A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Korszerű szállásszolgáltatás

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Képzőművészeti Kiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 201 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 22 cm x 16 cm
ISBN: 978-963-336-930-2
Megjegyzés: 4. utánnyomás. Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A Korszerű szállásszolgáltatás című könyv a turizmus és a szálloda alapfogalmainak tisztázása után
- bemutatja a magyar szállásszolgáltatás történetét, jelenlegi helyzetét, fejlesztési irányait, feladatait,
- részletesen kitér a turizmus nemzetgazdasági jelentőségére, a privatizáció hatására és fejlődési rendenciáira,
- foglalkozik a turizmus Európai Unióban betöltött helyével, a nemzetközi szállodaláncok és hazai tagszállodáik bemutatásával és együttműködésükkel,
- rendszerezi a szállodákat, szállásadó üzemeket, bemutatja a szakma érdekképviseleti szerveit és céljaikat,
- fontos ismereteket közöl a magyar szállodaláncok minőségi előírásairól, a szálláshelyek osztályba sorolásának feltételeiről.
A gazdag elméleti ismeretanyagot és gyakorlati tapasztalatot összegző kiadványt a szakma iránt érdeklődőknek, a pályakezdőknek és a szállodaiparban dolgozóknak egyaránt ajánljuk.

Tartalom

Bevezetés9
Szállásszolgáltatás11
A turizmus alapfogalmai11
A szálloda fogalma15
A nemzetközi szállásszolgáltatás története15
A magyar szállásszolgáltatás története16
A Duna Intercontinental Hotel megnyitása (Olvasmány)17
A Budapest Hilton Hotel megnyitása (Olvasmány)18
A hazai szállásszolgáltatás jelenlegi helyzete18
A Hotel Corvinus Kempinski megnyitása (Olvasmány)19
A hazai szállásszolgáltatás fejlesztési irányai, feladatai20
A turizmus és a szállásszolgáltatás jelentősége a nemzetgazdaságban22
A Magyar Nemzeti Bank és a KSH statisztikái, 1996-2001. (Olvasmány)22
A privatizáció hatása a szállásszolgáltatásban23
Néhány jelentősebb szálláshely és a nemzeti szállodalánc privatizációja (Olvasmány)23
A hazai szállásszolgáltatás fejlődési tendenciája24
Európa egyesítésének gondolata, Rotterdami Erasmus (Olvasmány)24
A turizmus helye az Európai Unióban24
A nemzetközi szállodaláncok és hazai tagszállodáik27
A Globális Helyfoglalási Rendszerekről (GDS) (Olvasmány)27
A Hilton Hotels Corporation megalakulása (Olvasmány)27
A francia Accor szállodalánc megalakulása (Olvasmány)28
A Marriott International megalakulása (Olvasmány)29
A nemzetközi szállodaláncok és tagszállodáik együttműködése30
Az együttműködés formái30
Az együttműködés előnyei31
A szállásszolgáltatás érdekképviseleti szervei31
Az érdekképviseleti szervek megalakulásának előzményei, célja (Olvasmány)31
A Magyar Szállodaszövetség megalakulása, célja32
A szakma egyéb érdekképviseleti szervei, céljaik33
Szállodák, szállásadó üzemek rendszerezése34
A szállásadó üzemek rendeltetés szerinti csoportosítása34
A timeshare (csereüdültetés) rendszeréről (Olvasmány)36
Az Ifjúsági Turistaszállásokról (Youth Hostel) (Olvasmány)41
A szállásadó üzemek nemzetközi minőségi csoportosítása, osztályba sorolása43
A magyar szállodaláncok minőségi előírásai, a szálláshelyek osztályba sorolásának feltételei43
A fakultatív szolgáltatások és pontszámaik (Olvasmány)50
Összefoglaló feladatok, kérdések52
A szálláshelyek üzemeltetésének tárgyi és személyi feltételei53
A szálláshelyek létesítésének tárgyi feltételei53
A szállodalétesítés előkészítése, marketingfeladatok53
Beruházási program, üzleti terv készítése és célja55
A szállodalétesítmények megvalósítása, épülete, műszaki berendezései63
A korszerű szálloda épülete, helyiségei, berendezései65
A szálloda épülete65
A szállodaépület bejáratai67
A vendégfogadás helyiségei, berendezései, technikai eszközei68
Az elszállásolás helyiségei, a vendégszobák típusai, a fürdőszobák kialakítása, berendezése71
Közlekedőutak, folyosók kialakítása74
Emeleti szervizhelyiségek74
Az ellátás, vendéglátás helyiségei, berendezései75
Egyéb szolgáltatótevékenységek helyiségei, berendezései80
Az üzemeltetés helyiségei, berendezései82
A szállodalétesítmény üzembe helyezése84
A szervezeti és működési szabályzat célja, készítése86
A személyi feltételek megteremtése, létszám- és munkaerő-szükséglet89
Egyéb szálláshelyek működésének feltételei90
A szállodai dolgozókkal szemben támasztott követelmények94
Összefoglaló feladatok, kérdések94
A szállodai üzemeltetés ügyviteli rendjének munkafolyamatai96
A szállodai számítógépes rendszerek és alkalmazásuk97
A szálláshelyek alaptevékenységeinek rendszerezése, ismertetése99
Földszinti munkakörök és feladatok (Front Office) tevékenység100
Az EMU megalakulása, az euró bevezetése (Olvasmány)112
Emeleti munkakörök és feladatok (House Keeping) tevékenység116
Az ellátás munkafolyamatai (Food and Banquett) tevékenység120
Reggeliztetés, fél-, teljes panzió, á la carte étkezések lebonyolítása a szállodában120
Szobaszerviz, rendezvényszervezés, egyéb vendéglátási szolgáltatások122
Egyéb szolgáltatások munkafolyamatai126
Összefoglaló feladatok, kérdések133
Járulékos, kiegészítő tevékenységek munkafolyamatai134
A szállodai szociális intézkedésekről (Olvasmány)136
Egyéb szálláshelyek munkafolyamatai137
Összefoglaló feladatok, kérdések138
A szállodaüzem irányítása, vezetése139
A hotelmenedzsment139
A szállodai vezetők tevékenysége, munkakörei, feladatai140
Összefoglaló feladatok, kérdések143
A szállodaüzemeltetésre vonatkozó jogszabályok144
A szálloda üzemeltetésére, létesítésére vonatkozó törvények144
A szállodák és vendégeik, üzleti partnereik kapcsolatának jogi szabályozása149
A szállodák és alkalmazottaik munkaviszonyának jogi szabályozása151
Munkavállalók kártérítési kötelezettsége, dolgozók anyagi felelőssége a szállodában152
A szállodai dolgozók adózási előírásai153
A borravaló kérdéséről (Olvasmány)154
A szálláshelyek működésének gazdálkodási rendjére vonatkozó jogszabályok155
A szálláshelyek üzemelésére vonatkozó egyéb jogszabályok, szakhatósági rendelkezések156
Összefoglaló feladatok, kérdések159
A szállodai ügyvitel160
Ügyvitelszervezési feladatok160
A hotel-journak (a szállodai bevétel-elszámolás) ellenőrzésének rendje161
A foglaltság ellenőrzése162
A szállodák működésének belső ellenőrzése163
A szálláshely-értékesítés és az utazási irodák kapcsolata165
A kereskedelmi szálláshelyek piackutatása, piacszegmentálása, összehasonlítása a konkurenciával166
Egyéb szálláshelyek ügyvitele170
Összefoglaló feladatok, kérdések170
A szálloda gazdálkodási rendje171
Információáramlás a szállodában171
A szállodai gazdasági rendszer173
A szállodai férőhely-gazdálkodás formái és eszközei177
Szállodai PR-tevékenység (Public Relatins) alkalmazása178
A szállodai értékesítés egyéb eszközei182
Árpolitika alkalmazásának módszere184
A szállodák és utazási irodák üzleti kapcsolatrendszere188
Szállodák és utazási irodák együttműködési formái, értékesítési szerződések190
A szállodai üzleti eredmény kimutatása, hatékonysági mutatók193
Összefoglaló feladatok, kérdések197
Munkavédelem, biztonságszolgálat a szállodában198
Munkavédelem, egészségügy, környezetvédelem a szállodában198
Biztonságvédelem a szállodában, rendészeti tevékenység200
Felhasznált és ajánlott irodalom202

Jávor Júlia

Jávor Júlia műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Jávor Júlia könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem