Előszó
A játék, a játszás, a játékszer a felnövekvő generáció olyan szellemi, lelki és fizikai gyakorló terepe, amellyel meghatározza majdani életének minőségét, de ezeket a játékszereket mindig mi...
Tovább
Előszó
A játék, a játszás, a játékszer a felnövekvő generáció olyan szellemi, lelki és fizikai gyakorló terepe, amellyel meghatározza majdani életének minőségét, de ezeket a játékszereket mindig mi felnőttek jelöljük ki nekik és adjuk kezeikbe, tehát rajtunk a felelősség!
A természetben talált anyagokat régen szívesen alkalmazták játékszerek készítésére. A természet anyagai közül a fa a legcsodálatosabb, hiszen holtában is él. Nem hervad el, mint a lágyszárúak, nem olyan kemény és hideg, mint a kő. De talán a legfontosabb, hogy mindenhol és mindenki számára elérhető. Szín és formagazdagsága, erezete, illata, tapintása, alakíthatósága a vele dolgozó embernek is örömet szerez, s a fában rejtező szépség megmutatására készteti. A faanyag használata régen általános volt, nemcsak országokra, hanem tájegységekre is jellemző kultúrák éltek, s ehhez tartoztak a sajátos játékok is. Anyagok, formák, a díszítés milyensége vagy éppen elmaradása mutatta meg, hogy milyen történelmi korban, hol és mikor készültek. Az egyszerű, házilag készített játékokat kiszorították a gyári termékek. Olcsóságuknál és jó alakíthatóságuknál fogva eljutottunk oda, hogy műanyagból hazudunk magunknak fát, fémet, textilt, füvet, sőt virágot is. Pedig a természetes anyagok, a szép környezet és a természet jó nevelő hatását igazolták a Waldorf óvodák, iskolák sikerei.
A fából készült játék hozzá segíti a gyermeket ahhoz, hogy megszeresse a fát, a természet egyik legfontosabb alkotóját, mely életünk számtalan területén elengedhetetlen kísérőnk, mindennapjaink összetevője.
Vissza