kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Perfact-Pro Kft. |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
Oldalszám: | 464 oldal |
Sorozatcím: | New Riders |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 25 cm x 20 cm |
ISBN: | 963-210-810-8 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér illusztrációkkal. 2 darab CD-ROM melléklettel. |
Bevezetés | |
A Maya előtt bevezetés | |
A fejezet tartalmából | 1 |
A színek alapjai | 1 |
Színkeverés:: szubtraktív és additív | 2 |
HSV és RGB | 3 |
Képösszeállítás, kompozíció | 4 |
Fényesség és kontraszt | 4 |
Negatív tér | 5 |
A vászon felosztása | 6 |
Világítási 1x1 | 7 |
Hagyományos megvilágítási modell | 7 |
Kamerák és perspektíva | 8 |
Látószög és perspektíva | 8 |
Iránypontok és a perspektíva | 9 |
Rendezési 1x1 | 10 |
A vágás és a cselekmény vonala | 10 |
A jelenet mozgása | 11 |
A kamera mozgása | 11 |
Bevezetés a számítógépes grafikába | 11 |
Vektorok és képpontok | 11 |
2D és 3D | 12 |
Input és output | 13 |
Bibliográfia | 17 |
Összefoglalás | 18 |
Ismerkedés a Mayával | |
A fejezet tartalmából | 19 |
A Maya áttekintése | 21 |
A kezünk elhelyezése | 22 |
Az egér három gombjának használata | 22 |
A szóköz használata | 22 |
A nézet kezelése | 23 |
Nézet elmentése | 23 |
A Maya felhasználói felülete | 24 |
A menüsor | 26 |
A tulajdonságablak | 27 |
Az állapotsor | 28 |
Panelmenük | 31 |
A Gyorsmenü | 37 |
Összefoglalás | 38 |
A Maya kezelése | |
A fejezet tartalmából | 39 |
Objektumok létrehozása | 40 |
Primitívek létrehozása | 41 |
Fények létrehozása | 41 |
Kamerák létrehozása | 42 |
Objektumok kijelölése | 42 |
Egyszerű kijelölések | 42 |
Kijelölések hozzáadása és eltávolítása | 43 |
Kijelölési opciók az Edit menüben | 43 |
Objektumok területkijelölése | 44 |
Objektumok lasszókijelölése | 44 |
Gyors kijelölés | 44 |
Gyors készletkijelölés | 45 |
Kijelölési maszkok | 45 |
Listából történő kijelölés: a Kijelölő | 46 |
Objektumok transzformálása | 46 |
Transzformációk használata | 47 |
Elforgatás illesztése | 48 |
Összetett objektumok transzformálása | 48 |
Objektumok duplikálása | 49 |
Továbbfejlesztett duplikálás: sorrendi duplikálás | 49 |
Példányok duplikálása, előzményegráf vagy beviteli kapcsolatok | 49 |
Objektumok törlése | 50 |
Törlés típusonként | 51 |
Tengelypontok | 51 |
Ideiglenes illlesztés | 51 |
Hierachia | 52 |
Csoportosítás | 52 |
Objektumok összekapcsolása és szétválasztása | 53 |
Összekapcsolás és csoportosítás: mi a különbség? | 53 |
Objektumok megjelenítése | 54 |
Összefoglalás | 59 |
Belevágunk: az első animációnk | |
A fejezet tartalmából | 61 |
Új projekt elkezdése | 63 |
A projektmappák rendszerezése | 65 |
Projektünk jelenetelemeinek létrehozása | 65 |
Animáció hozzáadása jelenetünkhöz | 78 |
Anyagok és fény hozzáadása a jelenethez | 83 |
A jelenet befejezése | 88 |
A renderelés megtekintése | 90 |
Összefoglalás | 91 |
A NURBS modellezás alapjai | |
A fejezet tartalmából | 93 |
Mik azok a NURBS-ök? | 95 |
A NURBS-ök mint modellezési technika választása | 95 |
Egyéni menük és felhasználói felület | 97 |
A felhasználói felület testre szabása és az egyéni menük betöltése | 97 |
A Gyorsmenü testre szabása | 99 |
Az öreg ház létrehozása | 102 |
Új projekt kezdése | 102 |
A tető készítése | 103 |
A ház felépítése | 110 |
Összefoglalás | 119 |
További NURBS modellezés | |
A fejezet tartalmából | 121 |
További NURBS-ök | 122 |
A ház finomítása | 123 |
A ház kéményének megépítése | 140 |
További elemek hozzáadása a házhoz | 148 |
Összefoglalás | 156 |
Modellezés poligonokkal | |
A fejezet áttekintése | 157 |
Karaktermodellezés poligonokkal | 159 |
Kockánk beállítása a modellezéshez | 161 |
A lény fejének létrehozása | 164 |
Kép betöltése támpontonként | 165 |
A fej modellezése | 167 |
A Poligon hasító eszköz használata | 171 |
Összefoglalás | 190 |
Anyagok | |
A fejezet tartalmából | 191 |
Az anyagok áttekintése | 192 |
Kirándulás a Hiperárnyalásba | 193 |
Létrehozási oszlop | 194 |
A fülpanelek | 194 |
Alapvető anyagtípusok | 195 |
Lambert | 195 |
Phong | 196 |
PhongE | 196 |
Blinn | 196 |
Anisotropic | 196 |
Egyebek: réteges shader, anyag textúra, felület shader és háttér használata | 196 |
Anyagok beállításai | 197 |
A Színválasztó | 200 |
Alapvető anyagok hozzáadása a házunkhoz | 205 |
Alapértelmezett fények beállítása | 206 |
Textúraleképezés | 212 |
Leképezési koordináták | 212 |
A Maya interaktív textúra elhelyezése | 213 |
Procedurális mapek 2D versus 3D | 213 |
3D festés | 219 |
Interaktív textúrázás | 219 |
Textúraleképezés hozzáadása az alapanyagokhoz | 222 |
Rücskös leképezés | 230 |
A textúrák és a rücskös leképezés összehangolása | 231 |
Összefoglalás | 237 |
Megvilágítás | |
A fejezet tartalmából | 239 |
Miért fontos a megvilágítás? | 240 |
A Mayában elérhető fénytípusok | 241 |
A sportfények attribútumai | 245 |
Egyéb fénytípusok | 2487 |
Környező fény | 256 |
Árnyékok a Mayában | 257 |
Mélységtérképes árnyékok | 257 |
Raytrace-elt árnyékok | 260 |
Közös fényattribútumok | 260 |
Intenzitás | 263 |
"Alapértelmezésben megvilágít" attribútum | 264 |
Szórt kibocsátás és tükröző kibocsátás | 264 |
Szín | 265 |
Elhalási arány | 265 |
Összefoglalás | 268 |
Az animáció alapjai | |
A fejezet tartalmából | 269 |
Az animációs eszközök és kezelői felület | 271 |
Az animáció beállítása | 271 |
Animációtípusok | 273 |
Útvonalanimáció | 273 |
Nem lineáris animáció | 274 |
Kulcsképes animáció | 274 |
A Grafikonszerkesztő használata | 277 |
Az animáció lejátszása | 282 |
Összefoglalás | 284 |
Karakteranimálás | |
A fejezet tartalmából | 317 |
Kamerák | 319 |
Kamerák létrehozása | 319 |
Kamerabeállítások | 321 |
A kamera animálása | 322 |
Előnézet a Playblast-tal | 326 |
Az animáció renderelése | 327 |
Render Globals beállítások | 327 |
Állókép renderelése | 328 |
Renderelési feladat beállítása | 329 |
A renderelés beállítása | 336 |
Összefoglalás | 338 |
Festési effektek | |
A fejezet tartalmából | 339 |
A Festési effektek, hatások áttekintése | 340 |
Ecsetek és ecsetvonások | 341 |
A Festési effektek bekapcsolása | 342 |
A Festési effektek elindítása | 342 |
A Festési effektek használata | 342 |
Az ecsetvonások használata | 349 |
Ecsetvonások kijelölése | 349 |
Festési effektek ecsetvonás létrehozása NURBS görbével | 349 |
Ecsetbeállítások másolása és beillesztése | 350 |
Görbék és ecsetvonások egyszerűsítése | 350 |
Összefoglalás | 362 |
Részecskerendszerek és dinamika | |
A fejezet tartalmából | 363 |
Merev test dinamika | 365 |
Aktív és passzív testek | 365 |
Mezők | 368 |
Kényszerek | 369 |
Merev test beállítása | 369 |
Részecskék | 373 |
Részecskék létrehozása | 374 |
Részecsketípusok | 374 |
Részecskeanyagok és -kor | 377 |
Részecskék befolyásolása | 377 |
Rugalmas test dinamika | 385 |
Rugalmas test rendszer létrehozása | 385 |
Rugók hozzáadása | 385 |
Összefoglalás | 388 |
Következő lépéseink: hatékonyság és művésziesség | |
A fejezet tartalmából | 389 |
Miért tart ilyen sokáig a renderelés? | 390 |
A renderelés jellemzőinek beállításai | 390 |
Objektumattribútumok | 391 |
Anyagtípusok | 391 |
Kameraeffektek | 391 |
Tételes renderelés a Mayában | 392 |
Önálló tételes renderelés a parancs prompttal | 392 |
Tételes renderelés szolgagépekkel | 394 |
A munkafolyamat fejlesztése | 395 |
Saját egyéni menük létrehozása | 395 |
Egy vagy több feladat automatizálása: gyorsbillentyű, egyéni menü vagy Shelf | 401 |
Maya 4.5 Shelfek | 406 |
Segítő objektumok: rendezés és szabályozás | 407 |
Kompozitálás | 410 |
Kompozitálók használata | 412 |
A Use Background anyag és az alfa csatornák használata | 412 |
Gondolkodjunk rétegekben | 413 |
A Maya rétegrenderelése | 414 |
Külső plug-in-ek, anyagok és szkriptek telepítése | 414 |
Saját anyagkönyvtárak létrehozása | 416 |
Búcsúgondolatok | 417 |
A technikákról | 417 |
Ha animátorként szeretnénk karriert kezdeni | 418 |
Összefoglalás | 419 |
Maya gyorstalpaló Max felhasználóknak | |
Különbségek a nézetablaki navigációban | 421 |
A kezelői felület közötti különbségek | 422 |
A Nézetablak mód és az elrendezés közötti különbségek | 424 |
Az objektumok kezelése közötti különbségek | 426 |
A modellek létrehozása és szerkesztése közötti különbségek | 428 |
A jelenet szervezése közötti különbségek | 430 |
A modellezési segédeszközök közötti különbségek | 432 |
A megvilágításbeli különbségek | 433 |
Az anyagok közötti különbségek | 435 |
Az animáció létrehozása közötti különbségek | 438 |
Az előnézet és renderelés közötti különbségek | 439 |
Utóeffektek | 441 |
Környezeti effektek | 441 |
Szkriptelés | 442 |
Részecskék és dinamika | 442 |
Importálás/Exportálás Mayából Maxbe | 442 |
Maya gyorstalpaló LightWave felhasználóknak | |
Általános különbségek | 443 |
Különbségek a nézetablak navigációjában | 444 |
Különbségek a modellek létrehozásában és szerkesztésében | 445 |
Különbségek a megvilágításban | 446 |
Különbségek az anyagokban | 446 |
Különbségek az animáció létrehozásában | 447 |
Különbségek az előnézetben és renderelésben | 448 |
Utóeffektek | 448 |
Importálás/Exportálás LightWave-ből Mayába | 449 |
Tárgymutató | 451 |
CD-mellékletek | 462 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.