1.055.325

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Java 2 I-III.

Útikalauz programozóknak/A kávé/A hab/A csésze

Szerző

Kiadó: ELTE TTK Hallgatói Alapítvány
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 1.765 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-463-364-1
Megjegyzés: CD-ROM nélküli példány.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az Olvasó már bizonyára hallott az Internetről és a World Wide Webről, a ma legdinamikusabban fejlődő kommunikációs és információs hálózatról. A Java programozási nyelv egy fejlődő,... Tovább

Előszó

Az Olvasó már bizonyára hallott az Internetről és a World Wide Webről, a ma legdinamikusabban fejlődő kommunikációs és információs hálózatról. A Java programozási nyelv egy fejlődő, objektumorientált programozási technológia, amely lehetővé teszi hordozható interaktív alkalmazások készítését. Itt a hordozhatóság nemcsak a forrásprogram új architektúrákra történő problémamentes átvitelét jelenti, hanem a lefordított "gépi kódú" tárgyprogram korlátozások nélküli hordozhatóságát is.
A Java mögött lévő technológia jó néhány komponense már évtizede múltra tekinthet vissza; a professzionális szoftverfejlesztők már régóta használhatták ezeket szoftvertermékeikben. A Java tervezői ezen eszközöket és szabványokat integrálták egy rendszerbe. A Java technológia jelentőségét tehát abban kell keresni, hogy már kikristályosodott szabványokat, eszközöket foglal egy rendszerbe, ezáltal elérhetővé téve azt bárki számára. Ezt a technológia-népszerűsítő szerepet az is segíti, hogy a programok írásához szükséges fejlesztői eszközök (fordítóprogram, futtatható környezet és segédprogramok), valamint ezek dokumentációja bárki számára szabadon elérhető. Vissza

Tartalom

I. KÖTET
Bevezetés1
Nyolc lap alatt a nyelv körül4
Az első alkalmazás4
Az első applet5
Változók7
Konstansok8
Megjegyzések9
Osztályok és objektumok10
Metódusok és paraméterek11
Megbízhatóság12
Biztonság13
AWT14
Grafika15
Párhuzamosság16
Swing18
Az alapok20
Karakterkészlet20
Azonosítók21
Egyszerű típusok21
Literálok22
Változódeklarációk23
Tömbök23
Operátorok24
Típuskonverzió26
Automatikus konverzió27
Explicit konverzió27
Szövegkonverzió28
Mező, metódus elérése29
Vezérlés30
Utasítás és blokk30
Elágazások30
Egyszerű elágazás30
Összetett elágazás31
Ciklusok32
Elöltesztelő ciklus32
Hátultesztelő ciklus32
A for-ciklus32
Feltétlen vezérlésátadás33
Címkék33
A break utasítás33
A continue utasítás33
Visszatérés33
Goto?34
Osztályok35
Egy egyszeű példa35
Példányváltozók37
Változók deklarációja37
Változók használata38
Metódusok38
Metódusok definíciója38
Metódusok meghívása39
A this pszeudováltozó40
Metódusnevek túlterhelése40
Fordítás közbeni adatfolyam-ellenőrzés41
Objektumok használata42
Hozzáférési kategóriák43
Félnyilvános tagok44
Nyilvános tagok44
Privát tagok44
Leszármazottban hozzáférhető tagok45
Osztály szintű tagok45
Osztályváltozók45
Osztálymetódusok46
A főprogram47
Konstruktorok48
Konstruktorok definíciója48
Példányosítás paraméterekkel49
Inicializáló blokkok50
Destruktor jellegű metódusok51
Öröklődés52
Osztály kiegészítése új tagokkal52
A konstruktorok és az öröklődés53
Polimorfizmus53
Példánymetódusok felüldefiniálása54
A túlterhelés és az öröklődés viszonya55
Osztálymetódusok elfedése56
Változók elfedése56
A protected hozzáférési kategória57
Az osztályhierarchia57
Absztrakt osztályok és metódusok57
Végleges osztályok és metódusok59
Kivételkezelés60
A Java kivételkezelésének működése60
Kivétel keletkezése60
Megfelelő kivételkezelő keresése61
A kivételkezelés alkalmazási köre61
A kivételkezelés megvalósítása62
A kivétel kiváltása62
A kivétel elkapása64
A kivétel specifikálása67
Példa kivételkezelés megvalósítására67
Kivételosztályok helye az osztályhierarchiában69
A kivételkezelés előnyei70
A hibakezelő kód jól elkülönül a tényleges kódtól70
A hiba könnyen eljut oda, ahol azt kezelni kell72
A hibatípusok csoportosítása73
Interfészek74
Az interfészek alapjai74
Interfészek deklarációja76
Interfészek implementálása76
Interfészek használata deklarációkban77
Interfészek kiterjesztése77
Az interfészdeklaráció törzse78
Konstansok78
Absztrakt metódusok80
Interfészek használata83
Beágyazott osztályok85
Tagosztályok85
Statikus tagosztályok86
Nem statikus tagosztályok89
Lokális és névtelen osztályok92
Lokális osztályok92
Névtelen osztályok94
Csomagok97
Csomagok elemei98
A csomagok leképezése98
Fájlrendszerben tárolt csomagok99
Adatbázisban tárolt csomagok100
Fordítási egység100
Csomagdeklaráció100
Importdeklarációk101
Típusdeklarációk103
Csomag létrehozása104
Csomag névválasztása104
Alapvető csomagok a fejlesztői környezetben105
Több fordítási egységet alkotó program kezelése105
Java programok106
Biztonság106
Az appletek sajátossága107
Fordítás107
.java forrásfájlok108
.class bájtkód fájlok108
Alkalmazások109
Futtatás110
Paraméterátadás110
Program befejezése110
Grafikus felhasználói felület110
Kommunikáció az operációs rendszerrel110
1. példa: a Params alkalmazás111
Appletek112
Applet beágyazása112
Paraméterátadás115
Futtatás115
Egy applet életciklusa116
2. példa: a LifeTest alkalmazás/applet116
A java.lang csomag122
Az Object osztály122
A Comparable interfész125
Elemi típusok osztályba csomagolása127
Az Integer osztály128
Numerikus konstansok130
Sztringkezelés130
A String osztály131
A StringBuffer osztály137
A Math osztály139
Rendszerszintű osztályok141
Önelemzés142
Bevezetés142
Áttekintés142
Egy rövid példa143
Az önelemzés szerkezete143
Osztály144
Tömb146
Primitív típusok147
Biztonsági követelmények147
Adatkonverzió147
Csomagolás149
Bővítés149
Egy nagyobb példa150
Eszközök és nemzetközi programozás154
A java.util csomag interfészei154
A java.util.Enumeration interfész154
A java.util.Observer interfész155
A java.utol csomag osztályai155
Az Observable osztály155
A java.util.BitSet osztály157
Dátum- és időkezelés157
Adaptáció a környezethez159
A Random osztály163
A StringTokenizer osztály163
Gyűjtemény Keretrendszer164
Általános célú gyűjtemények és leképezések164
Gyűjtemény165
Halmaz167
Lista168
Leképezés170
Rendezés171
Rendezett halmaz172
Rendezett leképezés172
Kiegészítő eszközök172
Burkoló implementációk172
Kényelmi lehetőségek173
Algoritmusok174
Saját implementációk175
Felhasználás programkönyvtárakban175
A Java és a matematika176
BigDecimal osztály176
BigInteger osztály178
BigInteger osztály jelentősége: titkosítás179
RC5, szimmetrikus algoritmus180
RSA, aszimmetrikus algoritmus181
Nagy prímszámok generálása182
RSA algoritmus megvalósítása Java nyelven184
Hash függvények, MD5 algoritmus187
Kriptográfiai protokollok189
A bemenet és kimenet kezelése191
Csatornák192
Alapfunkciók194
A csatornák adatainak tárolása197
Szűrők202
Objektumok szerializációja208
Közvetlen elérésű fájlok211
Szövegfeldolgozás212
A File osztály: kapcsolat a fájlrendszerrel214
Könyvtárak kilistázása215
A fájlokhoz való hozzáférés korlátozása216
A Java módosított UTF-8 formátuma216
Tömörítés: a java.util.zip csomag217
Párhuzamosság219
Párhuzamosság a számítástechnikában219
Folyamatok, szálak219
Párhuzamosság és erőforrás-használat221
Mikor alkalmazzunk szálakat?222
Szálak használata223
Hogyan készítsünk szálakat?223
Szálcsoportok227
Lokális szálváltozók230
Futásvezérlés232
Felfüggesztés232
Megszakítás238
Leállítás240
Démon szálak242
Szálak összekapcsolása243
Prioritások245
Önző és udvarias szálak247
Szálak állapotai248
Futtatható és futó állapot249
Blokkolt állapot249
Halott állapot249
Megszakított250
Szinkronizáció250
Kölcsönös kizárás250
Versengés és kiküszöbölése251
Gondok a Java szinkronizációval254
Szinkronizáció üzenetekkel257
Visszatekintés259
A jawa.awt csomag261
"Helló világ!" program261
Az események kezelése263
A Component osztály264
A Component eseményei264
A Container osztály265
Pakolási stratégiák266
A Container eseményei267
A Frame osztály267
Dialógusdobozok268
Az awt felületelemei269
Label269
Button269
Checkbox270
Choice271
List272
TextComponent, TextField, TextArea275
Scrollbar275
Menük275
Egyéb osztályok276
A Color osztály276
A Font osztály277
A Graphics osztály277
Képek megjelenítése278
Pehelysúlyú komponensek2801
Java2D282
Az 1.1-es Javával való kompatibilitás282
Rajzolás a Graphics2D osztállyal283
Az attribútumok283
A rajzolás folyamata284
A megjelenítésre használt eszközök285
A Graphics2D attribútumai285
A rajzolás minőségének beállítása285
Kontúr286
Kitöltés287
Kombinálás288
Vágás289
Affin transzformációk290
Alakzatok292
Az egyszerű elemek és az iterátorok292
CAG, halmazműveletek293
Befoglaló téglalapok, találatvizsgálat294
Egyedi alakzatok létrehozása294
Szövegmegjelenítés294
Betűtípusok295
A szövegmegjelenítés folyamata295
Egy- és kétirányú szövegek megjelenítése296
Többsoros szövegek megjelenítése297
Képek elhelyezése a szövegben298
Találatok kezelése298
Kurzorok megjelenítése és mozgatása299
Szövegek kijelölése300
"Textúrázott" betűtípusok használata300
Új betűtípus készítése301
Alapfogalmak301
Színkezelés302
A ColorSpace osztály304
A Color osztály305
Képkezelés305
Alapfogalmak307
A BufferedImage és a virtuális képernyők307
A Raster osztály használata309
A DataBuffer és a SampleModel osztályok309
A ColorModel osztály használata310
Egy egyszerű példa311
Szűrők311
Nyomtatás313
Visszahívásos nyomtatási modell313
A nyomtatás részei313
Egyszerű dokumentumok nyomtatása314
Összetett dokumentumok nyomtatása316
Nyomtatáshoz kapcsolódó párbeszéd ablakok317
Angol-magyar szótár318
Appletek320
Információ az appletről és paramétereiről320
Grafikus felhasználói felület320
Appletre vonatkozó grafikus megszorítások321
1. példa: a PaintTest applet321
Saját Thread-ek használata324
Applet kommunikációja a böngészővel324
Applet címének lekérdezése325
Kép/hang kezelése325
Java audio326
Új oldal megjelenítése326
Böngésző státuszsorának használata327
2. példa: a BrowserTest applet327
Kommunikáció appletek között341
3. példa: a GetAppletTest applet341
Appletek biztonsági megkötései344
4. példa: a SecurityTest alkalmazás/applet345
Swing appletek348
JApplet példa: a SwingLifeTest program349
Hálózatkezelést támogató alaposztályok353
A hálózat modellje353
A hálózati kapcsolat modellje355
Összeköttetés-alapú kapcsolatok355
Összeköttetés-mentes kapcsolatok356
A kommunikáció további kérdései357
A hálózatkezelési osztályok358
Összeköttetés-alapú kommunikáció Javában358
Összeköttetés-mentes kommunikáció Javában359
Kommunikációs végpont opciók360
Internetcímek kezelése361
Több hálózati kártyával ellátott számítógépek362
Csoportkommunikáció363
A Java 2 biztonsági vonatkozásai364
Példaprogramok365
Összeköttetés-alapú szerveralkalmazás365
Összeköttetés-alapú kliensalkalmazás368
Összeköttetés-mentes szerveralkalmazás369
Összeköttetés-mentes kliensalkalmazás371
Internet- és WWW-objektumok elérése372
Az URL osztály373
Az URLConnection osztály375
Távoli metódushívás378
A távoli metódushívás modellje379
Távoli metódushívás Java környezetben380
Egy távoli objektum implementációja381
Paraméterátadás385
A Java RMI viselkedése kommunikációs hibáknál386
A kliens- és a szervercsonk összekapcsolása387
Távoli objektumok megnevezése387
Távoli referenciák elérése388
A registry implementációja390
A példaprogramunk befejezése391
Távoli metódusok párhuzamos környezetben392
Távoli objektumok osztott szemétgyűjtése393
Osztott szemétgyűjtés szerveroldali támogatása394
Távoli osztályok elérése395
A példaprogramunk tesztelése398
Visszatekintés a fejlesztés menetére400
Távoli metódushívás hálózati tűzfalak mögött400
Objektumok aktiválása402
Az objektumaktiváció modellje402
Aktivációs információk403
Aktivációs csoportok információi404
Az aktivációs mechanizmusok alapelemei406
Egy új aktivációs csoport létrehozása408
Az aktivációs mechanizmus központi eleme409
Kezdeti értékkijelölés alkalmazása411
Az aktivációt támogató külső folyamat412
Egy példa: perzisztens naplózás412
A CORBA és a Java kapcsolata417
A CORBA felépítése417
Az Interface Definition Language (IDL)419
Az IDL-Java leképezés421
Példa a CORBA használatára425
CORBA névszolgáltatás433
További lehetőségek434
Biztonság436
A Java biztonsági rendszerének felépítése438
A Sandbox modell változatai438
A Java 2 biztonsági modellje438
Az új védelmi mechanizmus áttekintése439
Jogosultságok440
Speciális jogosultságok és jogosultságcsoportok441
Biztonsági szabályok442
Szabályzatobjektumok és -osztályok létrehozása442
Az alapértelmezett szabályzatimplementáció443
Biztonsági kivételek447
A hozzáférést vezérlő mechanizmusok447
Védelmi tartományok447
Hozzáférés-vezérlő448
Hozzáférési környezet450
Biztonságos osztálybetöltés452
A biztonsági rendszer használata454
Aláírt és őrzött objektumok455
Őrzött objektumok455
Aláírt objektumok455
Kriptográfiai eszközök456
Kriptográfiai alapok457
JCA - Java Cryptography Architecture461
Szolgáltatók462
Perzisztencia466
A perzisztencia fogalma466
Példa a perzisztencia megvalósítására468
Az Object Serialization programozói interfész474
Verziók478
Az adatcsatorna-protokoll verziói480
Biztonsági megfontolások480
Példa szerializáció használatára481
Perzisztens mezők484
Helyettesítés488
Megjegyzések489
Adatbázis-programozás490
Két- és háromrétegű adatbázis-elérési modell490
JDBC meghajtóprogramok491
JDBC-nek megfelelő meghajtóprogramok492
ODBC-JDBC492
Továbbfejlesztési tervek493
A JDBC használata493
JDBC használata appletekben/servletekben493
Fordítás493
Futtatás493
Meghajtóprogramok kezelése494
A meghajtóprogram kiválasztása494
Meghajtóprogramok regisztrálása494
Kapcsolattartás az adatbázissal494
Adatbázis-URL-ek494
Kapcsolat felvétele495
Tranzakciókezelés495
Információ a kapcsolatról496
Hibakezelés497
Kapcsolat lezárása497
JDBC típusok497
A JDBC típus használata497
SQL - Java típusmegfeleltetés498
SQL3 adattípusok501
Felhasználói SQL adattípusok502
Adatbázisban tárolt perzisztens Java objektumok506
SQL utasítások végrehajtása506
A Statement interfész507
A PreparedStatement interfész509
A CallableStatement interfész510
SQL utasítások kötegelt végrehajtása511
Kötegelt végrehajtás előkészítése512
Kötegelt végrehajtás indítása512
Hibakezelés kötegelt végrehajtás esetén512
Példa kötegelt végrehajtásra512
Eredménytáblák kezelése513
Eredménytábla típusok513
Eredménytábla létrehozása514
Eredménytábla elérésének optimalizálása514
Navigálás az eredménytáblában514
Értékek beolvasása516
Értékek módosítása516
Sor törlése516
Új sor beszúrása517
Változások észlelése517
Eredménytábla lezárása518
Példa518
JavaBeans525
Szoftver komponensek525
Komponensek és konténerek525
Elemzés és feltárás525
Az interfész és tulajdonságok526
Perzisztencia526
Események527
Vizuális tervezés527
BeanBox527
Letöltés és installálás528
A BeanBox futtatása428
Bean hozzáadása a BeanBoxhoz529
A bean tulajdonságainak megváltoztatása529
A bean elemzése529
Beanek összekötése531
Bean elmentése és betöltése531
Tulajdonságok531
Hogyan tehetünk egy beant testreszabhatóvá532
Kötött és vétózható tulajdonságok533
Egyéb elnevezési konvenciók534
Példa - SmileyBean534
Beanek és az eseménykezelés542
Saját EventObject típus létrehozása542
Testreszabás548
A testreszabás eszközei548
Tervezési minták548
BeanInfo interfész549
Saját tulajdonságszerkesztő549
java.beans.Customizer interfész549
Bean konténerek és a testreszabás549
Bean feltárás: az Introspector osztály550
BeanInfo interfész550
Példa a BeanInfo implementálására551
Tulajdonságszerkesztők552
Beanek a Java 2-ben555
Kapcsolatok a helyiekkel556
Egy kis magyarázkodás556
Egy rövid példa556
Felépítés558
Működés558
Szerkezet559
Betöltés és illesztés559
Hivatkozás objektumokra561
Elemek elérése563
Hibakezelés564
Szinkronizálás565
Sorolvasás565
A readline csomag566
Esettanulmány Java nyelven572
A felhasználói felület váza572
A kliens első változata574
A szerver első változata576
A kliens felületének újabb változata578
Több klienst kiszolgáló szerver579
A kapcsolat protokollja580
A protokollt kezelő szerver582
A protokollt kezelő kliens583
A végleges kliens585
II. KÖTET
Swing1
Modellek használata1
Megjelenítés2
A megjelenítés nyomkövetése3
A megjelenítést vezérlő programszál4
Megjelenítés stílusának megváltoztatása5
Komponens-tulajdonságok állítása7
Ikonok megjelenítése7
Segítő technikák7
Művelete definiálása8
A SwingTest példaprogram8
Billentyűparancsok használata13
Segédszövegek megjelenítése14
Segédmetódusok gyűjteménye18
Események18
Időzítők használata19
A Swing komponensek ősosztálya20
Keretek használata21
Fókuszkezelés25
A legfelső Swing konténer26
Felsőszintű konténerek29
Swing appletek30
Ablakok30
Belső ablakok30
Párbeszédablakok32
Konténerek43
Pakolási stratégiák43
A legegyszerűbb konténer44
Panel47
Görgethető panel47
Kettéosztható panel53
Többoldalas panel56
Többrétegű panel61
Belső ablakokat tartalmazó panel62
Segédeszköz panel68
Swing felületelemek72
Címke72
Nyomógomb73
Kétállapotú gomb75
Kiválasztható gomb75
Rádiógomb75
Szövegmezők82
Lista91
Legördíthető lista93
Táblázat102
Fastruktúrák117
Görgetősáv131
Állapotjelző133
Swing menük142
Menüpontok142
Menük144
Az objektumorientált tervezés áttekintése151
Bevezetés151
Alapfogalmak152
Mit tekintünk objektumnak?152
Osztály152
Kapcsolatok153
Öröklődés154
Többszörös és ismételt öröklődés155
Programtervezés156
Fő lépések156
Analízis157
Rendszertervezés166
Osztálytervezés167
Implementálás170
Tervezési minták173
Tervezési minták leírása174
Sablonmetódus174
Gyártó metódus176
Iterátor178
Toldalék180
Homogén összetétel183
Stratégia186
Adapter190
A Java nyelvről Pascal programozóknak193
A Java és a Pascal programozási nyelvek összehasonlítása193
A Java nyelv első látásra193
Megjegyzések használata195
A Java nyelv kulcsszavai195
Vezérlési szerkezetek196
Típusok, deklarációk197
Kifejezések és operátorok199
A Java nyelv mint objektumorientált nyelv201
Objektumhivatkozások202
Egységbezárás203
Láthatóság203
A Java nyelv új lehetőségei204
Kiegészítések a biztonsághoz205
Biztonsági konfigurációs fájl205
Kulcsadatbázis206
Kulcsadatbázis karbantartása (keytool)206
JAR fájlok hitelesítése (jarsigner)208
Biztonsági szabályzat209
Biztonsági szabályzatok készítése (policytool)209
Példa biztonsági szabályzatfájlra209
Jogosultságok és biztonsági kockázataik210
java.security.AllPermission210
java.awt.AWTPermission210
java.io.FilePermission211
java.net.NetPermission212
java.util.PropertyPermission212
java.lang.reflect.ReflectPermission213
java.lang.RuntimePermission213
java.security.SecurityPermission216
java.io.SerializablePermission219
java.net.SocketPermission220
Kanonikus nevek a JCA-ban220
JavaScript222
JavaScript beágyazása222
A JavaScript nyelv leírása224
Kliensoldali JavaScript243
LiveConnect: JavaScript - Java kommunikáció296
Biztonság303
package netscape.javascript317
package netscape.plugin318
package netscape.security319
Mobil szoftverrendszerek324
Alkalmazási lehetőségek, a mobil modell előnyei324
Alapfogalmak326
Architektúra326
Mobilitási és migrációs osztályok326
A mobil alkalmazások absztrakt modelljei328
A mobil ágensek életciklusa329
Kommunikáció mobil rendszerekben330
Biztonsági kérdések331
Megoldási módszerek332
Mobil fejlesztői eszközök333
Aglets333
D'Agents335
Jumping Beans335
Voyager336
A mobil rendszerek hatékonyságáról337
Egy példaprogram338
Java alapú intelligens kártya342
Vissza a gyökerekhez: az eszközbe épített Java342
Visszatekintés és felhasználási területek342
A kezdetektől a Java kártyáig343
Felépítés, működés, szerepek345
A biztonság346
Kommunikáció a kártyával347
A kártya fájlszerkezete349
A kriptológia szerepe349
A biometria szerepe350
Java kártya350
A Java kártya jelentősége más rendszerekben351
A Java kártya 2.1-es szabványa353
Az alapcsomagok354
Tűzfalak, kontextusok, objektumok megosztása358
A virtuális gép életciklusa359
Az applet (cardlet) életciklusa360
Perzisztencia360
Hello World a Java kártyán361
Java3D364
Bevezetés364
A háromdimenziós számítógépes grafikáról365
Háromdimenziós szerelőszalag365
Transzformációk368
A Java3D felépítése370
Színtér-gráf370
Renderelési modellek371
Megjelenítési modellek373
A Java3D programozásáról374
Kezdetek: HelloUniverse alkalmazás375
Térbeli alakzatok elhelyezése és attribútumai379
3D-s testek: Shape3D, GeometryArray379
3D-s szöveg: Text3D385
3D-s megjelenés: Appearance386
Transzformációk390
Textúrázás392
A színtér-gráf rendszerezése396
Csoportok: a Group csomópont396
Osztott részgráfok397
Kirajzolási alternatívák398
Raster398
A Java3D nézet modell programozása398
Színtér elemek viselkedése401
Viselkedési modell: Behavior csomópont401
Interpolátorok404
Különleges Behavior osztályok406
Morph407
Interakció a színtérrel407
Kijelölés: Pick407
Input eszközök409
A virtuális világ további elemei410
Fényforrások410
Háttér411
Köd413
Java3D hangforrások415
Akusztikus jellemzők418
A VecMath csomag419
Szójegyzék420
Servletek422
Servlet fejlesztőkörnyezet422
Fordítás423
Futtatás423
Egy servlet életciklusa423
Servlet példányosítása423
Servletparaméterek424
Kliens kiszolgálása424
Servlet megszüntetése
1. példa: a LifeTestServlet servlet427
Információ a servletről433
Információ megőrzése több klienskapcsolat alatt433
Cookie-k használata434
2. példa: a CookieTestServlet servlet435
Klienskapcsolat követése a szerveren437
3. példa: a SessionTestServlet servlet439
Servletközi kommunikáció440
4. példa: a ContextTestServlet servlet441
A Jini kezdeményezés444
Szolgáltatások445
Kikereső szolgáltatás (Lookup Service)446
Regisztráció447
Események447
Tranzakciók447
Infrastruktúra447
Programozási modell448
A szolgáltatás architektúrája449
Biztonság452
A Jini és más nyelvek452
MiniSQL adatbázisok elérése453
Egy példaadatbázis létrehozása454
Egy egyszerű MiniSQL alkalmazás454
Kapcsolatfelvétel MiniSQL adatbázissal456
Java fejlesztőkörnyezetek457
Szempontok457
Vizsgált fejlesztőkörnyezetek458
Visual J++ 6.0458
JBuilder 3.0459
FreeBuilder459
JDeveloper 3.0460
VisualCafé 3.0460
VisualAge for Java 3.0460
PowerJ 3.0461
Java Workshop 3.0461
Java Studio 1.0, BeanMachine 1.1462
VisajLite462
FreeBongo462
CodeWarrior 4.0462
Memóriakezelés466
A memóriakezelési és -hivatkozási modell466
Típuskényszerítések és az "instanceof" operátor468
A class-fájlok betöltéskori ellenőrzéséről468
Tömbök470
Paraméterátadás metódushíváskor473
A "void *" és a függvénymutatók474
Erős elérhetőség és a szemétgyűjtő mechanizmus476
Gyenge hivatkozások és referencia-objektumok478
A java.lang.ref csomag nyilvános osztályai479
Értesítés480
A ReferenceQueue osztály metódusai481
A Reference osztály metódusai481
A gyenge referencia háromféle erősségét kezelő osztályok metódusai481
A java.util.WeakHashMap osztály482
JVM: Java Virtuális Gép483
A JVM jellemzői483
A JVM felépítése484
Egy .class fájl formátuma485
Utasítások496
Példa499
A Java virtuális gép gépi utasításainak kódjai500
III. KÖTET
Referencia1
package java.applet2
package java.awt5
package java.awt.color43
package java.awt.event53
package java.awt.font58
package java.awt.geom78
package java.awt.image106
package java.awt.image.renderable142
package java.awt.print147
package java.io152
package java.lang183
package java.lang.reflect208
package java.net216
package java.rmi228
package java.rmi.activation234
package java.rmi.dgc243
package java.rmi.registry244
package java.rmi.server246
package java.sql255
package java.security289
package java.security.cert316
package java.security.interfaces323
package java.security.spec325
package java.text328
package java.util338
package javax.media.j3d362
package javax.vecmath463
package JNI495
package javax.swing508
package javax.swing.border548
package javax.swing.colorchooser551
package javax.swing.event552
package javax.swing.filechooser559
package javax.swing.plaf560
package javax.swing.plaf.basic561
package javax.swing.plaf.metal562
package com.sun.java.swing.plaf.motif563
package com.sun.java.swing.plaf.windows564
package javax.swing.table565
package javax.swing.text569
package javax.swing.text.html572
package javax.swing.text.rtf573
package javax.swing.tree574
package javax.servlet579
package javax.servlet.http584
Irodalomjegyzék590
Tárgymutató596
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem