A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Mr. Producer

Színházi management kézikönyv

Szerző

Kiadó: OperocK Kft.
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 226 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 15 cm
ISBN: 963-04-3091-6
Megjegyzés: Színes fotókkal. Kihajtható melléklettel.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

"...A producer olyan ember, aki jól ismeri azt a művészeti ágat, amivel foglalkozik: impresszárió, személyzeti főnök, diplomata, tanító, reklámszakértő, politikus, képzett üzletember, szociális kérdésekre érzékeny, a közönség kiszolgálója, fáradhatatlan vezető - aki alázatos tud lenni a hatóságok előtt -, tanár és zsarnok, ám a művészeteket folyamatosan tanuló örök diák..."

Tartalom

Előszó11
Mikor működik egy ötlet?13
Az ötlet megfogalmazása13
A hírnév keresése14
A pénzszerzés mint motíváló tényező15
Az ötlet megfogalmazása16
A cél tiszta megfogalmazása16
Amikorra az ötletből megvalósítható terv válik18
A producer és feladatai19
Az alapvető feladatok21
A tervezés21
A szervezés21
A munkaerőfelvétel és a szereposztás22
Az irányítás23
Az ellenőrzés24
Fundraising27
Általános megfontolások28
A fundraising igazgató29
Az adományozott bevételek forrásai31
Az állami források31
Az alapítványok33
A magánalapítványok szerepe a kultúra finanszírozásában Magyarországon33
A művészeteket támogató alapok és alapítványok38
A zeneművészet38
A színházművészet39
A film- és a videoművészet40
Az amatőr művészet41
A vállalatok42
A mecénás szeméből44
A magánszemélyek49
Az adományozott bevétel előkerítésének módjai51
Az éves propaganda-kampány51
A tagsági propaganda52
Az egyesített pénzalap-kampány52
A "Telethon" - televíziós és rádiós kampány52
A jótékonysági előadások és a különleges események53
Az önkéntesek53
A természetbeni árak és szolgáltatások53
Egy anyaintézet által szabott támogatás54
A sikeres fundraising alapjai54
A vezetőség54
A tervezés55
Az igazgatás és az adminisztráció55
A kommunikáció56
Az időzítés57
Az ellenőrzés58
Az adománykérvény59
A kezdeti kapcsolat59
Alapszabályok, amelyek alapján a kérvényeket elbírálják60
A pályázatírás fortélyai61
Összegzés64
A színházi marketing67
Bevezetés67
A színházi marketing69
A piac meghatározása, elemzése71
A környezet71
A piackutatás71
A közönség72
A megcélzott piac74
A termék74
A megfoghatatlanság74
Az ingadozás75
A próbaelőadás - a színház "terméké"-nek tesztje75
A helyszín75
A telemarketing76
A Direct Mail78
Az ár81
A reklám81
A hirdetés82
A propaganda85
Az értékelés87
A tervezés88
A marketing terv89
Összegzés93
A költségvetés elkészítése95
Három fontos tilalom96
A költségek becslése99
A tőkeköltségvetés100
A rezsiköltségvetés102
Az előzetes költségek tervezése103
A működési költségvetés105
A turné költségvetésének elkészítése108
Az éves becsült költségek kiszámítása110
A bevételek becslése111
A jegyek árának megállapítása111
A potenciális jegy-árbevétel meghatározása112
A pénztáron kívüli forrásokból származó jövedelem114
A támogatásból származó potenciális bevételek becslése116
A nyereség (vagy veszteség) előrejelzése117
A költségvetés egyensúlyba hozásának lehetőségei118
A megkeresett jövedelem növelése119
A hozzájárulásból származó jövedelem növelése119
A kiadások csökkentése120
Összegzés121
Vállalkozási formák, adók, TB-kötelezettségek és egyéb szörnyűségek123
A vállalkozási formákról124
Az önálló tevékenység mint vállalkozás124
Társas vállalkozások127
Az általános forgalmi adó (ÁFA)130
Társadalombiztosítási kötelezettség (TB)131
A tb-járulék mértéke131
Egészségügyi és nyugdíjjárulék132
Egyéb szörnyűségek133
A Szolidaritási Alaphoz való hozzájárulás133
A helyi adók133
A szakképzési hozzájárulás133
Partnerlista135
Kiegészítés163
A szerződések165
A szerzői jog167
A szerző168
A színpadi művek felhasználási szerződései176
A megírási szerződés177
Az előadási szerződés179
A színpadi művekhez fűződő egyéb felhasználási jogok182
A színházi rendezők joga a hatályos magyar jog szerint190
Díszlettervező, jelmeztervező192
A nemzetközi szerződéses gyakorlata193
A megfilmesítési jogok197
A producer általában szeret részesedni a megfilmesítési jogok eladásából197
Filmtársaság is rendelkezhet alapvető jogokkal a műre vonatkozóan198
A drámai változattal kapcsolatos jogok199
Megfilmesítési jogok - az első visszautasítás joga199
Más filmtársaság bevételeiből való részesedés199
A filmtársaság és a zenei, illetve kiadói jogok200
Szerződésminták201
Szerződés a producer és a szerző között201
Megbízási szerződés217
Szerződés jegyforgalmazára221
Függelék223
Függelék a marketing című fejezethez223
Forrás224
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem