1.061.462

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A rádió és a közönség

Olasz és lengyel szociológiai és lélektani tanulmányok

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Magyar Rádió és Televízió
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 111 oldal
Sorozatcím: Rádió szakkönyvtár
Kötetszám: 9
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Nem lehet könnyű rádióműsort szerkeszteni egy olyan országban, mint amelynek rádiózási adatait az itt közreadott közvéleménykutatási tanulmányból most részletesen megismerhetjük. Olaszország 50... Tovább

Előszó

Nem lehet könnyű rádióműsort szerkeszteni egy olyan országban, mint amelynek rádiózási adatait az itt közreadott közvéleménykutatási tanulmányból most részletesen megismerhetjük. Olaszország 50 millió lakost számlál, amely magában foglalja a magas ipari kultúrával rendelkező északi terület munkásosztályát, a déli latifundiumok félfeudális viszonyai között élő parasztokat, a nyugati művészeti élet avantguardeiát és a "dolce vita" szűk felső kasztját, a kiskereskedők, kisiparosok, az éppenhogy önálló kispolgárok millióit és az állami bürokrácia ugyancsak milliós hadseregét. A demokráciát valló rendszerben kilenc nagyobb politikai párt tevékenykedik. A Vatikán jótékony jelenlétét élvező kereszténydemokrata párt, amely a politikai hatalmat hitbizománynak tekinti, maga is - akárcsak a többi polgári párt - tucatnyi frakcióra oszlik. Az olasz demokráciában szalonképes a neofasiszta párt, de csak óriási tömegbefolyása, nyolc millió szavazója miatt tűrik meg a kommunistákat. Az ellentmondások számunkra nehezen elképzelhető méreteket öltenek az élet minden területén. Torinóban minden negyedik emberre jut egy gépkocsi, Szicília belsejében a fő közlekedési eszköz és az ember társbérlője szobájában az öszvér, még ma is. A jobb északolasz szakmunkás havi keresete a 200 dollárt is meghaladja, délen már ennek tizedrésze is elfogadható jövedelemnek számít. Ezek az ellentmondások, amelyeket egy előszónak nem lehet célja nemhogy elemezni, de még felsorolni sem, magyarázzák az olasz dolgozók harcosságát, a politika iránti magasfokú érdeklődést. Ez rányomja bélyegét a rádióműsorokra is. Nem véletlen, hogy a könnyűzene mellett a rádióújság, a hírek iránt mutatkozik a legnagyobb érdeklődés és hogy a "Tribuna politica", a pártvezetők rádió-TV vitája tíz-tizenöt milliós hallgatóságot köt le a készülékek mellé. A főbb adásidőkben minden félórában vannak hírek, még az éjszakai nonstop zenei műsort is félóránként megszakítja 2-3 perces hírbulletin (minden egész órakor olaszul és angolul, minden félórakor franciául és németül). Az esti rádióújságokban 3-4 tudósítói jelentést is bejátszanak. Vissza

Tartalom

Az Olasz Rádió és TV Közvélemény Kutatási Szolgálatának kiadványa
Bevezetés 5
A rádió hallgatóságának alapvető jellemzői 7
I. fejezet
Általános adatok a Rádió hallgatásáról 12
A hallgatás gyakorisága 13
A rádió hallgatása különböző napszakokban 14
A nemzeti program hallgatása 14
A második program hallgatása 16
A rádióhallgatás és a tv-tulajdon összefüggései 17
A rádióhallgatók alapvető jellemzői a különböző napszakokban 17
Hallgatottság a hét különböző napjain 19
A szívesebben hallgatott műsorok 19
II. fejezet
Megfigyelések a rádióhallgatók életrendjéről és a hallgatással kapcsolatos szokásaikról 21
A rádióelőfizetők napközbeni tevékenységéről 21
A potenciális és tényleges hallgatóság 24
A rádió igénybevételének különféle formái 25
A rádióadások kiválasztásának módja 26
A rádióhallgatás közben folytatott tevékenység 28
A közönség rádióhallgatással kapcsolatos szokásai 29
A rádió használata foglalkozási kategóriák szerint 31
III. fejezet
A közönség véleménye a műsorokról és a különféle fajtájú adások, különféle típusú hírek iránti érdeklődés 35
A rádió szerepe a gyerekek és fiatalok nevelésében (J. Kubin tanulmányából) 47
A szerző előszava 47
I. A rádiós nevelés a tömegkommunikációs eszközök szociológiájának megvilágításában 49
A hallgatók befolyása a rádióműsorra 49
A rádió nevelő szerepe 51
II. A rádiós közvéleményformálás a tömegkommunikáció pszichológiájának tükrében 57
Vélemény és beállítottság 58
A tömegbefolyásolás helyzetének fő tényezői 64
A befolyásolás eszközei 81
III. Az ifjú hallgatók 91
A gyermek és a rádió 92
A rádióhallgatás és egyéb tevékenységek, szórakozások 94
Rádió és televízió 95
A gyermekhallgatók igényeinek tényezői 97
Az ifjú rádióhallgatók ízlésének fejlődése 99
Ízlésmodellek 104
Az ízlés és a lelki szükségletek összefüggése 105

Jerzy Kubin

Jerzy Kubin műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Jerzy Kubin könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A rádió és a közönség A rádió és a közönség A rádió és a közönség

A borító és a lapélek enyhén elszíneződtek.

Állapot:
3.440 Ft
1.720 ,-Ft 50
9 pont kapható
Kosárba