kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Trivium Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 355 oldal |
Sorozatcím: | Mars és Vénusz |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 13 cm |
ISBN: | 978-963-9711-90-7 |
Köszönetnyilvánítás | 13 |
Bevezetés | 15 |
A gyermekek az égből jönnek | 33 |
Minden gyermeknek megvannak a maga sajátos problémái | 34 |
A pozitív nevelés öt alapelve | 38 |
A lehetőségek felmérése | 50 |
Az öt alapelv alkalmazásának előfeltételei | 53 |
A nevelés okozta stressz | 54 |
A nevelés átformálása | 55 |
A gyermeknevelés rövid története | 57 |
Az erőszak erőszakot szül | 59 |
Mitől válnak a gyermekek engedetlenné és zabolátlanná | 62 |
A tudat globális változása | 66 |
Új módszerek az együttműködés elérésére | 70 |
Kérjük, ne parancsolgassunk, ne követelőzzünk | 70 |
Ne tegyünk fel szónoki kérdéseket | 71 |
Ne kerülgessük a forró kását | 73 |
Ne magyarázgassunk | 75 |
Mondjunk le a kioktatásról | 76 |
Az érzelmekkel ne manipuláljunk | 78 |
Az együttműködést elősegítő mágikus szavak | 80 |
Rövid összefoglaló és gyakorlati tanácsok | 80 |
Mi a teendő, ha a gyermek nem hajlandó együttműködni? | 82 |
Új módszerek az ellenállás megszüntetésére | 84 |
Négy jó módszer | 85 |
A négyféle temperamentum | 86 |
Az éneklés öröme | 97 |
A háztartási munka megkönnyítése | 97 |
Az olvasás öröme | 100 |
A figyelem átírányítása | 101 |
Szeretet-szertartások | 107 |
Gyakorlati szertartások | 109 |
Adjuk azt gyermekeinknek, amire szükségük van | 110 |
Új módszerek a kommunikáció javítására | 111 |
Mi ébreszti fel a gyermekekben az ellenállást? | 112 |
Ne sajnáljuk az időt gyerekeink meghallgatásától | 114 |
A két feltétel | 115 |
Szigorú nevelés | 118 |
Engedékeny nevelés | 121 |
A vágyak kielégítésének késleltetése | 125 |
Gyermekeink igazi szükségleteinek kielégítése | 127 |
Új módszerek a motiváció javítására | 129 |
A büntetés hiábavalósága | 130 |
Miért és milyen esetben volt hatékony a múltban a büntetés? | 131 |
A büntetés pozitív oldala | 132 |
Egyszerű bizonyíték | 134 |
A büntetés alternatívája a jutalmazás | 136 |
A gyermekek engedetlenségének két fő oka | 138 |
Miért hatásos a jutalmazás | 139 |
Negatív megjegyzések | 140 |
Pozitív megjegyzések | 143 |
A jutalmazás mágikus ereje | 144 |
Miért állank ellen a gyermekek az irányításunknak? | 145 |
A jutalmazás értékének felismerése | 147 |
A jutalmazás hozzáigazítása a gyermekek temperamentumához | 149 |
Példák jutalmazásra | 150 |
Mindig legyen tartalékban valamilyen jutalom | 151 |
Jutalmazási lista | 153 |
Az együttműködés rendszeres megtagadása | 155 |
Serdülők jutalmazása | 156 |
A nyilvános helyeken rendetlenkedő gyermekek kezelése | 156 |
A jutalom olyan, mint a desszert | 157 |
Okulás a természetes következményekből | 159 |
Félelem a jutalmazástól | 161 |
Új módszerek a szülői tekintély megszerzésére | 163 |
Tanuljuk meg, hogyan kell utasításokat adni | 164 |
Ne próbáljunk az érzelmekre hatni | 165 |
Nem baj, ha valamiben hibázunk | 166 |
Olyan esetek, amikor az érzelmek kimutatása hátrányos | 167 |
Az üvöltözés nem használ | 168 |
Utasításainkat fogalmazzuk meg pozitívan | 168 |
Utasítsunk és ne magyarázgassunk | 171 |
Utasítások serdülőknek | 173 |
Engedetlenség ellen az érvelés nem segít | 175 |
Jó módszer utasítások adására | 177 |
Az együttműködési készség javítása | 178 |
Megfelelő harcmodor kiválasztása | 179 |
Új módszerek a szülői tekintély fenntartására | 181 |
Megszabadulás a negatív érzelmektől | 184 |
Kikapcsolási idő megadásának legjobb módja | 186 |
Kikapcsolási idő megmagyarázása | 187 |
Négy gyakori hiba | 188 |
Apám ölelgetése | 193 |
Akaratunk hozzáigazítása a gyermekek óhajaihoz | 194 |
Mikor adjunk kikapcsolási időt | 195 |
Elszámolás háromig | 196 |
Amikor a kikapcsolási idő nem segít | 196 |
A pozitív nevelés öt alapvető módszere | 198 |
Nem baj, ha a gyerekek különbözők | 200 |
Nembeli különbségek | 202 |
A törődés és a bizalom iránti igények különbözősége | 202 |
A törődés és a bizalom folyamatosságának fontossága | 205 |
A fiúk a Marsról, a leányok a Vénuszról jönnek | 207 |
Mr. Probléma-megoldó | 209 |
Mrs. Otthon-tökéletesítő | 211 |
Mikor helyes a tanácsok osztogatása? | 213 |
A fiúk feledékenyek, a leányok nem | 214 |
Generációs különbségek | 216 |
Az erőszak kultusza | 217 |
Temperamentumbeli különbségek | 218 |
A temperamentumok átalakulása | 220 |
Délutáni tevékenységek | 221 |
Testalkati különbségek | 222 |
Intelligenciabeli különbségek | 224 |
Különböző tanulási képességek | 230 |
Az egyik dolgogban jó, a másikban nem | 231 |
Gyermekeink egymással való összehasonlítása | 232 |
Nem baj, ha a gyermekünk hibázik | 234 |
Az ártatlanságtól a felelősségtudatik | 235 |
Tulajdonképpen kinek van hibája? | 239 |
A felelősségvállalás megtanulása | 240 |
Automatikus hibajavítás | 241 |
Gyermekünk tanulási görbéje | 242 |
Az ismétlés fontossága | 243 |
Okulás a hibákból | 244 |
A jóvátétel megtanulása | 246 |
Ne büntessünk, inkább vezessünk be megszorításokat | 248 |
Hogyan reagáljuk, ha gyermekünk hibát követ el | 249 |
Elég, ha a gyermek képességeinek megfelelően cselekszik | 255 |
Amikor nincs megengedve a hibázás | 258 |
A hibák és az igazság eltitkolása | 259 |
Elvált szülők gyermekei | 261 |
Alacsony igények támasztása, illetve a kockázat elkerülése | 262 |
A hibák mentegetése vagy mások vádolása | 264 |
Veszélyeztetett serdülők | 266 |
Alacsony önbecsülés és önmagunk megbüntetése | 267 |
Éreztetni kell, hogy szabad hibázni is | 270 |
A gyermekek kifejezésre juttathatják negatív érzelmeiket is | 272 |
Az érzelmek kezelésének fontossága | 273 |
Az érzelmek kezelésének megtanulása | 275 |
Megbirkózás a veszteségekkel | 276 |
Miben segít az érzelmek kifejezése? | 278 |
Az empátia hatalma | 279 |
Az öt másodperces szünet | 281 |
Mi a teendő, ha a gyermek nem fogadja el az empátiát? | 284 |
Amikor a szülők fejezik ki negatív érzelmeiket | 285 |
Ne terheljük érzelmeinkkel gyermekeinket | 287 |
Ne érdeklődjük gyermekeink érzései iránt | 289 |
Amit a szülők elfojtanak, azt a gyermekeik kifejezik | 291 |
A család fekete báránya | 293 |
A gyermekekkel érzetetni kell, hogy nuygodtan kifejezhetik negatív érzelmeiket is | 294 |
Nem baj, ha egy gyermek többre vágyik, mint amennyit kap | 295 |
A vágytól való félelem | 296 |
A hála kimutatása | 298 |
Engedély az alkudozásra | 299 |
A nemet mondás megtanulása | 301 |
Tíz módszer a nemet mondásra | 302 |
A kérés előadása | 303 |
A kérésmód modellezése | 304 |
A kérések ereje | 305 |
Nem szabad túl sokat adni | 306 |
A gyermekek mindig egyre többet akarnak | 307 |
Elvált szülők gyermekei | 308 |
Az emberl szellem legbenső vágy | 309 |
A gyermekeknek szabad nemet mondania, de a mama és a papa a főnök | 311 |
A szülők hatása gyermekeikre | 313 |
Megbirkózás a negatív érzelmekkel | 314 |
A kognitív képességek kifejlődése | 315 |
A kisgyermeknek erős biztonságérzetre van szükségük | 317 |
A kisgyermekek memóriája másképpen működik | 318 |
Küzdelem az akaratossággal | 319 |
Egyensúly elérése a szabadság és az irányítás között | 320 |
Az irányítás elvesztésével kapcsolatos két probléma | 322 |
Az érettség kilenc esztendőnkénti fokozatai | 323 |
A felelősségtudat kialakulása | 324 |
A generációs különbségek megértése | 325 |
A válás és a nemzedéki vonal | 327 |
A serdülők irányítása | 329 |
Segítség kérése más szülőktől | 330 |
Az öt alapelv gyakorlati alkalmazása | 332 |
Anyák és lányaik | 333 |
Apák és lányaik | 333 |
Anyák és fiaik | 334 |
Apák és fiaik | 335 |
A serdülők titokban tiszteletet éreznek a korlátok iránt | 336 |
Mi a teendő, ha a gyermekünk kábítószereket szed | 338 |
A tiszteletlen beszéd kezelése | 339 |
Engedély a szabados beszédre | 340 |
Döntések meghozatala | 342 |
A hétéves ciklusok | 343 |
Miért lázadnak a serdülők | 345 |
A serdülőkkel való kommunikáció javítása | 345 |
Tartsuk tiszteletben a serdülők véleményét | 347 |
A serdülők ideiglenes távoltartása a családtól | 350 |
A "Ne tedd ezt" helyett használjuk az "Ezt tedd" megfogalmazást | 351 |
Időnként meg kell kérdeznünk gyermekeink véleményét | 352 |
A nevelés nagy felelősség | 353 |
A nagy lehetőség | 354 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.