1.067.288

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Statisztika I-II.

Budapesti Gazdasági Főiskola - Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Főiskolai Kar

Szerző
Budapest
Kiadó: Budapesti Németnyelvű Távtanulási Központ Alapítvány
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 357 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 30 cm x 21 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

I. kötet:
0. Bevezetés a statisztika alapjaiba
0.1 Mi a statisztika? 5
0.1.1 A statisztika fogalma 5
0.1.2 Néhány példa a statisztikai módszerek alkalmazására 5
0.2 A statisztikai alapképzés célja és helye az oktatásban 6
0.2.1 A statisztikai alapképzés célja 6
0.1.2 Feltételek 7
0.1.3 A statisztikai alapkurzus felépítése 7
0.3 Útmutatások a tananyaghoz 8
0.1.1 A fejezetek felépítése 8
0.1.2 A feladatokról 8
0.1.3 Fogalom és képlettár, egyéb segédletek 8
0.4 Mentori segítség a statisztikai alapozó képzésben 9
1. Statisztikai alapfogalmak
Fogalom és képlettár 11
Oktatási célkitűzések 13
1.1 Statisztikai egység, sokaság, ismérv 14
1.1.1 Statisztikai egység és statisztikai sokaság 14
1.1.2 Álló- és mozgósokaság 16
1.1.3 Ismérvek 18
1.2 Adatfelvétel és adatforrás 19
1.2.1 Az adatfelvétel formái 19
1.2.2 Teljeskörű és részleges adatfelvétel 21
1.2.3 Primer- és szekunder adatfelvétel 22
1.2.4 Adatforrások 22
1.3 Az ismérvek mérhetőségi tulajdonságai 24
1.3.1 Előszó 24
1.3.2 A mérési skálák és tulajdonságaik 25
1.3.3 Skálatranszformációk 29
1.3.4 Az ismérvértékek osztályozása 31
1.4 Sorok, gyakoriságok és eloszlások 34
1.4.1 Statisztikai sorok 34
1.4.2 Gyakoriságok
1.4.3 Eloszlások 36
1.5 A statisztikai táblák és a grafikus ábrázolás 38
1.5.1 A statisztikai tábla felépítése 38
1.5.2 A statisztikai adatok grafikus ábrázolása 42
A gyakorló feladatok megoldása 51
2. Empirikus eloszlások
Fogalom és képlettár 55
Oktatási célok 59
2.1 Egydimenziós gyakorisági eloszlások és ábrázolásuk 60
2.1.1 Az abszolút és relatív gyakoriságok 60
2.1.2 Kumulált gyakoriságok és lefelé kumulált gyakoriságok 65
2.2 Az egydimenziós eloszlások helyzetmutatói 73
2.2.1 A középértékek mint az eloszlás jellemző mutatószámai 73
2.2.2 Leggyakoribb érték vagy módusz 74
2.2.3 Középső érték vagy médián 76
2.2.4 A számtani átlag 83
2.2.5 A mértani és a harmonikus átlag 88
2.2.6 A középértékek összefoglalása 95
2.3 Az egydimenziós eloszlások szóródási mutatói 100
2.3.1 Az eloszlás szóródása 100
2.3.2 A szóródás terjedelme 101
2.3.3 Az átlagos abszolút eltérés 102
2.3.4 Variancia és szórás 103
2.3.5 Relatív szórás 108
2.3.6. Az eloszlások aszimmetriája 112
2.4 Empirikus eloszlások koncentráció vizsgálata
2.4.1 Bevezetés 116
2.4.2 A Lorenz-görbe
Gyakorló feladatok megoldása 121
3. Viszonyszámok
Fogalom- és képlettár 131
Oktatási célkitűzések 133
3.1 A mutatószámok szerepe 134
3.2 Viszonyszámok 135
3.2.1 Statisztikai sorok elemzése viszonyszámokkal 135
3.2.1.1 Megoszlási viszonyszámok 135
3.2.1.2 Intenzitási viszonyszámok 136
3.2.1.3 Összehasonlító viszonyszámok 139
3.2.2 Statisztikai táblák elemzése viszonyszámokkal 141
3.2.2.1 Egyszerű táblák elemzése 141
3.2.2.2 Csoportosító táblák elemzése viszonyszámokkal 142
3.2.2.3 A kombinációs táblák elemzése viszonyszámokkal 143
A gyakorló feladatok megoldása 147
4. Indexszámítás
Fogalom- és képlettár 149
Oktatási célkitűzések 151
4.1 Az indexszámítás alapjai 152
4.1.1 Az indexszámítás jelentősége 152
4.1.2 Az indexszámítás alapelvei 153
4.1.3 Az árindex 154
4.1.4 A volumenindex 157
4.1.5 Az értékindex 157
4.2 Összefüggések az indexszámításban 158
4.2.1 A különböző indexformák és összefüggésük 158
4.2.2 Aggregátumok összefüggése 161
4.3 Az indexszámítás általánosítása 163
4.3.1 Az indexsorok 163
4.3.2 A területi indexek 167
4.3.3 Kiegészítő megjegyzések 170
A gyakorló feladatok megoldása 171
Irodalomjegyzék
II. kötet:
5. A standardizálás
Fogalom- és képlettár 175
Oktatási célkitűzések 177
5.1 A standardizálás módszerének lényege 178
5.2 Standardizálás különbségelemzéssel 179
5.3 Standardizálás hányadoselemzéssel 182
5.4 A standardizálás alkalmazása a gyakorlatban 185
5.5 A gyakorló feladatok megoldása 189
6. Ismérvek közötti kapcsolat
Fogalom- és képlettár 191
Oktatási célok 195
6.1 Két ismérv szerinti gyakorisági eloszlások és ábrázolásuk 196
6.1.1 Az ismérvek együttes fellépése 196
6.1.2 Független és függő ismérvek. Az ismérvek tapasztalati függetlensége 199
6.1.3 A kapcsolatvizsgálat általános eszközei 201
6.2 Az ismérvek közti kapcsolat 206
6.2.1 Kérdésfeltevések az ismérvek kapcsolatának vizsgálatával összefüggésben 206
6.1.2 Az ismérvek közötti kapcsolat fajtái 207
6.3 Asszociáció 208
6.4 Vegyes kapcsolat 216
6.5 Regresszió- és korreláció-számítás 219
6.5.1 Empirikus regresszió és korrelációs hányados 219
6.5.2 Regresszió-számítás 221
6.5.3 Korrelációszámítás 235
6.5.4 A rangkorreláció vizsgálata 244
6.5.5 Kiegészítő megjegyzések a regresszió-számításhoz 251
6.6 Kiegészítő megjegyzések a kapcsolat-szorossági mérőszámok számításához 251
6.7 Formális vagy tényleges logikai kapcsolat az ismérvek között 252
A gyakorló feladatok megoldása 257
7. Bevezetés az induktív statisztikába. Mintavételi eljárások
Fogalom-és képlettár 265
Oktatási célok 267
7.1 A mintavételes eljárások feladata és jelentősége a statisztika gyakorlatában 268
7.2 A mintából az alapsokaságra történő következtetés néhány valószínűségelméleti alapgondolata 272
7.3 Egyszerű véletlen mintavétel 274
7.4 Becslőfüggvények 278
7.4.1 A becslőfüggvény fogalma 278
7.1.2 Az X becslőfüggvény eloszlása 280
7.1.3 A mintabeli arány eloszlása egy dichotom alapsokaságban 285
7.2 A mintából az alapsokaságra történő következtetés alapelve 286
7.3 Mintavételi eljárások 289
7.3.1 Egyszerű véletlen mintavétel 289
7.3.2 Szisztematikus mintavétel 291
7.3.3 Rétegzett mintavétel 293
7.3.4 Kvóta szerinti kiválasztás 296
7.3.5 Csoportos mintavétel 296
7.3.6 Többlépcsős mintavétel 297
7.3.7 Egyéb mintavételi eljárások 297
7.3.8 A mintavételi eljárásoknál felmerülő problémák 298
7.4 A gyakorló feladatok megoldása 301
8. Az idősorok statisztikai vizsgálata
Fogalom-és képlettár 305
Oktatási célok 309
8.1 Az időbeli adatok vizsgálatának feladatai és problémái 310
8.2 Trendszámítás 311
8.2.1 Az idősor komponensei 311
8.2.2 A trend meghatározása mozgó átlagolással 313
8.2.3 A trendfüggvény meghatározása a legkisebb négyzetek módszere alapján 320
8.3 A periodikus ingadozások 330
8.3.1 A szezonális eltérések számítása 333
8.3.2 A szezonindexek számítása 334
8.4 Egyszerű prognózistechnikák 337
8.4.1 A gazdasági prognózisok kérdésfeltevése 337
8.4.2 Naiv prognózis-eljárások 338
8.4.3 Prognózisok az idősor alapján 340
8.4.4 A prognózisok megbízhatósága 343
8.5 Exponenciális kiegyenlítés 344
8.5.1 Bevezetés 344
8.5.2 Elsőrendű exponenciális kiegyenlítés 344
8.5.3 A kiegyenlítési paraméter jelentősége 346
8.5.4 Másodrendű exponenciális kiegyenlítés 347
8.6 A gyakorló feladatok megoldása 351
Táblázatok
Irodalomjegyzék
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem