1.056.329

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Informatikai alapismeretek

Az informatika alapjai és helye az oktatásban

Szerző
Losonc
Kiadó: Plectrum
Kiadás helye: Losonc
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 139 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN: 80-968806-4-0
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Amikor elkezdtem gondolkodni a munkám témáján, a legfontosabb szempont számomra az volt, hogy Szlovákiában olyan területre vonatkozó problémát, jelenséget válasszak, amely egyrészt magyar... Tovább

Előszó

Amikor elkezdtem gondolkodni a munkám témáján, a legfontosabb szempont számomra az volt, hogy Szlovákiában olyan területre vonatkozó problémát, jelenséget válasszak, amely egyrészt magyar vonatkozású, másrészt megoldásra szorul, harmadrészt szorosan összekapcsolódik az informatikával. Szerettem volna, hogy szlovák állampolgárként, de volt magyarországi főiskolai hallgatóként egy olyan témára vessek fényt, és találjak megoldást, amely probléma megoldása Magyarország számára is hasznos lehet. Hiszen gondoljunk csak arra, hogy az utóbbi időben mennyire „felizzott" az anyaország felelősségtudata a határon túl élő magyarok sorsáért. „Míg a XX. század analfabétizmusa az egyszerű írástudatlanság, addig a XXI. századé az információszerzés és feldolgozás képességének a hiánya lesz." Sokaknak bizonyosan az analfabétizmus mint fogalom egy távoli dolognak tűnik. Sokan bizonyosan durván elutasítanák és vádként kezelnék, ha valaki analfabétának titulálná őket. A XXI. század analfabétájának, az információszerzés és feldolgozás analfabétájának. Sajnos a tények, melyeket alább közlök, alátámasztják, hogy nálunk, Szlovákiában milyen léptekben halad és hol tart az információs társadalom fejlődése. Csicsay Károly gondolatát szeretném még e bekezdéshez hozzáfűzni. Egy Magyarországon végzett kísérlet alapján a megkérdezettek (magyartanárok és annak készülő egyetemisták) arra a kérdésre, hogy: „Miért nem használja Ön a számítógépet és az Internetet?" megdöbbentő választ adtak. Vagy feleslegesnek tartják a használatát, vagy nem hajlandóak használni. Vajon gondolnak-e rá, tudatosítják-e, hogy diákjaikból lesznek majd a XXI. század „analfabétái", s ezáltal a tanítványaikat másodrangú polgárokká degradálják? Ez pedig különösen nagy felelőtlenség nálunk, Szlovákiában, hiszen az itteni magyar fiataloknak többszörösen meg kell küzdeniük az érvényesülésért. Ha azt akarjuk, hogy a fiatal generáció érvényesülni tudjon az egyesített XXI. századi Európában, már most el kell kezdeni a felkészítésüket úgy, hogy minél nagyobb eséllyel helytállhassanak Európa, sőt a világ XXI. századi információs munkaerőpiacán. Az az ország, amely ezt a leggyorsabban és legkövetkezetesebben végzi el, a saját jövője érdekében tette mindezt. Mert ne feledjük, hogy a nemzet gazdagsága, nem a gazdasági erejében, hanem a fiatal generáció jövőre való felkészültségében rejlik. Az ország nagyságát nem az ország létszáma határozza meg, hanem az elszántsága, amely segít átlépni a saját árnyékát, a merészsége, amely az ijedtséget nem ismeri a nagy célok elérése folyamatában. Vissza

Tartalom

KÖSZÖNETNYILVÁNÍTÁS 7
1. BEVEZETÉS 8
2. A SZ.TECHNIKA TUDOMÁNYÁNAK JELENTŐSÉGE NAPJAINKBAN 9
2.1. Az információ mint stratégiai eszköz, mint a társadalmi fejlődés fő tényezője 9
2.2. Az informatika oktatásának céljai, módozatai 13
3. INFORMATIKAI ALAPISMERETEKET NYÚJTÓ TANKÖNYV 16
3.1. A számítógép kialakulása, fejlődése 16
3.2. A személyi számítógépek 19
3.3. A személyi számítógép kívülről 20
3.4. A személyi számítógép belülről 22
3.4.1. Alaplap 23
3.4.2. Memória 25
3.4.3. Háttértárolók 26
3.4.3.1. Merevlemez (HD, Hard Disk, Fixed Disk, Winchester) 27
3.4.3.2. Hajlékonylemez (Floppy Disk) 27
3.4.3.3. Optikai lemezek 28
3.4.4. Hogyan lesz a részekből egész? 31
3.4.5. Hangkártya (Sound card) 32
3.4.6. Modem (Modulator and demodulator) 33
3.4.7. Tápegység 33
3.5. Adatok tárolása 33
3.6. A perifériák 34
3.6.1. Adatbevitel (Bemeneti perifériák) 34
3.6.1.1. A billentyűzet 35
3.6.1.2. Az egér (Mouse) 38
3.6.1.3. A lapolvasó (Scanner) 39
3.6.1.4. A digitális fényképezőgépek 40
3.6.2. Adatkivitel (Kimeneti perifériák) 40
3.6.2.1. A monitor 41
3.6.2.2. A nyomtató 44
3.7. A Windows 2000 Professional 48
3.7.1. Az operációs rendszer 48
3.7.2. A Windows operációs rendszer 50
3.7.3. Az egér kezelése 51
3.7.4. A felhasználói felület 53
3.7.4.1. A Windows képernyő részei 54
3.7.4.2. Főbb ikontípusok 55
3.7.4.3. A munkaasztal ikonjai (telepítés után) 56
3.7.4.4. A Start menü 61
3.7.4.5. Ablakok kezelése 68
3.7.6. A vágólap, információcsere alkalmazások között 69
3.8. A Word 2000 71
3.8.1. Programindítás 71
3.8.2. A képernyő felépítése 72
3.8.3. Dokumentumműveletek 76
3.8.3.1. Megnyitás 76
3.8.3.2. Új dokumentum készítése 77
3.8.3.3. Keresés 78
3.8.4. Az eszköztárakról bővebben 80
3.8.5. Nyomtatás 102
3.8.5.1. A nyomtató beállítása 102
3.8.5.2. A szöveg kinyomtatása 103
3.9. Az Excel 2000 105
3.9.1. Program indítás 106
3.9.2. A képernyő felépítése 106
3.9.3. Állománykezelő parancsok 110
3.9.4. Adatbevitel 112
3.9.4.1. Cellatartalom megadása csoportos kitöltéssel 113
3.9.4.2. Cellák automatikus feltöltése 115
3.9.4.3. Kitöltés egyéni lista elemeivel 117
3.9.4.4. A cellák beszúrása 119
3.9.4.5. A cellák törlése 120
3.9.5. Képletek az Excelben 121
3.9.5.1. A képletpaletta alkalmazása 122
3.9.5.2. A képletek szintaxisa 124
3.9.5.3. Képletek operátorai 125
3.9.6. Munkalapfüggvények 127
3.9.6.1. A függvények használata 129
3.9.6.2. A beépített függvények 129
3.9.7. Diagramok 131
3.9.7.1. Diagram létrehozása 131
3.9.7.2. Diagramok módosítása 132
3.9.7.3. Diagram formázása 133
4. TESZTPROGRAM 135
4.1. A Tesztprogram menürendszere 135
4.2. A Tesztprogram kezelése 135
5. ELŐADÁSVÁZLATOK 136
6. BEFEJEZÉS 136
7. IRODALOMJEGYZÉK 138

Kabók Zita

Kabók Zita műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kabók Zita könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem