A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Belsőégésű motorok

Egyetemi tankönyv

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői vászonkötés
Oldalszám: 847 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 18 cm
ISBN:
Megjegyzés: 976 db fekete-fehér ábrával illusztrálva. Kihajtható mellékletekkel. Tankönyvi szám: 44129. Negyedik kiadás.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó3
Bevezetés5
Elméleti termodinamikai körfolyamatok. A belsőégésű motorok és a gázturbinák körfolyamatai
A Carnot-körfolyamat11
A belsőégésű motorok elméleti körfolyamatai13
Az Otto-körfolyamat14
A Diesel-körfolyamat17
A Sabathé-körfolyamat19
A gázturbinák elméleti körfolyamatiai, a Humphrey-körfolyamatok22
Humphrey-körfolyamat, melynél a hőbevezetés v=konst mellett történik22
Humphrey-körfolyamat, melynél a hőbevezetés p=konst mellett történik23
A belsőégésű motorok típusai. Az Otto-motorok működése, hatásfokai, jellemzői. A motor főméreteinek megállapítása az effektív középnyomás alapján
A belsőégésű motorok típusai25
Az Otto-motorok működése26
A négyütemű Otto-motor működése26
A kétütemű Otto-motor működése29
A négyütemű Otto-motor indikátor-diagramja, a valóságos munkafolyamat eltérése az elméleti körfolyamattól31
A motor hatásfokai32
A jósági fok32
Az indikált hatásfok33
A mechanikai hatásfok33
A gazdasági hatásfok33
A volumetrikus hatásfok34
A töltési fok34
A motor középnyomásai és teljesítménye34
Az indikált középnyomás és az indikált teljesítmény34
Az effektív középnyomás és effektív teljesítmény35
A motor forgatónyomatéka és rugalmassága36
A dugattyú középsebessége37
A motor effektív teljesítményének és hengerméreteinek meghatározása volumetrikus eljárással37
A motor effektív teljesítményének és hengerméreteinek meghatározása az effektív középnyomás alapján38
A literteljesítmény39
A motor főméretei39
A gazdasági hatásfok kiszámítása a tüzelőanyagfogyasztásból40
A motor normálteljesítménye41
A négyütemű Otto-motor valóságos munkafolyamata. A belsőégésű motorokban felhasznált tüzelőanyagok ismertetése. Az Otto-motor égésfolyamata. A négyütemű Otto-motor főméreteinek megállapítása termodinamikai számítás alapján
A munkahenger szívási folyamata45
A munkahenger szívási végnyomásásnak meghatározása a szelepek átömlési keresztmetsztéből45
A szívószelep beömlési keresztmetszetének befolyása a motor legnagyobb teljesítményére és fordulatszámára47
A szívóütemben a levegővel beszívott tüzelőanyag mennyisége49
A henger töltési fokának meghatározása a karburátor torkán áthatladó levegőmenyiségből49
A volumetrikus hatásfok és töltési fok meghatározása adott Pa, Pr és Ta, Tr mellett50
A friss töltésnek a hengerben visszamaradt égéstermékekkel való szennyezési foka52
A keverék Ta szívási véghőfokának meghatározása53
A sűrítés folyamata53
A politropikus kitevő (n1) értékének meghatározása53
A hűtés és a tüzelőanyag befolyása n1 értékére53
A sűrítés Pc végnyomásásnak és Tc véghőfokának meghatározása54
Motorhajtó tüzelőanyagok54
A motorok kopogási jelensége59
Az oktánszám60
A cetánszám62
A tüzelőanyagok jellemző tulajdonságai62
Az égési folyamat65
A tüzelőanyag és a tüzelőanyag-levegő keverék fűtőértéke70
Az Otto-motorok égési egyenletei71
Az égés terjedési sebessége az Otto-motorok égésterében72
A detonációs égés75
A disszociációs égés75
Az expanzió folyamata, a motor munkaüteme76
A kipufogás folyamata77
Az indikált középnyomás és az indikált teljesítmény78
A motor effektív teljesítménye80
A motor hőmérlege83
A motor általános felépítése
A hengerszám92
A hengerfej kialakítása, a négyütemű Otto-motorok különféle égésterei94
Az oldalt vezérelt állószelepes motorok égésterei95
Függőszelepes motorok égésterei97
A hengerfej kivitele100
A hengertömb101
A hengerperselyek103
A forgattyúház106
A forgattyús hajtóműben ható gáz- és tömegerők. A dugattyú a hajtórúd
A forgattyús hajtóműben ható gázerők107
A forgattyús hajtóműben ébredő tömegerők108
A forgó és ide-oda mozgó tömegek szétválasztása108
A dezaxiált forgattyús hajtómű111
A dugattyú113
A dugattyú illesztése a dugyattyúk anyaga114
A dugattyúk anyaga118
A dugattyúcsap119
A járműmotorok dugattyúinak kiviteli formái122
Az Otto-motorok dugattyúi122
A Diesel-motorok dugattyúi125
A dugattyúgyűrűk konstrukciója és méretezése125
A hajtórúd konstrukciója és méretezése130
Különleges hajtórudak konstrukciója141
A forgattyúcsap fajlagos felületi nyomása és súrlódási munkája147
A hajtórúd csapágyai, a csapágyfémek154
A forgattyús tengely dinamikája, a forgattyús hajtómű tömegkiegyenlítése
A forgattyús hajtómű tömegkiegyenlítésének feltételei158
Az egyhengeres motor tömegerői és tömegkiegyenlítése160
A forgattyús hajtómű tömegerői160
Az ide-oda mozgó tömegek részleges kiegyenlítése a forgó tömegekkel együtt165
Az egyhengeres motor 1. és 2. rendű tömegkiegyenlítése168
Az ikerdugattyús motorok tömegkiegyenlítése170
Az egyhengeres ellendugattyús motorok tömegkiegyenlítése171
A kéthengeres y=90 fokos hengerszögű V-motor tömegerő-diagramjai és tömegkiegyenlítése172
A kéthengeres soros motorok különböző típusainak tömegkiegyenlítése176
A főtengely forgattyúinak iránya azonos176
Az 1. rendű tömegerők billentő nyomatékának kiegyenlítése segédtengelyekkel177
A háromhengeres soros motorok forgattyús tengelye és tömegkiegyenlítése179
A forgó tömege és az ide-oda mozgó tömegek 1. rendű erőitől származó billentő nyomatékok kiegyenlítése180
A négyhengeres négy- és kétütemű soros motorok forgattyús tengelye és tömeg kiegyenlítése181
A négyütemű motorok forgattyús tengelye183
A kétütemű négyhengeres soros motorok forgattyús tengelye és 1. rendű tömegkiegyenlítése segédtengelyekkel183
A hathengeres négy- és kétütemű soros motorok forgattyús hajtóműve és tömegkiegyenlítése186
A négyütemű motorok forgattyús tengelye189
A kétütemű hathengeres soros motorok forgattyús hajtóműve és 1. rendű tömegkiegyenlítése segédtengelyekkel189
A nyolchengeres négyütemű soros motorok forgattyús hatjóműve és tömegkiegyenlítése191
A négyütemű V- és boxer motorok forgattyús hajtóműve és tömegkiegyenlítése194
A két- és négyhengeres négyütemű boxer motorok forgattyús hajtóműve195
A nyolchengeres négyütemű V-motorok forgattyús hajtóműve és tömegkiegyenlítése196
A tizenkét- és tizenhathengeres négyütemű V- és boxer motorok fotgattyús tengelye és tömegiegyenlítése205
Az egysoros négyütemű csillagmotorok tömegkiegyenlítése207
A Nordberg-rendszerű csillagmotor209
A kettősműködésű keresztfejes motorok tömegkiegyenlítése209
A négyhengers kettősműködésű kétütemű motor210
A hathengeres kettősműködésű kétütemű motor211
Forgattyús tengely nélküli motorok212
Támolygó tárcsás motor212
A szabad dugattyús motor213
A forgattyús tengely méretezése
A forgattyús tengely méretezése214
Az ellensúlyok216
A forgattyús tengely konstrukciója219
Különleges forgattyús tengelyek223
A forgattyús tengely főcsapágyai226
Csúszó csapágyak226
Gördülő csapágyak228
A járműmotorok forgattyús tengelyeinek anyaga és technológiája232
A motor forgató nyomatékának kiegyenlítése, a tangenciáldiagramok, az egyenlőtlenségi fok. A lendkerék feladata, konstrukciója és méretezése
Az egyhengeres motor tangenciáldiagramja234
A többhengeres motorok tangenciáldiagramjai237
A lendkerék, a tárolt energia és az egyenlőtlenségi fok240
A lendkerék súlyának meghatározása244
A lendkerék lendítő nyomatéka és súlya a tangenciál-diagram alapján244
A lendkerék súlyának kiszámítása a tangenciál-diagram felrajzolása nélkül246
A Wittenbauer-eljárás a lendkerék súlyának megállapítására248
Különböző hengerszámok egyenlőségi fokának összehasonlítása252
A lendkerék anyaga, kivitele és méretezése254
Motorsorozatok hasonlósági viszonyai
A gyorsjárási szám257
A szerkezeti anyag kihasználása, a hőterhelések259
A literteljesítmény és a teljesítménysúly összehasonlítása260
A forgattyús tengely hajlító és csavaró lengései, kritikus fordulatszámai. A csavaró lengések csillapítása
A lengésekről általában262
A forgattyús tengely hajlító lengései264
A tőtengely kritikus fordulatszáma266
A forgattyús tengely csavaró lengései268
A forgattyús tengely redukált hossza271
A forgattyús tengely önlengésformái és önlengésszámai271
Az egytömegű lengő rendszer272
A kéttömegű lengő rendszer273
A többtömegű lengő rendszer273
A gáz- és tömegerők gerjesztő tangenciálerői276
Az ide-oda mozgó részek keltette tömegerők tangenciáőlerőinek harmonikusai277
A gázerők tangenciálerőinek harmonikusai278
A rezonancia280
A főtengely kritikus fordulatszáma csavaró lengéseknél, a főharmonikusok 281
A lengési munka és a csillapítás281
A csillapító ellenállás munkája283
A főtengely szabad végének kilengése284
A harmonikusok iránycsillaga, a Schrőn-féle eljárás284
A viszonylagos rezonancia-kilengések vektorpoligonjai soros motoroknál285
A forgattyús tengely csavaró igénybevétele rezonanciánál287
A forgattyús tengely csavaró lengéseinek csillapítása292
A súrlódással működő mechanikus lengéscsillapítók292
Az ingás rendszerű lengéscsillapító297
A Föppl-féle lengéscsillapító298
A motorok vezérlése. Szelepes vezérlések, különleges megoldások, tolattyús vezérlések
A szelepek konstrukciója, anyaga és méretezése299
Szelepvezérlések, különféle bütyökkonstrukciók306
A tangenciális bütyök307
Az állandó gyorsulású bütyök, görgővel310
A meredek emelkedésű tangenciális bütyök, görgővel311
A domború oldalú zajtalan bütyök316
Bütyökformák csúszótalpas szelepemelő tőkéhez319
A szelepvezérlés időkeresztmetszete322
A szeleprugók konstrukciója és méretezése325
A szeleprugók méretezési eljárása326
A hajtűrugók330
A vezérlő mechanizmus rendszerei332
A vezértengelyhajtás342
A vezértengely méretezése345
A szelepek és a vezérlés egyes különleges megoldásai350
A szelepjáték kiküszöbölése352
Vízhűtéses szelepek353
Szeleprugózás torziós rúddal354
Hidraulikus szelepvezérlés354
A tolattyús vezérlés356
A motorok indítási rendszerei. A forgásirány-változtatás módszerei
A gyújtási fordulatszám358
A szükséges indítási forgató nyomaték359
A kézi indítás359
A kézi indítás segédeszközei362
Az elektromos indító berendezés362
Lendkerekes indító szerkezetek365
A motorok indítása sűrített levegővel vagy gázzal369
A motor forgásirányának változtatására szolgáló átvezrélő szerkezetek372
Különleges indító berendezések nagy hideg esetén375
A motorok olajozási rendszerei, olajszűrők és olajhűtők
Az olajozási feltételek, az olaj tárolása378
Az olajszivattyú, a körforgó olaj mennyisége379
Olajozási rendszerek382
Különleges járműmotorok olajozási rendszerei387
A motorkerékpár motorok olajozási rendszerei392
Az olajszűrők393
Az olajhűtők konstrukciója és méretezése395
A motorok vízhűtési rendszerei, a hűtők konstukciója és méretezése
A hűtővízzel elvezetett hőmennyiség399
A szükséges hűtővízmennyiség szivattyús hűtésnél400
A centrifugál szivattyú konstrukciója és méretezése400
A vízszivattyú kivitele405
A vízhűtő berendezések konstrukciója és méretezése407
A termoszifon hűtés412
A hűtővíz hőmérsékletének szabályozása416
A hűtéshez szükséges levegőmennyiség, a ventilátorok418
A ventilátorok méretezése420
A ventilátorok kivitele422
A különleges járműmotorok vízhűtési rendszerei426
A léghűtéses motorok
A hengerfalak hőterhelése431
A hengerfal hőátszármaztatása434
A hűtőlevegő mennyisége és sebessége436
A hűtőbordák kialakítása és szükséges felülete437
A hűtőlevegő fajlagos mennyisége438
A hűtésre fordított motorteljesítmény439
A hűtőlevegő-fúvók karakterisztikái440
Járműmotorok hűtése menetszéllel441
A karburátorok elve, működésmódja, korszerű karburátor-típusok. Tüzelő-anyag-tápszivattyúk, légszűrők és gázcsatornák
A karburátorok munkafeltételei443
Az egyfúvókás karburátor445
A tüzelőanyag porlasztása449
Az egyfúvókás karburátor karakterisztikája454
Karburátor pótlevegő szabályozással455
Karburátor szabályozása tüzelőanyag fékezéssel455
Karburátorszabályozás kiegyenlítő fúvókákkal456
A karburátorok segédberendezései457
Az üresjárási berendezés457
A karburátorok indító berendezése458
Gyorsító berendezések458
Takarékberendezések459
A karburátorok osztályozása460
Korszerű karburátorok konstrukciója461
A ZENITH 63 AW 11 R emelkedő áramú karburátor461
A ZENITH 28 AW 11 esőáramú karburátor463
A SOLEX-karburátor465
A Ford-karburátor469
Terepjárók és harckocsik karburátor-konstrukciója472
A SOLEX 52-EFI karburátor472
Motorkerékpár-motorok karburátorkonstrukciója473
Az Amal-karburátor473
Különleges traktorkarburátor-konstrukciók475
Az SZTZ és CHTZ traktorok karburátora475
A karburátorok tüzelőanyag-fúvókáinak szállító képessége476
A tüzelőanyag táplálása a karburátorban476
Az ejtőtartályos rendszer477
A kipufogó gázok nyomásásval történő szállítás477
A vákuum-szívókészülék477
A tüzelőanyag-tápszivattyúk479
A tüzelőanyag-tápszivattyúk szükséges szállítás mennyisége481
A tüzelőanyag-tartály482
A karburátoros motorok szívócsatornái483
A légszűrők487
A kipufogó cső489
A kétütemű Otto-motorok
A vezérlés493
A sűrítési viszony497
A kétütemű Otto-motorok munkafolyamata498
A kipufogási folyamat498
Az öblítési folyamat500
A forgattyúház-szivattyús motorok502
Segéd szívódugattyús rendszer504
Töltő dugattyús motorok505
Rotációs töltő szivatyús motorok507
Kétütemű versenymotorok508
Kivitlelezett kétütemű Otto-motorok511
A négyütemű kompresszoros Otto-motorok működése és konstrukciója, a főméretek meghatározása
Az Otto-motorok feltöltésének módszerei516
A munkahenger töltési viszonyai517
A kompresszoros Otto-motor teljesítménynövekedése, ha a kipufogás ellennyomása, Pr állandó, és a szívócső nyomása, Ps változó518
A kompresszoros Otto-motor teljesítményváltozása, ha a szívócsőben a nyomás, Ps állandó, és a kipufogás Pr ellennyomása változó520
A kompresszoros Otto-motor indikált középnyomása520
A kompresszoros Otto-motor teljesítménye521
A kompresszorok sűrítési viszonya, szállítási magassága és hatásfoka522
A Roots-fúvó és a motor együttműködése525
Roots-kompresszoros gépjárműmotorok526
Kompresszoros versenymotorok527
Kompresszoros Otto-rendszrű négyütemű repülőmotorok
A külső légnyomás befolyása a motor teljesítményére532
A centrifugál kompresszor alkalmazása repülőmotoroknál536
Repülőmotor változtatható fordulatszámú kompresszorral536
A két kompresszorral működő repülőmotor546
A turbó-feltöltős repülőmotor546
A Diesel-motorok ismertetése. A négyütemű Diesel-motorok termodinamikai számítása
A Diesel-motorokról általában548
A négyütemű jármű Diesel-motorok valóságos munkafolyamata551
A Diesel-ciklus tüzelőanyag-levegő keverékének fűtőértéke555
A Diesel- vagy Sabathé-ciklus égési egyenlete557
A Diesel- vagy Sabathé-ciklus középnyomása558
Tüzelőanyag porlasztása, a különféle égésterek kialakítása
A keverékképzés feltételei565
A közvetlen befecskendezésű Diesel-motorok égésterének különböző típusai, a Hesselman-motor567
A Hesselman-motor működése568
A Hesselman-féle égéstér569
A Junkers-motorok égéstere571
A MAN-típusú égéstér571
A Saurer-féle égéstér571
A közvetlen tüzelőanyagbefecskendezésű égésterek összehasonlítása572
Osztott égésterű négyütemű Diesel-motorok574
A légkamrás Diesel-motorok égésterei574
Az Acro-rendszerű égéstér574
A Saurer-rendszerű keresztáramú légkamrás égéstér575
A Lanova-féle égéstér575
A MAN-rendszerű légkamrás égéstér578
Az előkamrás Diesel-motorok égésterei579
Az előkamrás Diesel-motorok munkafolyamata584
Az örvénykamrás Diesel-motorok típusai585
A Ricardo-féle örvénykamra586
A Komet III örvénykamra586
A ZISZ-D7 motor örvénykamrája587
A Herkules-motor örvénykamrája587
A Perkins-féle örvénykamra588
Az örvénykamrás Diesel-motorok munkafolyamata589
A Diesel-motorok tüzelőanyag-adagoló szivattyúi
A tüzelőanyag-adagoló szivattyúk működési feltételei591
A tüzelőanyag-adagoló szivattyúk működése és típusai592
A Bosch adagoló szivattyú594
A Simms-L'Orange adagoló szivattyú597
A Kirovoi gyár tüzelőanyag-adagoló szivattyúja598
Az Excello adatoló szivattyú600
A Ganz-Jendrassik adagoló szivattyú601
A dugattyús adagoló szivattyúk munkafolyamata602
Különleges tüzelőanyag-adagolók605
A tüzelőanyag-adagoló szivattyúk karakterisztikái610
A szivattyú-karakterisztikák helyesbítése, a regulátorok különböző típusai
A szivattyú-helyesbítők (korrektorok)612
A regulátorok működése, az üzemstabilitás feltételei613
A maximum-minimum regulátorok615
Az univerzális regulátorok618
Mechanikus működésű univerzális regulátorok620
A hidraulikus univerzális regulátor622
A tüzelőanyag előbefecskendezés szabályozók623
Az univerzális pneumatikus regulátorok626
Együttműködő Diesel-motorok szinkronizálása628
Tüzelőanyag-befúvó és befecskendező készülékek. Tüzelőanyag-szűrők és tápszivattyúk
A tüzelőanyag-befecskendezés módszerei630
Tüzelőanyag-befúvó szelepek630
A zárt fúvókás tüzelőanyag-szelepek méretezése631
A nyitott fúvókás tüzelőanyag-befúvó szelep633
A befúvó levegő szükséges nyomása és mennyisége633
A légbefúvásos Diesel-motorok szabályozása633
A zárt fúvókás tüzelőanyag-szelepek méretezése635
A szivattyús porlasztású tüzelőanyag-befecskendezők típusai635
A szivattyús porlasztású nyitott tüzelőanyag-befecskendezők638
A szivattyús porlasztású zárt tüzelőanyag-befecskendezők639
A szivattyús porlasztású nyitott tüzelőanyag-befecskendezők639
A szivattyús porlasztású zárt tüzelőanyag-befecskendezők640
A zárt tüzelőanyag-befecskendezők munkafolyamata644
A kettős tüzelőanyag-befecskendezés648
A tüzelőanyag-szűrők649
A tüzelőanyag-tápszivattyúk652
A kétütemű jármű Diesel-motorok rendszerei, munkafolyamata, konstukciója és főméreteinek meghatározása. kétütemű lokomotív Diesel-motorok
A kétütemű és négyütemű jármű Diesel-motorok összehasonlítása655
A kétütemű Diesel-motorok kompresszió- és töltésviszonyai656
A kétütemű Diesel-motorok töltéscseréje658
A JAZ-204 négyhengeres kétütemű Diesel-motor termodinamikailag szükséges és valóságos időkeresztmetsztének meghatározása667
A szelep- és résvezérlés összehasonlítása670
A Briggs-féle korrekció671
Kivitelezett kétütemű jármű Diesel-motorok673
Schnürle-öblítésű motorok673
Egyenáramú öblítésű Diesel-motorok676
Az ellendugattyús kétütemű Diesel-motorok679
A Jumo-motorok681
A Sulzer-motorok682
A Fairbanks-Morse-lokomotívmotorok682
Hazai gyártmányú kétütemű traktor Diesel-motor684
A négyütemű Diesel-motorok teljesítménynövelése, feltöltési rendszerei és termodinamikája
A négyütemű Diesel-motorok feltöltésének rendszerei687
A feltöltéses négyütemű Diesel-motor töltésfokának számítása687
A négyütemű feltöltéses Diesel-motor gazdaságossága691
A négyütemű feltöltéses Diesel motor középnyomásai695
Feltöltéses Diesel-motorok kompresszorai697
A mechanikus feltöltésű Diesel-motor teljesítménye701
Roots-kompresszoros kivitelezett Diesel-motorok706
A motorok teljesítménynövelése az égéstermékek energiájának hasznosításával. A turbó-feltöltős motor termodinamikája. Turbó-feltöltős jármű és vasúti Diesel-motorok
A turbó-feltöltős motor általános jellemzése707
A turbó-feltöltős Diesel-motor munkafolyamata707
A Büchi-rendszerű feltöltés715
Turbó-feltöltéses vasúti Diesel-motorok722
Ujabb eredmények a Holzwarth-féle gázturbinákkal a Diesel-motorok feltöltése terén727
A lassú járású nagy Diesel-motorok. A motorok felépítése, hajtóműve és vezérlése. A kétütemű nagy Diesel-motorok öblítési rendszerei és teljesítménynövelése
A nagy Diesel-motorokról általában732
A nagy Diesel-motorok forgattyús hajtóműve733
A dugattyúk konstrukciója738
A hengerpersely742
A hengerfej konstrukciója742
A motorállvány konstrukciója743
A nagy Diesel-motorok vezérlése744
A kétütemű nagy Diesel-motorok öblítési rendszerei745
A kétütemű nagy Diesel-motorok teljesítménynövelése748
Négyütemű nagy Diesel-motorok különleges feltöltő rendszerei760
A Werkspoor-rendszerű feltöltés760
A Burmeister & Wain-fle részleges feltöltés761
A Nordberg-rendszerű turbó-feltöltés762
Túltöltéses turbó-kompresszoros négyütemű Diesel-motorok. A túltöltés határértéke. A négyütemű Diesel-gázgenerátor turbina. Kettős ciklusú kétütemű motorok. A szabad dugattyús gázfejlesztő
A turbó-feltöltés határértékei763
A négyütemű Diesel-generátor gázturbinák767
A kétütemű kettős ciklusú Diesel-motorok770
A szabad dugattyús Diesel-generátorok típusai771
Palackgázok felhasználása Otto-motorokban. A Diesel-gáz eljárás, a kettős tüzelőanyagú Diesel-motorok, teljesítménynövelésük turbó-kompresszor. Kipufogógáz-oxigén eljárás
Gázpalack-berendezések774
A gázpalack-berendezések szerelvényei776
Nyomáscsökkentő szerekezetek778
A kettős tüzelőanyaggal működő Diesel-motorok779
A kettős tüzelőanyaggal dolgozó Diesel-motorok feltöltése780
A kipufogógáz-oxigén üzemű motorok782
A gázgenerátorok. A gázosítás folyamata. A jármű-gázgenerátorok típusai. Generátorgáz-berendezések. Generátorgázzal működő Otto- és Diesel-motorok
A gázgenerátorokról általában786
A gázgenerátorok gázosítási folyamata786
A gázfejlesztés határértékei788
A generátor hatásfoka789
A gépjármű-gázgenerátorok típusai790
Az egyenáramú gázgenerátorok konstrukciója92
Az ellenáramú gázgenerátorok konstrukciója795
A keresztáramú gázgenerátorok konstrukciója798
A gáz tisztítása és hűtése, generátor-berendezések800
Az Imbert-féle egyenáramú generátor-berendezés801
Ellenáramú generátor-berendezések802
Keresztáramú generátor-berendezések803
A generátortázzal működő motor teljesítménye804
A generátorgáz üzemre átállított négyütemű Otto- és Diesel-motorok805
Izzófejes Diesel-motorok átalakítása gázüzemre806
A gázgenerátorral szemben támasztott követelmények807
A gáz-levegő keverék képzése808
Gáz-levegő keverő szerkezetek811
A gázturbinák munkafolyamatai, rendszerei. A jármű-gázturbinák eddigi eredményei, kivitelezett típusai
A gázturbinák fejlődése814
A gázturbinák munkafolyamat815
Az állandó nyomású gázturbina működése hőkicserélővel819
A p=konst ciklusú gázturbina fokozatos égéssel822
A v=konst ciklusú Holzwarth-féle gázturbina822
A korszerű gázturbinák típusai823
A gépjármű-gázturbinák824
A Rover-féle gépjármű-gázturbina827
A Boeing-féle gépjármű-gázturbina828
Irodalom833

Jurek Aurél

Jurek Aurél műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Jurek Aurél könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem