Előszó
Az alsó tagozatos nevelők több éves gondja, hogy a 6-10 éves korosztályú gyermekek számára kevés olyan kiadvány jelenik meg, amely konkrét segítséget adna a gyermekek dramatikus neveléséhez.
A...
Tovább
Előszó
Az alsó tagozatos nevelők több éves gondja, hogy a 6-10 éves korosztályú gyermekek számára kevés olyan kiadvány jelenik meg, amely konkrét segítséget adna a gyermekek dramatikus neveléséhez.
A hihetetlen mennyiségű népmesekincs és értékes műköltészeti alkotások kínálják a lehetőséget az eljátszásra, megjelenítésre. Hiszem és vallom, hogy rendezői és gyermeki fantáziával minden mese vagy történet életre kelhet, s így e kincs birtokunkká válhat.
E hét mesejáték közreadásával hiányt szeretnék pótolni. Példát, s ötletet nyújtani ahhoz, hogyan kell pódiumra átdolgozni, látványos mozgássá fejleszteni a néhány szereplős mesék szövegét úgy, hogy az osztályközösség minden tagja egyszerre részesüljön a játék öröméből.
Ezekben a darabokban a különböző képességű, nehezebben oldódó, félénkebb, szegényesebb kifejezőkészséggel rendelkező gyermekek is megtalálják helyüket, szóhoz juthatnak a környezet megformálásakor: fa, kerítés, ház vagy a kandalló szerepében. Ők a főszereplők mellett - könnyed mozgásukkal, szép tiszta beszédükkel segíthetik a cselekményt, A kezdő és záróképek keretbe fogják, a szövegek közé iktatott mondókák, népdalok, versek élénkítik, kiegészítik a történteket.
Minden mesejáték egy alkotó folyamat eredménye. A gyermekek fantáziáját felszabadító spontán játékból jött létre Nagymágocson, az általános iskola "Kincskereső" játszókörének foglalkozásain - s próbákról próbákra csiszolódott, formálódott az előadásig. A dramatikus játszókör 7 év alatt 7 új mesejátékot mutatott be. Játékukat a szakmai zsűri arany oklevéllel jutalmazta, 1983-ban eljutottak a pécsi gyermekszínjátszó fesztiválra is.
Vissza