Előszó | 7 |
Az OECD oktatásiindikátor-programja | 11 |
Előzmények | 11 |
Education at a Glance: az OECD oktatási indikátorainak kézikönyve | 13 |
Az INES indikátorprogram modellje (keretterv) | 14 |
Az INES program szervezeti és működési keretei | 19 |
Az INES indikátorprogram hatása és felhasználási területei | 22 |
Összefoglalás | 25 |
Az oktatási és képzési rendszerek kimeneti jellemzői | 27 |
Az iskolázottsági szint és a munkaerő-piaci státus összefüggése | 28 |
Részvétel a folyamatos szakmai képzésben | 31 |
Átmenet az iskola világából a munka világába | 35 |
A lemaradók | 39 |
A képzésbe történő befektetés egyéni és társadalmi megtérülése | 40 |
A tanulók teljesítménye | 45 |
A 15 évesek olvasásteljesítménye | 46 |
A 15 évesek természettudományi és matematikateljesítménye | 51 |
A tanulói teljesítmények közti különbség az iskolák szintjén | 58 |
A szülők foglalkozása és a tanulói teljesítmény | 64 |
Az oktatás pénzügyi erőforrásai | 71 |
Az egy tanulóra jutó kiadások | 72 |
Az oktatási intézmények kiadásai a GDP-hez viszonyítva | 80 |
Az állami oktatási kiadások aránya | 83 |
A magánszféra oktatási kiadványainak aránya | 86 |
A tanulók állami támogatása | 88 |
Az oktatási intézmények kiadásai a szolgáltatások és a költségek jellege szerint | 89 |
Az oktatáshoz való hozzáférés, részvétel és továbbhaladás | 95 |
A népesség korcsoport és iskolázottság szerinti összetétele | 96 |
Beiskolázási és részvételi adatok az alap- és középfokú oktatásban | 103 |
Belépés és részvétel a felsőoktatásban | 109 |
Kilépés a felsőoktatásból | 112 |
A tanulási környezet és az iskola szervezete | 117 |
Foglalkoztatottak az oktatásban, az egy tanárra jutó diákok aránya | 118 |
A pedagógusok kor és nem szerinti megoszlása | 121 |
A tanárok keresete az alap- és középfokú oktatásban | 123 |
A pedagógusok tanítási ideje és munkaideje | 127 |
A tanítási idő és az egyes műveltségterületek, tantárgyak óratervi aránya | 129 |
A felső középfokú oktatás intézményi jellemzői | 135 |
A felső középfokú oktatás szerveződése | 136 |
Humán erőforrások a középfokú iskolákban | 141 |
Az iskolák működésének egyes aspektusai | 148 |
Az információs és kommunikációs technológia elérhetősége és alkalmazása a középfokú iskolákban | 151 |
Függelék | 157 |
A magyar oktatási programok az ISCED besorolás szerint | 159 |
Fogalmak, definíciók, számítási módok | 161 |
Táblázatok | 173 |
Rövidítések jegyzéke | 241 |
Felhasznált irodalom | 243 |