Bevezető előadás. A Krisztus-probléma fontossága | 9 |
A hitvédelmi ismeretek szükségessége | |
Követeli-e az egyház a vakhitet? | |
Az ellenséges támadások | |
A sajtó | |
Államliberalizmus és társadalmi pártharc | |
A miliő | |
A katholikus ujjáébredés | |
A Krisztus-kérdés középponti jelentősége | |
Krisztus és az atheizmus | |
Atheista alapdogmák | |
A Krisztushit és a protestantizmus | |
Krisztus helyzete a modern társadalommal szemben | |
A Krisztus-kérdés történeti jelentősége | |
Krisztus, a töviskoronás király | |
Krisztus tanrendszere | |
Krisztus istenségének kérdése | |
Előadásaink eszmemenete | |
A szentirás és a keresztény ősirodalom tudományos értéke | 22 |
A szentirás jelentősége e kérdésben | |
A racionalizmus és a szentirás | |
A racionalizmus ingadozása | |
A racionalizmus vereségei | |
Az önkény és elfogultság a racionalista érvelésben | |
A racionalizmus logikája | |
Mi ennek a küzdelemnek a gyakorlati jelentősége? | |
A szentirási könyvek tudományos értéke | 31 |
Az ószövetségi könyvek jelentősége kérdésünkben | |
A racionalizmus és az ószövetség | |
Az ószövetség igazciműségének általános bizonyítékai | |
A zsidó nép nemzeti hiúsága és a szentirás | |
A zsidók szentirása s a pogány népek szent könyvei | |
A történelmi lééektan és a szentirás | |
A belső okok tanulsága | |
Az interpolációk kérdése. Az ószövetség változatlansága | |
Nehézségek és ellenvetések | |
Az óbabiloni leletek. Bábel-Bibel | |
Mózes és Hammurabi | |
A lényeges különbség Mózes és Hammurabi között | |
"Bibel-Babel romjain" | |
Az ószövetségi könyvek vezérgondolata | |
Az újszövetségi könyvek eredete | 43 |
Az evangéliumok eredeti példányai | |
Az ősrégi fordítások | |
Az evangéliumok idézése az egyház ősirodalmában | |
Az evangéliumok a legrégibb eretnekeknél | |
Az evangéliumok a legrégibb egyházatyáknál | |
E tanuságok súlya | |
A kődogmatika tanuságtétele | |
Az egyenes tanuságok | |
A belső érvek | |
Az újszövetségi könyvek változatlansága | |
A végeredmény | |
Az evangéliumok történeti értéke | 53 |
Regényt akartak-e írni az evangelisták? | |
A keresztény társadalom mint koronatanú | |
A profán tanubizonyságok | |
Az evangéliumok tartalmának tanubizonysága | |
Az evangelisták jóhiszemű tévedése? | |
A Harnack-féle evolúciós elmélet | |
Az őskeresztények szellemi korlátoltsága? | |
Az evangelisták - ámítók? | |
Az evangelisták tévedésének teljes lehetetlensége | |
Összegzés és végkövetkeztetés | |
Karácsony - az "üdv üzenete" | |
Jézus messiási öntudata | 68 |
Összefoglalás | |
A kérdések kérdése | |
A racionalizmus és Krisztus istensége | |
Jézus messiási öntudata és a racionalisták | |
A messiási remények Jézus korában | |
Jézus és az ószövetségi messiáskép | |
Az egyenes messiási tanuságtételek | |
Az "Ember Fia" | |
Jézus messiási öntudatának eredete | |
A messiáseszme tartalma | |
A messiáseszme Jézus öntudatában | |
Jézus, mint Isten követe | |
A messiáskép isteni fényköre | |
Jézus a tanító, az Isten követe, a vezér | |
Jézus isteni öntudata | 81 |
Jézus "isteni" öntudata a racionalisták szerint | |
Isten és "Isten Fia" | |
I. Jézus mint isteni tulajdonságok birtokosa | |
A létfenntartó s világitélő működés | |
A természetfölötti életrend forrása | |
A Szentlélek megküldője | |
A bűnök megbocsátója | |
A természet ura | |
Kéréseink meghallgatója | |
II. Jézus ismeretrendi végtelensége | |
III. Jézus örökléte | |
IV. Jézus, az Isten Fia | |
Az "egyszülött Fiú" | |
"Az élő Isten Fia" | |
Jézus a főpap előtt | |
V. Jézus és az Atya egy | |
VI. Jézus mint imádatunk, hitünk, reményünk, szeretetünk tárgya | |
Jézus tanrendszere | 95 |
Jézus szellemi nagyságának tagadói | |
Rendellenességek Jézus tanaiban? | |
Jézus tanrendszerének fönsége | |
A természetfölöttiség Jézus tanrendszerében | |
A világrend végső céljai Jézus tana szerint | |
Az összhang Jézus tanaiban | |
Jézus erkölcstana | |
A szeretet törvénye | |
A szilárd alap | |
Jézus etikájának csúcspontjai | |
A hősiesség Jézus erkölcstanában | |
A gyakorlati irány Jézus erkölcstanában | |
Jézus etikájának mozgató erői | |
A szükségesség motívuma | |
A remény motívuma | |
A szeretet motívumai | |
A példakép Jézus erkölcstanában | |
A lelki élet intézményesítése Jézus tanrendszerében | |
Jézus tanrendszerének egyetemes értéke | |
Jézus tanrendszerének eredete | |
Jézus tanrendszerének eredetisége | |
Jézus "az Isten bölcsesége" | |
Jézus jelleme | 109 |
Jézus erkölcsi nagysága és a racionalizmus | |
Jézus viszonya az Istenhez | |
Jézus viszonya az emberekhez | |
Jézus és a bűn | |
Jézus a szentség utólérhetetlen példaképe | |
Jézus jellemereje a halálban | |
Jézus életcélja | |
Jézus eszközei és módszere | |
Az őszinteség Jézus tanításában | |
Jézus és az igazságszeretet | |
Végkövetkeztetés | |
Racionális ellenvetések | |
Összefoglalás | |
Jézus csodái | 120 |
Mi a csoda? | |
A modern csodaiszony | |
A csoda lehetetlensége? | |
A csoda és a természettudomány | |
A csoda és a bölcselet | |
A csoda felismerhetősége | |
A csoda és a hipnotizmus | |
Jézus csodái és a spiritizmus | |
A csoda lehetősége és a tények | |
A lurdi csodák és a hitetlenség | |
A csoda és az elfogulatlan tudomány | |
Az evangéliumok és Jézus csodái | |
E csodaelbeszélések történeti hitele | |
Az evangéliumi csodaelbeszélések s a kereszténység ellenségei | |
Felsőbb világrend | |
Jézus feltámadása | 132 |
A feltámadás tagadói | |
Az evangéliumok és a feltámadás | |
A látszólagos eltérések a feltámadás jelentésében | |
A különbözetek lélektani magyarázata | |
A látszólagos ellentmondások az események sorrendjében | |
A feltámadási jelentések hitelessége | |
Az apostolok és a feltámadás | |
A csalási szándék | |
A tetszhalál-elmélet | |
Jézus halálának tanúi | |
A tetszhalál-elmélet egyéb lehetetlenségei | |
A viziós-elmélet | |
A viziós-elmélet lehetetlensége | |
Az egyetlen megoldás. a feltámadás konzekvenciái | |
Krisztus és a jövendölések | |
A jövendölések jelentősége | |
A messiási jövendölések a zsidók szent könyveiben | |
Jövendölések a messiás származásáról | |
Jövendölések a messiás születésének körülményeiről | |
A messiásország egyetemessége | |
A messiás működése | |
A messiás szenvedése, halála és megdicsőülése | |
A messiás eljövetelének ideje | |
A hetven évhét | |
Aggéus és Malakiás | |
A messiási jövendölések kora | |
A zsidók és a messiási jövendölések | |
A messiási jövendölések teljesedése Krisztusban | |
Krisztus a messiási jövendölésekről | |
Krisztus jövendölései | |
Jézus jövendölése saját magáról | |
E jövendölések természetfölötti jellege | |
Jézus jövendölései apostolainak és egyházának sorsáról | |
E jövendölések teljesedése | |
A természetfölöttiség Jézus e jövendöléseiben | |
Jézus jövendölése Jeruzsálem pusztulásáról | |
A zsidó nemzet végenyészete | |
Emberi számítás vagy isteni mindentudás? | |
Ellenvetés | |
A beteljesedett jövendölések bizonyító ereje | |
Krisztus és az őskereszténység | 182 |
A belső dogmafejlődés elmélete és Krisztus istensége | |
Az apostolok tanusága Krisztus istenségéről | |
Jézus | |
"Isten" | |
Két klasszikus apostoli tanubizonyság | |
A János-evangélium bevezető szakasza | |
A zsidókhoz írt levél első részlete | |
A vértanuk tanusátétele | |
A vértanuság bizonyító ereje | |
A keresztény vértanuk száma | |
A katakombák | |
A vértanuk kínjai | |
Összefoglalás | |
Az ősegyház hite | |
Az ősegyház konzervativizmusa és a "dogmafejlődés" | |
Az ősegyház és az arianizmus | |
Krisztus istensége és az apostoli atyák | |
Az "apostoli hitvallás" és Krisztus istensége | |
A zsidó és pogány irók tanuságtétele | |
A dogmafejlődési elmélet kudarca | |
(Befejező) előadás. A Krisztus-hit bizonyossága | 204 |
Visszapillantás | |
Krisztus-hit és Krisztus-tagadás | |
Elfogultság és tárgyilagosság | |
Krisztus-hit és tudomány | |
A Krisztus-hit ellenségei | |
A Krisztus-király országa | |