1.068.962

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Jubileumi tudományos ülésszak I.

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Bánki Donát Gépipari Műszaki Főiskola
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 213 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: További szerzők a könyvben. Megjelent: 300 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó


- 1 -
Or. Pomázi Lajos főiskolai tanár, főigaznató
TÁRSAÜAL.U IGÉNYEK - VÁLLALATI IGÉNYEK - ÜZEí-iMÉKNÜKKÉPZÉS
Az első kérdéskürt illetően a társadalom igényeit a felsőoktatással szemben... Tovább

Előszó


- 1 -
Or. Pomázi Lajos főiskolai tanár, főigaznató
TÁRSAÜAL.U IGÉNYEK - VÁLLALATI IGÉNYEK - ÜZEí-iMÉKNÜKKÉPZÉS
Az első kérdéskürt illetően a társadalom igényeit a felsőoktatással szemben alapvetően azok a követelmények határozzák meg, amelyek a társadalom és gazdaság közép- és hosszútávú fejlődési elképzeléseiből fakadnak. A felsőoktatási intézmények ezek tükrében fogalmazzák meg képzési feladataikat, a-melyek küzéppontjában napjainkban egyre inkább a tartalom és minőség áll. Üsszeségében - nézetem szerint - a felsőoktatás alapvető része a társadalom értéktermelő szféráinak és az általa kiképzetteken keresztül meghatározója a népesség szakmai és általános kulturáltságának, beleértve a munkakultúrát is. Engedjék meg, hogy én úgy vessem fel az oktatás egészének feladatát és lehetőségét meghatározó alapkérdést, hogy az input vagy output orientált kell legyen-e és melyik lehetséges. Más szavakkal a népesség általános kulturáltságából, a családból indulóan azok történelmi, etnikai és más korlátok által meghatározott feltételei szerint, ezek együttesét inputnak tekintve kell-e, lehet-e az oktatás feladatait értelmezni és meghatározni, vagy pedig az ország egészének társadalmi és gazdasági érvényesülése által megszabott társadalmi és vállalati igényekhez, mint outputhoz kell-e és lehet-e igazítani. Erről nekem az a véleményem, hogy történelmi, etnikai és műveltségbeli meghatározottságunknál fogva tömegeiben hangsúlyozom, tömegében és nem egyes területekre és csoportokra vonatkozóan - a magyar oktatásügy alapvetően input orientált és a feszültségeket benne éppen azt kolti, hogy a társadalom és a gazdaság előtt álló célok és feladatok az output orientáltságot igényelnék. Ha a magyar oktatásügy, benne a felsőoktatás tartósan ebben az állapotban marad, akkor a nemzetközi szinten mért output igényektől a képzés lehetőségei oly mértékben elmaradnak, hogy egyre kevesebb reális lehetőségünk marad a nemzetközi szakmai és társadalmi trendhez való csatlakozásra. Csak az oktatásügy és Vissza

Tartalom


TARTALOMJEGYZÉK
Oldal
Plenáris előadások
Dr. Pomázi Lajos
Társadalmi igények - vállalati igények -üzemmérnökképzés
Dr. Terplán Zénó
Bánki Donát munkássága az iparoktatás tükrében
IdegennyelvO szekció
Ibbetson, J.F.R.
A Study of the Nature of the Undergraduate Engineering Education Process 16
Jesch, L.F.
Solar Energy Utilization and the Building Industry 21
Pomázi, L.
Higher Instruction of Information Theory
and Practice in Technical Fields 36
Poiesz, T.
Longterm Behaviour of Plastic Materials 41
Frauenfelder, H.R.
Verbesserung der Produktion durch die Anwendung des Plasma-Schweissverfahrens 45
Frauenfelder, H.R.
Schweissnahtfehler : Erscheinung, Ursachen 51
Pöschl, J.
Vereinfachte Berechnung des Kreisprozesses bei Kompressionswärmepumpe 58
Riives, J. - Talvik, A.
Development of Creative Skills through Technical Uni versity Courses of Graphic Disciplines 68
II
Iskolatörténeti szekció
Oldal
Dr. Szuh Katalin
A korszak szellemi élete, melyben Bánki
Donát élt, alkotott 74
Pusztai László
Emlékezés Hauszmann Alajosra 77
Diószegi György
Volt egyszer egy "Technológia" 84
Hajdú Ákos
Emlékezés a "Technológia" tanáraira 90
Kozma Gyula
A Bánki Donát Gépipari Műszaki Főiskola és
az DMM kapcsolata 97
Dr. Angyal Béla - Dr. Sipos Sándor - Csiszár Géza Kutatási-oktatási együttműködés az ISG és a BDGMF között 103
Pedagógiai és idegennyelvi szekció
Dr. Varga Lajos
A szakképzési adaptiv modellkisérletek főbb tantervelméleti tanulságai
Dr. Kajdy Sarolta
A differenciált progresszív tanterv 110
Bánhidyné dr. Szlovák Éva
A felsőfokú képzési folyamat hatékonyságának vizsgálata a főiskolán végzett kérdőíves felmérés alapján 113
Pentelényi Pál
Módszertani kísérletek a Matematika és Számítástechnika c. tárgy esti tagozaton történő oktatásában
116
Dr. Madarász László
Az egyéni tanulással kapcsolatos tapasztalatok a GAMF-on a digitális áramkörök téma területén 120
III
Gidai
Fodor János - Tóth Béláné
A számítógép felhasználása a műszaki tanárképzésben 124
Bertalan Zsolt
A vegyipari szakemberképzés rendszere és a gépészeti tárgyak tanításának tartalma a Petrik Lajos Vegyipari Szakközépiskolában 128
Bándoli Tamás - Fonyó Zoltán - Tunkli László
Tanárok és diákok konfliktushelyzetben 133
Dr. Pais Ella
A hallgatói személyiség változás néhány összefüggésének vizsgálata 136
Bánhidyné dr. Szlovák Éva - Makó Ferenc A felvételi eljárás korszerűsítését szolgáló számitógépes adatbázis kialakítása
140
Tömöri Zsigmond
A munkahelyi légkör és a baleseti veszélyeztetettség kapcsolata 144
Dr. Buday Lajos
Az állami nyelvvizsgákról 148
Makkos Éva
A fordításelmélet néhány kérdése 153
Társadaloatudonáinyi szekció
Fazekasné dr. Bencsik Mária
Az egyének és mikroközösségek aktiv tulajdonosi szerepe 158
Dr. Major Ferenc
A gazdasági átalakítás folyamata Bulgáriában 162
Barakonyiná dr. Winiczai Klára
Hátrányos helyzetű területek kialakulása és felzárkóztatása 166
IV
Oldal
Kovács Árpád
Fiatal mérnök generációk jövedelmi helyzete a 80-as évek végén 170
Dr. Papp György
A köznapi gondolkodás spekulatív elemzésének vázlata 174
Dr. Bory Endre
Faust archetippsa a századforduló orosz irodalmában (Leonyid Andrejev: Anathema) 178
Dr. Ripp Erzsébet
Bibó István és Lukács György vitája 1946-ban 182
Szávai Ferenc
Birtokos gazdamozgalcm és érdekképviselet Magyarországon 1938-1944 186
Dr. Kéri Nagy Béla
Pécs felszabadulásától Rákosi börtönéig (Marosy László alezredes tevékenysége és letartóztatása) 190
Dr. Komanovics József
A DÉFOSZ és a paraszti érdekképviselet -
különös tekintettel Baranya megyére 194
Sz. Varga Lajos
A szindikalizmus és a szociáldemokratizmus problematikája a magyar szakszervezetekben ( 1948-1953)
Dr. Halabuk József
A nemzeti történet ismeretének fontossága az ifjúság nevelésében
202
Dr. Kozma Éva
A memoár irodalom szerepe a mérnök hallgatók történelmi szemléletének, magyarságtudatának kialakításában 206
Papp Lászlóné
A tudományos szocializmustól a politikaelmélet oktatásához vezető átmenet néhány kérdése 210 - 213
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Jubileumi tudományos ülésszak I. Jubileumi tudományos ülésszak I. Jubileumi tudományos ülésszak I. Jubileumi tudományos ülésszak I. Jubileumi tudományos ülésszak I.

Néhány lapon bejegyzések láthatók. A kötés megtört.

Állapot:
2.840 ,-Ft
14 pont kapható
Kosárba