Fülszöveg
Egy könyv a keresésről és a google-ról? Bár ez a mű nagyrészt valóban a Google-ról szól, az internetes keresés jelentősége messze túlmutat egyetlen cég sikerén - olyan jelenség, amely minőségi hatást gyakorol kultúránkra és az üzleti életre.
Ezt a hatást mutatja be a könyv szerzője, John Battelle (A Wired alapítója) gondolatébresztő és nagyívű művében.
Az elmúlt néhány évben a keresés művelete univerzális navigációs eszközzé vált az információ végtelen tengerein: ahogy a Windows meghatározta viszonyunkat a számítógéphez, úgy határozzák meg most viszonyunkat az internethez a keresőprogramok. A keresés az emberiség történetének talán a legmaradandóbb, mennyiségében és jelentőségében egyaránt legnagyobb kulturális találmányát hozza létre: a szándékok adatbázisát. És a keresés hozta létre az internet korának minden bizonnyal egyik legérdekesebb és legsikeresebb cégét - a Google-t.
A Google szerverébe óránként millió és millió keresőkérdés áramlik (nevéhez méltóan, amely az egyes...
Tovább
Fülszöveg
Egy könyv a keresésről és a google-ról? Bár ez a mű nagyrészt valóban a Google-ról szól, az internetes keresés jelentősége messze túlmutat egyetlen cég sikerén - olyan jelenség, amely minőségi hatást gyakorol kultúránkra és az üzleti életre.
Ezt a hatást mutatja be a könyv szerzője, John Battelle (A Wired alapítója) gondolatébresztő és nagyívű művében.
Az elmúlt néhány évben a keresés művelete univerzális navigációs eszközzé vált az információ végtelen tengerein: ahogy a Windows meghatározta viszonyunkat a számítógéphez, úgy határozzák meg most viszonyunkat az internethez a keresőprogramok. A keresés az emberiség történetének talán a legmaradandóbb, mennyiségében és jelentőségében egyaránt legnagyobb kulturális találmányát hozza létre: a szándékok adatbázisát. És a keresés hozta létre az internet korának minden bizonnyal egyik legérdekesebb és legsikeresebb cégét - a Google-t.
A Google szerverébe óránként millió és millió keresőkérdés áramlik (nevéhez méltóan, amely az egyes után száz nullával leírható óriási számot jelenti) - a cég valóságos információs aranybányán ül! Hatalmasra nőtt: többet ér, mint az összes magyar vállalat együtt, és több számítógépe van, mint amennyi a '70-es években az egész világon fellelhető volt. Működése ugyanakkor meglehetősen ellentmondásos: jelmondata a "Ne légy gonosz!" - miközben az is előfordul, hogy együttműködik a kínai cenzúrával. De a cég elsődleges jelzői valószínűleg ugyanazok, amelyek a nevével fémjelzett keresőié: kivételesen sokoldalú és rendkívül érdekes. Minden ötödik alkalmazottja dollármilliomos. Teljes könyvtárakat szkennel be, műholdas felvételei az egész Földet lefedik, tévécsatornát indít, globális optikai hálózatot épít, belép a médiapiacra, saját számítógépet fejleszt...Vajon hová tart a cég és az iparág - ez már a jövőnk, vagy csak egy újabb internetes lufi?
Battelle könyve a marketing, a média, a technológia, a popkultúra, a nemzetközi jog és a polgári szabadságjogok szövevényes területeit is bemutatja. Belegondolt már, hogy a napi félmilliárd keresés eredményeiből bármely felhasználó digitális személyazonossága az örökkévalóságba menthető és bármikor visszakereshető? Esetleg olyan kereskedelmi cég alapításának ötlete és technikája érdekelné, ami már eleve tudja, mit akar majd a vevő? Vajon tényleg az információ lép az emberi kapcsolatok helyébe, ami fölött valóban elveszíthetjük az ellenőrzést? A nagy nemzetközi sikernek örvendő könyv - az ismeretterjesztés, üzlet, technológia, kultúra területek határmezsgyéjén mozogva - ezekre a kérdésekre is választ keres.
Vissza