kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Typotex Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 364 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 16 cm |
ISBN: | 963-9548-46-4 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér és színes fotókkal, ábrákkal illusztrálva. |
Előszó | 11 |
A festő és világa | 15 |
Portréábrázolás | 17 |
Eredet és dátum | 19 |
Rejtett jelentés? | 20 |
Hans Holbein | 23 |
Festőmester | 24 |
Holbein első angliai látogatása | 28 |
Visszatérés Bázelbe | 30 |
Ismét Londonban | 32 |
Halál és hírnév | 35 |
A két követ | 41 |
A diplomácia világa | 41 |
Jean de Dinteville | 45 |
Az első londoni követség és a király válása | 49 |
A második londoni látogatás | 51 |
Georges de Selve | 52 |
Cranmer ítélete után | 55 |
További követségek és a végső visszavonulás | 58 |
Diplomatikus katolikusok | 60 |
Nicolaus Kratzer | 63 |
A csillagászat és a szabad művészetek | 64 |
A vándortudós | 66 |
Morus Tamás és Oxford | 68 |
Kratzer és a kontinens | 70 |
Kratzer az udvarban | 74 |
A lélek alkata | 75 |
A festmény | 79 |
Furcsa műszerek | 81 |
Vonalak és módszer | 82 |
Az anomáliák felfedezéséről | 87 |
Az égbolt vizsgálatához szükséges műszerek | 91 |
Az éggömb és Holbein nézőpontjai | 92 |
Az éggömb és a festmény perspektívája | 94 |
Az éggömb beállítása | 95 |
A hengeres napóra | 99 |
Az összetett napműszer | 102 |
A kvadráns | 104 |
A polihedrális napóra | 108 |
A polihedrális napóra: amit a festő látott | 114 |
A torquetum | 117 |
A világi szint | 125 |
A földgömb és a körző | 125 |
Az aritmetikai könyv és a derékszögű vonalzó | 128 |
A hangszerek | 129 |
Az énekeskönyv | 131 |
A torzított koponya | 133 |
Scrots anamorfikus portréja | 134 |
A koponya és a Nap | 137 |
A jobb és a bal szem | 141 |
A technika | 144 |
Újabb anamorf? | 147 |
Apellésztől egy apátság padlójáig | 149 |
Az Apellész-vonal | 149 |
A kesztyű vonala | 151 |
A Szent Mihály-Róma-vonal | 152 |
A műszerek köre, Salamon pecsétje és a fehér sáv | 154 |
A hatágú csillag és a Hold | 156 |
A török szőnyeg | 159 |
Az apátsági padló és a világegyetem formája | 161 |
Holbein padlója | 167 |
Asztrológiai utalások | 171 |
A horoszkópnégyzet | 174 |
A horoszkóp részletesen | 180 |
A hatágú csillag és a bolygók | 185 |
Egy megjegyzés az aranymetszésről | 188 |
A festmény jelentése | 189 |
Árnyék és igazság | 191 |
A koponya helye | 192 |
A huszonhetes szám | 194 |
Memento mori | 196 |
Az okkult érintése? | 201 |
A mágia és az angyalok | 202 |
A Szentlélek metaforái | 205 |
Humanizmus és mágia | 208 |
A gematria és a kabala | 211 |
Agrippa és az okkult hit gazdagsága | 214 |
Alkímiai kép? | 217 |
Dallam szakadt húron | 221 |
Róma és a lant | 225 |
Megosztottság és a világ harmóniája | 227 |
A kereszt teológiái | 231 |
Colet, Morus és a Nap | 231 |
Morus és a keresztre feszítés | 232 |
Luther és a "kereszt teológiája" | 234 |
A millennium jelképei | 237 |
A kos, a feszület és a teremtés | 240 |
A Hattyú és a kereszt | 244 |
A nagypénteki szertartások | 246 |
A félmillenniummal kapcsolatos félelmek | 248 |
Festőkről és írókról | 253 |
Közös hagyomány? | 257 |
Chaucer VIII. Henrik udvarában | 259 |
A valódi szerző | 263 |
Apellész és Klió | 265 |
Piero della Francesca: Jézus megkeresztelése | 271 |
Az összetett napműszer | 278 |
Hrabanus Maurus és Salamon trónusa | 281 |
Holbein és Chaucer összehasonlítása | 285 |
Jegyzetek | 287 |
Irodalom | 329 |
Név- és tárgymutató | 339 |