1.063.465

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Java

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: ComputerBooks Kiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 394 oldal
Sorozatcím: Együtt könnyebb a programozás
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-618-337-6
Megjegyzés: CD-melléklet nélkül. Fekete-fehér ábrákkal illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Java nyelv 2005. május 23-án ünnepelte 10. születésnapját. A 10 esztendő alatt ez az egyszerű programozási nyelv a világ egyik felét meghatározó technológiává nőtte ki magát. Ahhoz azonban, hogy... Tovább

Előszó

A Java nyelv 2005. május 23-án ünnepelte 10. születésnapját. A 10 esztendő alatt ez az egyszerű programozási nyelv a világ egyik felét meghatározó technológiává nőtte ki magát. Ahhoz azonban, hogy a valós igényeknek megfelelő megoldások szülessenek, nem elegendő az a professzionális osztálygyűjtemény, amely a Java 2 platformokon keresztül (J2SE, J2EE) rendelkezésünkre áll. Minden technológiai megoldás feltételezi a Java nyelv alapjainak és alapvető osztályainak (Java API) készségszintű ismeretét.
A legtöbb magyar nyelven megjelent Java szakkönyv nagyvonalúan kezeli ezeket a részeket, és a különböző Java technológiákra helyezi a hangsúlyt. Mások a Java nyelvet csupán eszköznek tekintik ahhoz, hogy az objektum-orientált programozást magyarázzák, megint mások pedig az UML leírónyelvvel kapcsolják össze. Az eredmény - amit az oktatási tapasztalatunk is igazol hogy a gazdag szakkönyvkínálat ellenére a kezdő programozók nehezen sajátítják el a Java nyelvet.
Az "Együtt könnyebb a programozás - Java" könyv az alapoktól indulva, a szöveges és grafikus felületű alkalmazásokon át, a HTML-oldalakba ágyazott kisalkalmazások fejlesztéséig viszi el az Olvasót. Innen kezdve azonban „átengedjük a terepet" a már említett műveknek.
A könyv fejezetei az „Együtt könnyebb a programozás" sorozat filozófiájának megfelelően, egy rövid elméleti összefoglalót követően, részletesen magyarázott példák sorával segíti az ismeretek elsajátítását. A CD-mellékleten a könyv példáin túlmenően egy tudásfelmérő alkalmazás, és néhány Java kérdéssor is megtalálható.
Reményeink szerint a könyv feldolgozását követően az Olvasó magabiztosan készít grafikus felületű Java alkalmazásokat és appleteket. Ehhez kívánunk sok sikert! Vissza

Tartalom

Előszó 1
Bevezetés a Java világba 3
1. A Java alkalmazások szerkezete 13
1.1 Egyszerű Java alkalmazás 13
1.2 Szöveg írása a képernyőre 14
1.3 Az osztályok dokumentálása 15
2. Alaptípusok, változók és konstansok 17
2.1 A Java nyelv primitív típusai 17
2.2 Szabványos bement és kimenet 18
2.2.1 Képernyőn való megjelenítés 18
2.2.2 Beolvasás billentyűzetről 19
2.2.3 Karakter beolvasása billentyűzetről 20
2.3 Konstansok a Java nyelvben 20
2.4 Értékadás 21
2.5 Java függvények (metódusok) hívása 22
2.5.1 Matematikai függvények 23
3. Operátorok és kifejezések 25
3.1 Aritmetikai operátorok 25
3.2 Precedencia és asszociativitás 26
3.2.1 A precedencia-szabály 27
3.2.2 Az asszociativitás szabály 29
3.3 Értékadó operátorok 29
3.4 Léptető (inkrementáló/dekrementáló) operátorok 30
3.5 Bitműveletek 31
3.5.1 Biteltoló műveletek 33
3.6 Konstansok használata 34
4. A Java nyelv utasításai
4.1 Utasítások és blokkok 35
4.2 Szelekciós utasítások 35
4.2.1 Relációs műveletek és logikai operátorok 35
4.2.2 A feltételes operátor 36
4.2.3 Az if utasítás 37
4.2.4 A switch utasítás 42
4.3 Ciklusutasítások 44
4.3.1 A while ciklus 44
4.3.2 A fór ciklus
4.3.3 A do-while ciklus
4.3.4 A break és a continue utasítások 49
5. Tömbök használata 55
5.1 Tömbök definíciója 55
5.2 Egydimenziós tömbök 55
5.3 Többdimenziós tömbök 60
6. Metódusok 65
6.1 A metódusok definiálása 65
6.2 Különböző típusú paraméterek 67
6.2.1 Primitív típusú paraméterek 67
6.2.2 Tömbtípusú paraméterek 70
6.3 Metódusok túlterhelése 74
7. Osztályok és objektumok 77
7.1 Adatmezők, metódusok és a this hivatkozás 78
7.2 Statikus osztálytagok alkalmazása, osztályok elhelyezése 80
7.3 Objektumok létrehozása - konstruktorok 82
7.4 Az osztálytagok és az osztályok elérésének szabályozása 88
7.5 Objektum és objektumtömb típusú metódusparaméterek 98
7.6 Csomagok (package) készítése, importálása 101
7.7 Kivételkezelés 104
8. Öröklés 113
8.1 Egyszeres öröklés és a polimorfizmus 114
8.2 Absztrakt metódusok és osztályok 122
8.3 Interfészek (interface) 126
8.4 Végleges (final) osztályok 131
8.5 OOP a gyakorlatban 132
9. A Java 2 API általános osztályai 139
9.1 Primitív típusú adatok objektumokként való kezelése 139
9.2 Szövegek kezelése 143
9.2.1 A String osztály 143
9.2.2 A StringBuffer osztály 149
9.2.3 A StringTokenizer osztály 154
9.3 Állományok kezelése 157
9.3.1 A File osztály használata 159
9.3.2 A RandomAccessFile osztály alkalmazása 162
9.3.3 A FileOutputStream és a FilelnputStream osztályok használata 164
9.4 Adattároló osztályok 167
9.4.1 Általánosított osztályok 167
9.4.2 A konténerosztályok használata 168
9.5 Többszálúság - a Thread osztály 178
10. Grafikus felületű alkalmazások 183
10.1 A grafikus felület felépítésének alapelvei 185
10.1.1 Színek és betűtípusok 185
10.1.2 Az alkalmazás ablaka, a Frame osztály 187
10.2 Az AWT komponensek kezelése 190
10.2.1 Alapvezérlők 190
10.2.2 A komponensek elrendezése 195
10.2.3 Események kezelése 199
10.2.4 Komponensek használata alkalmazásokban 203
10.2.5 Párbeszédablakok kialakítása 207
10.3 Swing komponensek alkalmazása 215
10.3.1 Alapvezérlők 216
10.3.2 Komponensek használata alkalmazásokban 223
10.3.3 Összetett fájlkezelő Swing-alkalmazások 245
11. Grafika programozása 257
11.1 Grafikus megjelenítés AWT és Swing környezetben 257
11.2 A grafikus környezet (context) állapotváltozói 258
11.3 Grafikus primitívek 260
11.4 Grafika programozott megjelenítése 262
11.5 Multimédiás elemek 280
11.5.1 Képek betöltése és megjelenítése 280
11.5.2 Hang megszólaltatása 289
11.6 A Java2D grafika rövid áttekintése 295
12. Kisalkalmazások (appletek) 301
12.1 Az appletek felépítése 301
12.1.1 A kisalkalmazás osztályának deklarálása 302
12.1.2 A főosztály konstruktora 303
12.1.3 Az init() és a destroy() metódusok 303
12.1.4 A start() és a stop() metódusok - a kisalkalmazás indítása, megállítása 304
12.1.5 A paint() - az applet grafikus megjelenítése 304
12.1.7 Az applet a HTML-dokumentumban 305
12.1.8 A példaapplet tesztelése a böngészőben 305
12.2 Az appletek paraméterezése 306
12.3 Az applet és alkalmazás egyben 309
12.4 Komponensek használata appletekben 311
12.4.1 AWT komponensek használata 311
12.4.2 Swing komponensek használata 321
12.5 Grafika alkalmazása az appletekben 340
12.6 Hangok 356
12.7 Internet 357
12.8 Animációk 359
13. Algoritmusok programozása (CD) 369
F1. Hasznos táblázatok 371
F1.1 Java kulcsszavak 371
F1.2 Primitív adattípusok 371
F1.3 Escape karakterkódok 372
F1.4 Operátorok precedenciája 372
F1.5 Java módosítók 373
F1.6 Az Object osztály metódusai 374
F2. A Java 2 Platform elemei 377
F2.1 A Java 2 Platform leggyakrabban használt csomagjai 377
F2.2 A java lang Math osztály statikus tagjai 378
F2.3 AWT-események és kezelésük 380
F2.4 A JDK segédprogramjai 381
F2.4.1 A JDK Windows alatti telepítésekor kialakuló könyvtárstruktúra 381
F2.4.2 Gyakrabban használt parancssor programok 381
F3. A JBuilder 2005 Foundation használata 383
Irodalomjegyzék 387
Tárgymutató 389
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Java Java

Szép állapotú példány.

CD-melléklet nélkül.

Állapot:
4.440 ,-Ft
22 pont kapható
Kosárba