1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Jog-Állam-Politika 2015/2.

Jog- és politikatudományi folyóirat - VII. évfolyam 2. szám

Szerző
Szerkesztő
Győr
Kiadó: Universitas-Győr Nonprofit Kft.
Kiadás helye: Győr
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 146 oldal
Sorozatcím: Jog-Állam-Politika
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér fotóval. Megjelenik háromhavonta.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

- Niklas Luhmann szociológiai rendszerelmélete az államot a politikai rendszer leírására és egységének szimbolikus azonosítására szolgáló formulaként, a politikain belüli megkülönböztetés egyik tagjaként határozta meg... (és) a maga ironikus "dekonstruktív" módján szakítani próbált az újkori-modern államszemantikai hagyományban kidolgozott jogi és politikai államfogalmakkal... A szinoptikus megközelítés az államot egyszerre politikai és jogi fenoménként, a különböző, egymásra visszavezethetetlen és felcserélhetetlen politikai és jogi funkció kettősségében eleve mint paradoxont figyeli meg... a politikai és a jogi funkció, szemben a többi funkcionális részrendszer funkciójával, reflexív utalástöbbletként szükségképpen magában foglalja az államra vonatkozás elemét, s így az állam mind a politikai, mind a jogrendszerben kommunikatív és szervezeti realitás. - Cs. Kiss Lajos
- A modern nyugati demokráciákban a pártok költségvetési finanszírozásának ma már kialakult gyakorlata van. Ennek... Tovább

Fülszöveg

- Niklas Luhmann szociológiai rendszerelmélete az államot a politikai rendszer leírására és egységének szimbolikus azonosítására szolgáló formulaként, a politikain belüli megkülönböztetés egyik tagjaként határozta meg... (és) a maga ironikus "dekonstruktív" módján szakítani próbált az újkori-modern államszemantikai hagyományban kidolgozott jogi és politikai államfogalmakkal... A szinoptikus megközelítés az államot egyszerre politikai és jogi fenoménként, a különböző, egymásra visszavezethetetlen és felcserélhetetlen politikai és jogi funkció kettősségében eleve mint paradoxont figyeli meg... a politikai és a jogi funkció, szemben a többi funkcionális részrendszer funkciójával, reflexív utalástöbbletként szükségképpen magában foglalja az államra vonatkozás elemét, s így az állam mind a politikai, mind a jogrendszerben kommunikatív és szervezeti realitás. - Cs. Kiss Lajos
- A modern nyugati demokráciákban a pártok költségvetési finanszírozásának ma már kialakult gyakorlata van. Ennek ellenére számos országban a nemzeti pártoknak juttatott állami pénzekre vonatkozó szabályok, valamint az ellenőrzések elvégzését és azon keresztül az átláthatóságot biztosítani hivatott intézmények képtelenek kiemelni e területet a félhomályból. Kiváltképp igaz ez a megállapítás a pártok kasszájába befolyó magánadományok, illetve a nekik juttatott természetbeni támogatások esetében. - Szabó Zoltán Gyula
- Közép-Kelet Európa központosított nemzetállamain belül a többnemzetiségű Vajdaság az egyetlen, működő területi autonómia, amely ugyan nem kifejezetten etnikai alapú, mégis számos vonatkozásában kapcsolódik és összefügg a nemzetiségi egyenrangúsággal és nemzetek közötti viszonyokkal. Ennek ismeretében megállapíthatjuk, hogy noha a jelenlegi jogi keretek sem ellentmondásmentesek Szerbia a Vajdasági autonómia megerősítésével tétova, de fontos lépést tett a decentralizáció irányába, amely esély arra, hogy a többnemzetiségű régiónkban elkezdődött a kisebbségellenes, központosított etnikai alapú nemzetállami felfogás felülvizsgálata - Korhecz Tamás
- Magyary Zoltán a közigazgatás terén egyaránt fontosnak tartotta a jogszerűség, illetve a gazdaságosság és eredményesség egyidejű fejlesztését. Az akkori magyarországi viszonyok között a hatékonyság fejlesztésére és a jogi szemlélet egyoldalúságának csökkentésére helyezte a hangsúlyt, mivel a magyar közigazgatási hagyományokban és a korabeli közigazgatási gyakorlatban a formai legalitás szemléletmódja jóval nagyobb szerepet kapott, mint a menedzserializmus. Magyary Zoltán ezt az aránytalanságot próbálta csökkenteni a két világháború közti Magyarországon azzal, hogy a háttérbe szorult közszervezési hatékonyság fejlesztésén munkálkodott. - Verebélyi Imre Vissza

Tartalom

Laudatio, Szalay Gyula prodékán úr születésnapjára 3
TANULMÁNYOK
NAGY KLÁRA: A személyes adatok védelme a választási
kampány során 7
KÁLMÁN JÁNOS: A makroprudenciális politika fogalmi
keretei és helye a gazdaságpolitika rendszerében 27
MILANOV VIKTOR: A Bulgária és Macedónia közötti honosítási konfliktus háttere és kihatása a két ország viszonyára 45
KOVÁCS VIKTÓRIA: A tengeri fuvarjog egységesülésének
első szakasza - A Brüsszeli Egyezmény 57
MŰHELY
MÁLIK JÓZSEF ZOLTÁN: Hogyan (ne) tovább a válságból,
Európa? 87
FÓRUM
GLAVANITS JUDIT: Csiga a sörben, avagy egy joghallgatói
attitűd-kutatás tapasztalatai a mediációs eljárásban 107
RECENZIÓ
DELI GERGELY: Tomista kalandozások Téglási András
monográfiája kapcsán 127
E SZÁMUNK SZERZŐI 143
SZERZŐINKHEZ 145
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Jog-Állam-Politika 2015/2. Jog-Állam-Politika 2015/2.
Állapot:
940 Ft
470 ,-Ft 50
2 pont kapható
Kosárba