitűzésének tantervelméleti alapja (a Vähäpassi-modell)...........23
Az IEA-vizsgálat feladatrendszere...........27
Virtuális hitelesség...........30
A feladatok felhasználása az IEA-vizsgálatban...........32
2. fejezet: Az IEA-fogalmazásvizsgálat Magyarországon...........35
A tanulók: populációk, vizsgálati minták...........35
A 8. osztályos tanulók (B populáció)...........35
A IV. gimnázium tanulói (C populáció)...........40
A felmérés terve, megszervezése, lebonyolítása...........44
A feladatok elosztása a tanulók között...........44
A felmérés megszervezése és lebonyolítása...........46
Az értékelés megszervezése...........47
Az értékelendő dolgozatok előkészítése...........47
Az értékelés módszere...........47
A bírálók kiválasztása és felkészítése, az értékelés eszközei és menete...........50
3. fejezet: Statisztikai elemzések az értékelés megbízhatóságának
ellenőrzésére...........53
A zsűri osztályzatok megbízhatósága...........53
A zsűrik egyenértékűségének mutatói...........57
Az analitikus értékelési módszer statisztikai vizsgálata...........58
Az értékelés módszertani tanulsága...........61
4. fejezet: A fogalmazások színvonala. Országos eredmények...........63
A levélfeladatok...........64
1A feladat: KERÉKPÁR...........66
1B feladat: SZEMÉLYLEÍRÁS...........72
IC feladat: KIMENTÉS...........77
1E feladat: ÁLLÁS...........83
9. feladat: TANÁCS...........90
5. feladat: ÉLMÉNY...........98
6. feladat: ÉRVELÉS...........109
7. feladat: ESSZÉ...........121
5. fejezet: Összegzés és kitekintés...........139
Településtípusok és iskolák közötti különbségek...........139
És más országokban?...........144
6. fejezet: A magyartanárok és tanítási módszereik a tanári kérdőívek
válaszainak tükrében...........147
A tanárok nem és életkor szerinti megoszlása...........147
A tanárok képzettsége...........147
A tanárok tanítási terhei...........154
Tanításon kívüli szakmai tevékenységek...........157
A tanárok célkitűzései...........160
A fogalmazástanítás tananyaga...........163
Fogalmazástanítási eljárások...........165
Két portré...........177
Irodalom...........181
Függelék...........189

Kádárné Fülöp Judit

Kádárné Fülöp Judit műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kádárné Fülöp Judit könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Hogyan írnak a tizenévesek? Hogyan írnak a tizenévesek? Hogyan írnak a tizenévesek?

A gerinc elszíneződött.

Állapot:
1.740 ,-Ft
9 pont kapható
Kosárba