1.062.611

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Mesepszichológia

Az érzelmi intelligencia fejlesztése gyermekkorban/Tíz EQ-fejlesztő mesével!

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Budapest
Kiadó: Kulcslyuk Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 375 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 978-963-8941-96-1
Megjegyzés: Színes illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Kutatások igazolják, hogy az életben való beválásunk nem csak értelmi képességeinken múlik. Az igazi sikereket és - ami még fontosabb! - a belső harmóniát, az önmagunk, való elégedettséget csak akkor érhetjük el, ha képesek vagyunk felismerni a magunk és mások érzelmeit, kapcsolatokat teremteni, konfliktusokat kezelni, együttműködni, segítséget kérni, vágyainkat késleltetni, kitartani... Vagyis, ha fejlett az érzelmi intelligenciánk.
A mese az érzelmi intelligencia fejlesztésének legfontosabb eszköze, olyan lelki táplálék, amely életre szóló nyomokat hagy a gyermekben. Egyrészt a mesélés sajátos szituációja, bensőséges hangulata adja meg az érzelmi biztonságot, azt a nyugodt, csendes és szeretetteljes légkört, amelyben meg lehet pihenni, el lehet lazulni, a rítust, amivel le lehet zárni egy mozgalmas és eseménydús napot. Ám a kisgyerek a mesehallgatás során nemcsak a szülőre, hanem befelé is figyel, saját vágyainak megfelelő fantáziaképet alkot, ami segíti őt a nap folyamán... Tovább

Fülszöveg

Kutatások igazolják, hogy az életben való beválásunk nem csak értelmi képességeinken múlik. Az igazi sikereket és - ami még fontosabb! - a belső harmóniát, az önmagunk, való elégedettséget csak akkor érhetjük el, ha képesek vagyunk felismerni a magunk és mások érzelmeit, kapcsolatokat teremteni, konfliktusokat kezelni, együttműködni, segítséget kérni, vágyainkat késleltetni, kitartani... Vagyis, ha fejlett az érzelmi intelligenciánk.
A mese az érzelmi intelligencia fejlesztésének legfontosabb eszköze, olyan lelki táplálék, amely életre szóló nyomokat hagy a gyermekben. Egyrészt a mesélés sajátos szituációja, bensőséges hangulata adja meg az érzelmi biztonságot, azt a nyugodt, csendes és szeretetteljes légkört, amelyben meg lehet pihenni, el lehet lazulni, a rítust, amivel le lehet zárni egy mozgalmas és eseménydús napot. Ám a kisgyerek a mesehallgatás során nemcsak a szülőre, hanem befelé is figyel, saját vágyainak megfelelő fantáziaképet alkot, ami segíti őt a nap folyamán felgyűlt belső feszültségei, negatív érzései, félelmei feldolgozásában. Adjuk hát meg neki a lehetőséget arra, hogy az égig érő fa csúcsára kis kanászként felkapaszkodhasson! Annak a gyermeknek, aki mesét hallgatva nő fel, varázspálcája a saját elméje lesz, és képzelete, érzelmi intelligenciája segíti majd a megpróbáltatások közepette.
Hogy miként támogathatjuk őt ebben? Erről írtam ezt a könyvet, mely tíz mesét is tartalmaz egy Lilla nevű kislányról, akinek képzeletbeli barátja, Tündérbogyó segít érzelmi konfliktusainak megoldásában. A mesék 4-9 éves gyerekeknek szólnak, és segítenek a frusztrációk, csalódások elviselésében, a pozitív és negatív érzelmek tudatosításában, a félelmek megszelídítésében, a testvérféltékenység kezelésében, a veszteségek elfogadásában és az önfeledt játékban. A szülőknek elárulom: én voltam az a kislány, aki attól félt, hogy a boszorkány megcsiklandozza a lábát, én vittem haza a kisegeret, utánam jött ki a nagyapám borotvahabos arccal. Tündérbogyó pedig az én belső hangom volt, akit most ebben a formában megszemélyesítettem. Vissza

Tartalom

Előszó 11
A varázsló birodalmában. Az óvodáskorú gyermek világlátásának, gondolkodásának sajátosságai 19
Nézz bele a varázsszemüvegbe!
A mese, mint a gyermekszemmel látott világ 43
Teremtő képzelet. A belső képalkotás, mint fejlődési lehetőség 48
Tündérbogyó, a nevető tigris és társai:
képzeletbeli barátok a gyermek életében 66
A mintha világa: a mesei kettős tudat 84
Paprikajancsitól Robinsonig: gyermekkori mesekorszakok 87
Mesélj lassan! A mese, mint minőségi idő 102
Egyszer volt, hol nem volt... Hogyan meséljünk? 111
A „helikopter szülő" és az „elég jó" meseolvasás 117
Egy-két marék varázslat. Fantázia és realitás találkozása a 10-11 éves gyerekek által szabadon írt mesékben 121
Metamorfózis: a mesehősökkel való azonosulás és ellenazonosulás kisiskoláskorban 140
Mesélj magadról! A személyes élettörténet, mint mese 148
A reziliencia, vagyis a rugalmas alkalmazkodóképesség mint hétköznapi mágia 167
Az érzelmi intelligencia, mint a szív látása 185
Értelem kontra érzelem: az érzelmek
kifejezésével kapcsolatos nehézségek 200
Ami lényeges, az a szemnek láthatatlan...
Az érzelmi intelligencia fejlesztésének
szükségessége gyermekkorban 210
Érzelmi fejlődés a pszichoszociális
fejlődéselmélet tükrében 218
A kötődés szerepe az EQ megalapozásában 231
Érzelmi intelligencia fejlesztése gyermekkorban 247
Gyakorlatok az érzelmi intelligencia fejlesztésére 253
Az érzelmi intelligencia fejlesztése mesékkel 264
Utószó helyett 279
EQ-fejlesztő mesék 281
Megérkezik Tündérbogyó 285
Cinci és a homokvár 295
Játsszunk anyukásdit! 303
A hétköves és a pincebogár és a várakozás története 311
Olyan rossz nekem egyedül! 319
Kinek kellett ez a testvér? 327
Bátor vagyok, vagy inkább vakmerő? 333
Kakukkóra, porcelánfigurák és sátrazás 339
Mese a gonosz Szombati bácsiról 349
Tündérbogyó elbúcsúzik 355
Jegyzetek 361

Kádár Annamária

Kádár Annamária műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kádár Annamária könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem