Bevezetés | 13 |
Célratörő gondolkodás | |
A kreativitás és az innováció | |
Mi az igazi kreativitás? | 24 |
Definíciók | 27 |
Esettanulmány: Clive Sinclair | 29 |
Esettanulmány: Edward de Bono | 30 |
A laterális gondolkodás technikájának alkalmazása az innovációra | 37 |
Összefoglalás | 40 |
Hogyan működik az ember agya? | |
A megosztott agy elmélete | 44 |
A hatékony gondolkodás elmélete | 46 |
A mélyebb gondolkodás elve | 50 |
Esettanulmány: C. S. Forester | 57 |
Válasszon a gondolkodásmódjához illő munkát | 59 |
A kreatív gondolkodás paradoxona | 61 |
Összefoglalás | 64 |
A sikeres kreatív gondolkodók hét szokása | |
Túllépni a kilenc ponton | |
Az előfeltevések megkérdőjelezése | 71 |
Gondolkodjunk szélesebb összefüggésekben | 76 |
Megszabadulás a rögeszméktől | 81 |
A probléma pontos meghatározásának jelentősége | 85 |
Főbb pontok | 94 |
Örülni a váratlan alkalmaknak | |
A váratlan alkalom - az intentor szerencséje | 96 |
Találj aranyat ott is, ahol más semmit sem talál | 99 |
Főbb pontok | 102 |
Odafigyelni a mélyebb gondolatokra | |
Hogyan legyünk még kreatívabbak? | 106 |
Aludjunk egyet a problémákra - és a megoldásokra | 113 |
Főbb pontok | 117 |
Az ítélkezés felfüggesztése | |
Ne kritizáljuk túl korán a saját ötleteinket | 120 |
Óvakodjunk a gyorsan-könnyen bírálóktól | 120 |
Válasszuk a konstruktív kritikát | 123 |
Főbb pontok | 126 |
Fölhasználni az analógia lépcsőfokait | |
Az analógiás út az innovációhoz | 131 |
Az analógia működtetése | 132 |
Tekintsük ismerősnek a furcsát és furcsának az ismerőst | 134 |
Főbb pontok | 139 |
Tolerálni a bizonytalanságot | |
Negatív képesség | 143 |
Néhány hasznos stratégia | 146 |
Kezdjünk dolgozni - ne várjunk inspirációra | 149 |
Főbb pontok | 154 |
Az ötletek tárolása | |
A kíváncsiságról | 158 |
A megfigyelőképesség élesítése | 163 |
Odafigyelni az ötletekre | 168 |
Az olvasás mint a kreatív gondolkodás ösztönzője | 170 |
Az utazás haszna | 174 |
Információrögzítési képességek | 179 |
Főbb pontok | 185 |
Innovációs menedzselés | |
Hogyan menedzseljük az innovációt? | |
Innovatív teamek vezetése | 193 |
Kreatív emberek kiválogatása | 197 |
A kreativitás ösztönzése a teamekben | 207 |
A team kiképzése | 218 |
Kommunikálás az innovációról | 220 |
Az innováció akadályainak leküzdése | 223 |
A kreatív menedzser | 226 |
Főbb pontok | 230 |
Az innovatív vállalatszervezet | |
A csúcsvezetőség elkötelezettsége | 234 |
Esettanulmány: Ken Olsen, a Digital Equipment Company (DEC) főnöke | 240 |
A teammunkát és az innovációt támogató légkör | 243 |
A kockázatvállalásból fakadó kudarcok tolerálása | 246 |
Nyílt laterális kommunikáció | 252 |
Esettanulmány: egy világszínvonalú kutatólaboratórium | 253 |
A szervezeti struktúra rugalmassága | 261 |
Tekintsünk távolabbra | 267 |
Főbb pontok | 274 |
A brainstrorming művészete | |
A brainstorming | 277 |
A brainstorming távlatai | 279 |
A brainstorming alapszabályai | 282 |
A brainstorming-összejövetel vezetése | 286 |
Az utánkövetés jelentősége | 291 |
Főbb pontok | 294 |
A jó ötletek piacosítása | |
Az ötletek begyűjtése | 301 |
Ötletgyűjtési szisztémák | 303 |
Az ötletek megrostálása | 309 |
Ötleteink "eladása" | 312 |
Projektteamek | 315 |
Az innovátorok egyéni jellemzői | 320 |
Főbb pontok | 323 |
Függelék | |
A problémák megoldása | 327 |
Névmutató | 333 |