1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

JPÉ-marketing

Elmélet és gyakorlat józan paraszti ésszel

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Kereskedelmi és Idegenforgalmi Továbbképző Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 372 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-7340-89-5
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal. Második változatlan utánnyomás.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Remélem, hogy érdekes lesz számodra ez a világ. De kezdjük az elején: ha a könyv tipikus „fogyasztója" vagy, a legvalószínűbb, hogy ebből készülsz a vizsgádra, ezért előtte (na azért nem túl sokkal... Tovább

Előszó

Remélem, hogy érdekes lesz számodra ez a világ. De kezdjük az elején: ha a könyv tipikus „fogyasztója" vagy, a legvalószínűbb, hogy ebből készülsz a vizsgádra, ezért előtte (na azért nem túl sokkal előtte) beszerezted magadnak. És ugye egy tankönyv a legkevésbé sem szórakoztató vagy izgalmas, így most egy kávé vagy energiaital mellett próbálod rávenni magad az olvasásra.
Az ajzószereken túl azért igyekszem én is segíteni, ezért a stílusom KISS lesz. Ez most nem a csókot jelenti, hanem egy bevett amerikai rövidítés: Keep It Simple and Stupid. Vagyis arra törekszem, hogy minden minél egyszerűbb és gyakorlatiasabb legyen. Ne várj hát többoldalas táblázatokat, túlbonyolított folyamatábrákat és hosszadalmas, úgynevezett bullet pointokba, szedett felsorolásokat. Várhatsz viszont példákat, és amikor csak lehet, illusztrációkat. Ezenkívül az egyszerűség (KISS) kedvéért időről időre tegeződni fogok, amihez most utólagos beleegyezésedet kérem.
A cél az, hogy először a gondolkodásmódot ismerd meg, aztán jöhetnek a szakma részletei. így a könyv első fele a marketing szemléletéről szól, és csak a második a marketing eszközeiről. A harmadik, rövidebb rész, a 13+1. fejezet pedig a világ egyik legsikeresebb márkáján mutatja be a marketinggondolkodás és -tervezés következetes és egyben kreatív alkalmazását.
A könyv először jegyzetként jelent meg a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola (BKF) hallgatói számára. Diákjaimtól folyamatosan rengeteget tanulok, ezért jó néhány tőlük hallott példát is beépítettem, lehetőség szerint a nevüket is megemlítve.
A könyvben a legfontosabb fogalmak félkövérrel vannak kiemelve, míg a leglényegesebb részeket dőlt betűvel látod. Mindegyik fejezet végén találsz majd néhány ellenőrző kérdést, melyek annak tesztelésére irányulnak, hogy mennyire sajátítottad el a leírtakat. Remélem, könnyen fog menni, és persze azt is, hogy közben azért jól szórakozol majd. Jó olvasást! Vissza

Tartalom

Üdv a marketing világában! 11
I. RÉSZ - A MARKETING FILOZÓFIÁJA 13
1. Mi a marketing? És mi nem az? 15
1. tévhit: „A marketing egyenlő az értékesítéssel" 15
2. tévhit: „A marketing azonos a reklámmal" 17
3. tévhit: „A marketing megegyezik a piackutatással" 17
4. tévhit: „A marketing vevők szerzése" 17
1. igazság: A marketing piacolás 18
2. igazság: A marketing az, hogy szeretjük a vevőt 20
3. igazság: A marketing segít, hogy könnyebb legyen a fogyasztó élete 20
4. igazság: A marketing a márkaépítés, értékteremtés művészete 24
5. igazság: Mindenki marketinges 26
6. igazság: A marketing a 4P alkalmazása 27
7. igazság: A marketing nem más, mint JPÉ 27
Mi hát a marketing? 28
Ellenőrző kérdések az 1. fejezethez 29
2. A marketing fejlődéstörténete és alapmodelljei 31
A Ford-féle termelésorientáció - a vevőnek ne legyenek egyedi igényei 31
„Minden egyes pénztárca, cél és személyiség számára saját változat" 32
Az értékesítésorientáció kora 33
A klasszikus marketing korszaka és megjelenése az elméletben 34
Nem elég a vevőkre odafigyelni: a versenytárs-orientáció kora 35
Az emberek nem tudják, mit akarnak: az ötletmarketing kora 39
A marketingnek társadalmi felelőssége van 40
A marketing magyarországi fejlődése 45
Egymás mellett élő orientációk 46
A marketingmix, azaz a 4P 47
Tipikus kombinációk 48
4C: az új nóta 50
Ellenőrző kérdések a 2. fejezethez 51
3. A SIKER KULCSA: LÉGY MÁS, MINT A TÖBBI! 53
Légy első! 53
Hogyan versenyezhetünk a Coca-Colával? 55
Hogyan adjunk el japán sört? 59
A marketing érzetek csatája: minden a fejekben és a szívekben dől el 61
Gyengeségből erősség 64
Különböztess meg a 4P-vel! 66
Teremts új kategóriát - de olyat, amire igénye van az embereknek 72
Egy tulajdonságot bevésni 73
A márka: hozzáadott érték 75
A specialisták nyernek, és nem az ezermesterek 78
Fókusz, fókusz, fókusz 82
Ellenőrző kérdések a 3. fejezethez 83
4. Szegmentáció és célcsoportképzés: nem adhatunk el mindenkinek! 85
„A Harley is not for everyone" 85
A szegmentáció folyamata és végeredménye: a célcsoport 86
Szegmentálási lehetőségek a B2C piacon 88
Demográfiai alapú szegmentáció 1.: nemek alapján 88
Demográfiai alapú szegmentáció 2.: az életkor szerepe 96
Demográfiai alapú szegmentáció 3.: családi állapot és családi életciklus 97
Demográfiai alapú szegmentáció 4.: nemzetiség 100
A földrajzi alapú szegmentáció: országok vagy akár utcák szerint 100
Minden a vásárlóerőről szól: a jövedelem alapú szegmentáció 102
Mindenki másképp csinálja: A termékhasználat alapú szegmentáció 104
„Az élet stílus": a magatartási alapú szegmentáció 107
A perszonalizáció kora: mindenkinek saját, testre szabott ajánlat? 114
Hatás a márkaválasztásra 117
Hogyan szegmentáljon egy kisvállalkozás? 119
Ellenőrző kérdések az 4. fejezethez 120
5. A fogyasztó gondolkodása: „mi a jó nekem ebben?" 121
Motiváció: az emberi hajtóerő 124
Két dolog mozgat: érdek és félelem 126
Hogyan születik a vásárlói döntés? 129
A marketingben az érzelmek számítanak 131
A marketing manipulál? 135
A vevő a király - és annak is gondolja magát 138
Ellenőrző kérdések az 5. fejezethez 139
II. RÉSZ - A MARKETING ESZKÖZRENDSZERE 141
6. TERVEZÉS ÉS STRATÉGIA 143
A vállalkozás hosszú távú céljának meghatározása 145
A vállalati környezet elemzése: mi a helyzet? 148
Szegmentálás, targetálás, pozicionálás: kinek, mit és hogyan? 155
Stratégia a piaci helyzettől függően 156
A marketingmix: a stratégia lefordítása a 4P segítségével 161
Megvalósítás és ellenőrzés 162
Ellenőrző kérdések a 6. fejezethez 162
7. AZ INFORMÁCIÓ HATALOM: A PIACKUTATÁS 163
Milyen legyen a kutatás? 164
A szekunder kutatás: adatok és információk másodkézből 167
A kvalitatív kutatás egyik fő formája: a mélyinterjú 169
A kvalitatív kutatás másik fő formája: a fókuszcsoport 170
A kvantitatív kutatás szerepe: mi és mennyi? 175
A kvantitatív kutatás leggyakoribb formája: a kérdőíves megkérdezés 176
Amikor a kutató nem kérdez: a megfigyelés 180
A kísérletek szerepe a kutatásban 182
Kutatási bakik 182
A tévénézettség és a többi médium mérése 185
Ellenőrző kérdések a 7. fejezethez 192
8.TERMÉK ÉS MÁRKA 193
A termékek csoportosítása a fogyasztói piacon 193
Termék és márka 195
A minőség értelmezése: a minőség az, amit a vevő annak tart 197
A csomagolás és a dizájn 200
A márkanév ereje 203
Nemzetközi verseny, nemzetközi nevek 208
A termékhez kapcsolódó szolgáltatások szerepe 211
A termékéletgörbe 212
Új termékek fejlesztése, innováció 215
Termékválaszték, márkaválaszték 217
Ellenőrző kérdések a 8. fejezethez 228
9. AZ ÁRKÉPZÉS SZEREPE
A költségelvű árképzés: költség + haszonkulcs 229
Keresletelvű árképzés: mennyit hajlandók fizetni a vevők? 230
A versenytársakhoz igazodó árképzés 231
Új termékek bevezetése: a behatoló és lefölöző árképzés 232
Ugyanaz többféle áron: a differenciált árképzés 233
Árképzés kiegészítő termékeknél - 236
999 forint: Az árak végződésének hatása 237
Magas ár, magas minőség 238
Ellenőrző kérdések a 9. fejezethez 241
10. NEM CSAK A VEVŐ, A KERESKEDŐ IS KIRÁLY! - az ÉRTÉKESÍTÉSI FOLYAMAT MEGTERVEZÉSE 243
A klasszikus kereskedelmi út és egyéb formák 244
A bolti kiskereskedelem formái 246
Hol legyen a bolt? A helyszínválasztás szerepe 248
Marketing a boltban: az in-store marketing szerepe 250
A sajátmárkás FMCG-termékek szerepének növekedése 253
A bolt nélküli kiskereskedelem növekvő szerepe 255
Ellenőrző kérdések a 10. fejezethez 256
11. Mit és hogyan mondjunk? A marketingkommunikáció 257
A kommunikációs alapmodell 258
A marketingkommunikáció tervezése: az 5M-modell 260
A marketingkommunikáció hatásmechanizmusa: az AIDA-modell 262
A marketingkommunikációs eszközök rendszerezése (kommunikációs mix) 264
ATL, BTL, CGM 266
Hirdetés (reklám, advertising) 268
Vásárlásösztönzés - eladásösztönzés (sales promotion, SP) 285
Public relations (PR, közönségkapcsolatok) 291
Direkt marketing (DM) 298
Ellenőrző kérdések a 11. fejezethez 305
12. A vásárlók bevonása: a marketingkommunikáció új eszközei 307
Online marketing 307
Gerillamarketing: valami szokatlan 314
Amikor a vevő a reklámozónk: CGM (consumer generated media) 323
Integrált marketingkommunikáció a céltól függően 328
Ellenőrző kérdések a 12. fejezethez 329
13. AMIKOR A 4P NEM ELÉG: A SZOLGÁLTATÁSOK MARKETINGJÉNEK 7P-JE 331
Az ötödik P: people 332
A hatodik P: process 334
A hetedik P: physical evidence 337
A szolgáltatások minőségén mindig lehet javítani 340
Ellenőrző kérdések a 13. fejezethez 341
13 + 1. NAPJAINK EGYIK SIKERTÖRTÉNETE: A RED BULL SZÁRNYALÁSA. . 343
Az ötlet 343
A kutatás 344
A szegmentálás, célcsoportképzés, pozicionálás (STP) 345
A marketingmix első eleme: a termék 347
A marketingmix második eleme: az árképzés 349
A marketingmix harmadik eleme: az értékesítés 349
A marketingmix negyedik eleme: a kommunikáció 350
Pénzügyi és marketingkontroll 356
Mateschitz tanácsa, ha marketinges szeretnél lenni 358
Ellenőrző kérdések a 13+1. fejezethez 358
KÖNYV- ÉS WEBAJÁNLÓ: MIT ÉRDEMES OLVASNOD MÉG A MARKETINGRŐL? 359
IRODALOM 365
Hivatkozott site-ok 367
A SZERZŐRŐL 371

Dr. Papp-Váry Árpád

Dr. Papp-Váry Árpád műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Papp-Váry Árpád könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem