kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | "Magyar Kultúra" |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Félvászon |
Oldalszám: | 256 oldal |
Sorozatcím: | Katolikus kultúrkönyvtár |
Kötetszám: | 3 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 21 cm x 15 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Nyomtatta a Pallas részvénytársaság nyomdája Budapesten. Harmadik kiadás. |
Bevezetés | 1 |
A Krisztus-kérdés jelentősége | 11-18 |
A Krisztus-kérdés elágazásai | |
Krisztus-kérdés belső nagysága | |
A töviskoronázás király | |
Krisztus tanrendszere | |
A Krisztus-kérdés világnézeti jelentősége | |
A Krisztus-hit és a katolicizmus | |
A megbizonyosodás útja | |
A szentírás és a keresztény ősirodalom tudományos értéke | 18-30 |
A racionalizmus és a szentírás | |
A racionalizmus ingadozása | |
A racionalizmus vereségei | |
Az önkény és elfogultság a racionalista érvelésben | |
A racionalizmus logikája | |
Mi ennek a küzdelemnek a gyakorlati jelentősége? | |
Az ószövetségi szentírás és a modern szentíráskritika | 30-45 |
A racionalizmus és az ószövetség | |
Az ószövetség igazcíműségének általános bizonyítékai | |
A zsidó nép nemzeti hiúsága és a szentírás | |
A zsidók szentírása s a pogány népek szent könyvei | |
A történelmi lélektan és a szentírás | |
A belső okok tanusága | |
Az interpolációk kérdése | |
Az ószövetség változatlansága | |
Nehézségek és ellenvetések | |
Az óbabiloni leletek | |
Bábel-Bibel | |
Mózes és Hammurabi | |
A lényeges különbség Mózes és Hammurabi között | |
Bibel-Bábel romjain | |
Az ószövetségi könyvek vezérgondolata | |
Az újszövetségi könyvek eredete | 45-58 |
Az evangéliumok eredeti példányai | |
Az ősrégi fordítások | |
Az evangéliumok a legrégibb eretnekeknél | |
Az evangéliumok a legrégibb egyházatyáknál | |
E tanulságok súlya | |
A kődogmatika tanuságtétele | |
Az egyenes tanuságok | |
A belső érvek | |
Az újszövetségi könyvek változatlansága | |
A belső érvek | |
Az újszövetségi könyvek változatlansága | |
A végeredmény | |
Az evangéliumok történeti értéke | 58-75 |
Regényt akartak-e írni az evangelisták? | |
A keresztény társadalom mint koronatanú | |
A profán tanúbizonyságok | |
Az evangéliumok tartalmának tanúbizonysága | |
Az evangélisták jóhiszemű tévedése? | |
A Harnack-féle evoluciós elmélet | |
Az őskeresztények szellemi korlátoltsága? | |
Az evangélisták - ámítók? | |
Az evangélisták tévedésének teljes lehetetlensége | |
Összegezés és végkövetkzetetés | |
Jézus messiási öntudata | 75-92 |
A kérdések kérdése | |
A racionalizmus és Krisztus istensége | |
Jézus messiási öntudata és a racionalisták | |
A messiási remények Jézus korában | |
Jézus és az ószövetségi messiáskép | |
Az egyens messiási tanúságtételek | |
Jézus messiási öutudatának eredete | |
A messiáseszme tartalma | |
A messiáseszme Jézus öntudatában | |
Jézus mint Isten követe | |
A messiáskép istni fényköre | |
Jézus a tanító, az isten követe, a vezér | |
Jézus isteni öntudata | 92-108 |
Jézus "isteni" öntudata a racionalisták szerint | |
Isten és "Isten Fia" | |
I. Jézus mint isteni tulajdonságok birtokosa | |
A létfentartó s világitélő működés | |
A természetfölötti életrend forrása | |
A Szentlélek megküldője | |
A bűnök megbocsátója | |
A természet ura | |
Kéréseink meghallgatója | |
II. Jézus ismeretrendi végtelensége | |
III. Jézus örökléte | |
IV. Jézus az Isten Fia | |
Az "egyszülött Fiú" | |
Az "élő Isten Fia" | |
Jézus a főpap előtt | |
V. Jézus és az Atya egy | |
VI. Jézus mint imádatunk, hitünk, reményünk, szeretetünk tárgya | |
Végeredmény | |
Jézus tanrendszere | 108-127 |
Jézus szellemi nagyságának tagadói | |
Rendellenességek Jézus tanaiban? | |
Jézus tanrendszerének fönsége | |
A természetföttiség Jézus tanrendszerében | |
A világrend végső célja Jézus tana szerint | |
Az összhang Jézus tanaiban | |
Jézus erkölcstana | |
A szeretet törvénye | |
A szilárd alap | |
Jézus etikájának csúcspontjai | |
A hősiesség Jézus erkölcstanában | |
A gyakorlati irány Jézus erkölcstanában | |
Jézus etikájának mozgató erői | |
A szükségesség motivuma | |
A remény motivuma | |
A szeretet motivuma | |
A példakép Jézus erkölcstanában | |
A lelkiélet intézményesítése Jézus tanrendszerében | |
Jézus tanrendszerének egyetemes értéke | |
Jézus tanrendszerének eredete | |
Jézus tanrendszerének eredetisége | |
Jézus "az Isten bölcsessége" | |
Jézus jelleme | 127-141 |
Jézus erkölcsi nagysága és a racionalizmus | |
Jézus viszonya az Istenhez | |
Jézus viszonya az emberekhez | |
Jézus és bűn | |
Jézus a szentség utolérhetetlen példaképe | |
Jézus jellemereje a halálban | |
Jézus életcélja | |
Jézus eszközei és módszere | |
Az őszinteség Jézus tanításában | |
Jézus és az igazságszeretet | |
Végkövetkeztetés | |
Racionalista ellenvetések | |
Összefoglalás | |
Jézus csodái | 141-157 |
Mia csoda? | |
A modern csodaiszony | |
A csoda lehetetlensége? | |
A csoda és a természettudomány | |
A csoda és a bölcselet | |
A csoda felismerhetősége | |
A csoda és a hipnotizmus | |
Jézus csodái és a spiritizmus | |
A csoda lehetősége és a tények | |
A lurdi csodák és a hitetlenség | |
A csoda és az elfogulatlan tudomány | |
Az evangéliumok és Jézus csodái | |
E csodaelbeszélések történeti hitele | |
Az evangéliumi csodaelbeszélések s a kereszténység ellenségei | |
Felsőbb világrend | |
Jézus feltámadása | 157-190 |
A föltámadás tagadói | |
Az evangéliumok és a föltámadás | |
A látszólagos eltérések a föltámadás jelentéseiben | |
A különbözetek lélektani magyarázata | |
A különbözetek történeti magyarázata | |
Ellentmondások az események sorrendjében? | |
A föltámadási jelentések hitelessége | |
Az apostolok és a föltámadás | |
A csalási szándék | |
A tetszhalál-elmélet | |
Jézus halálának tanúi | |
A tetszhalál-elmélet egyéb lehetetlenségei | |
A viziós-elmélet | |
A viziós-elmélet lehetetlensége | |
Az egyetlen megoldás | |
A föltámadás konzekvenciái | |
Krisztus és a jövendölés | 190-222 |
A jövendölések jelentősége | |
A messiási jövendölések a zsidók szent könyveiben | |
Jövendölések a messiás származásáról | |
Jövendölések a messiás születésének körülményeiről | |
A messiásország egyetemessége | |
A messiás működése | |
A messiás szenvedése, halála és megdicsőülése | |
A messiás eljövetelének ideje | |
A hetven évhét | |
Aggéus és Malakiás | |
A messiási jövendölések kora | |
A zsidók és a messiási jövendölések | |
A messiási jövendölések teljesedése Krisztusban | |
Krisztus a messiási jövendölésekről | |
Krisztus jövendölései | |
Jézus jövendölései saját magáról | |
E jövendölések természetfölötti jellege | |
Jézus jövendölései apostolainak és egyházának sorsáról | |
E jövendölések teljesedése | |
A természetfölöttiség Jézus e jövendöléseiben | |
Jézus jövendölései Jeruzsálem pusztulásáról | |
A zsidó nemzet végenyészete | |
Emberi számítás vagy isteni mindentudás? | |
Ellenvetés | |
A teljesedett jövendölések bizonyító ereje | |
Krisztus és az őskereszténység | 222-250 |
A belső dogmafejlődés elmélete és Krisztus istensége | |
Az apostolok tanusága Krisztus istenségéről | |
Jézus - Isten | |
Két klasszikus apostoli tanúbizonyság | |
A János-evangélium bevezető szakasza | |
A zsidókhoz írt levél első részlete | |
A vértanuk tanúságtétele | |
A vértanúság bizonyító ereje | |
A keresztény vértanuk száma | |
A katakombák | |
A vértanuk kínjai | |
Összefoglalás | |
Az ősegyház hite | |
Az ősegyház konzervativizmusa és a "dogmafejlődés" | |
Az ősegyház és az arianizmus | |
Krisztus istensége és az apostoli atyák | |
Az "apostoli hitvallás" és Krisztus istensége | |
A zsidó és pogány írók tanúságtétele | |
A dogmafejlődési elmélet kudarca | |
A Krisztus-hit bizonyossága | 250-256 |
Visszapillantás | |
Krisztushit és Krisztus-tagadás | |
Elfogultság és tárgyilagosság | |
Krisztus-hit és tudomány | |
A Krisztus-hit elleségei | |
A Krisztus-király országa | |
Befejezés |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.