1.062.463

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Játékprogramok készítése

Pascal és Assembly nyelven

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: ComputerBooks Kiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 188 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-618-184-5
Megjegyzés: Floppy-melléklet nélkül. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó1
Alapfogalmak3
A VGA kártya üzemmódjai, az MCGA üzemmód3
Képpont kigyújtása4
Pixel színének lekérdezése6
A BOB-ok6
Az MCGA kép elméleti megjelenítése7
A paletta11
Egy szín RGB-komponenseinek olvasása12
Egy szín RGB-komponenseinek írása13
Példaprogramok a paletta módosításához13
BOB-ok megjelenítése17
Egyszerű BOB-megjelenítő18
Tetszőleges háttér20
Több BOB egyszerre25
Változtatható háttér, animált BOB-ok31
Teljes megjelenítés37
Billentyűzet és egér49
A billentyűzet működése49
Az egér programozása, a Mouse egység56
Háttér61
LBM kép betöltése62
A MAP képszerkezet68
Megjelenítés72
Sor megjelenítése73
Legfelső sor74
Bármely sor75
Tetszőleges helyzetű térkép egy sora78
Oszlop megjelenítése82
Gördítés87
Jobbra87
Balra89
Fel90
Le91
Scroll példaprogram, a MAP fájl formátuma92
Ütközések95
Egyszerű BOB-BOB ütközés97
Tényleges BOB-BOB ütközés99
BOB-háttér ütközés106
BOB-BOX ütközés108
BOB-EDITOR111
A program által használt unitok111
Az MCGA egység112
A_SYSTEM egység113
A BOB-Editor megjelenése és használata114
Menük114
Szerkesztési terület115
Paletta116
Állapotsor117
Menük és funkciók118
A File menü118
Az Edit (szerkesztési) menü122
A Tools (eszközök) menü123
Funkcióbillentyűk126
Egyéb lehetőségek127
MAP-EDITOR129
A Menü egység129
Eljárások130
Változók, konstansok131
Példaprogram132
A képernyő felépítése, az editor használata133
Menük133
Térképszerkesztési terület134
BOX-kiválasztó rész134
BOX-szerkesztési terület135
Paletta135
Állapotsor136
Menük137
A File menü137
Az Edit (szerkesztési) menü139
Options (opciók) menü140
Funkcióbillentyűk141
További lehetőségek143
A GAME unit145
DoneGame eljárás: az egység lezárása146
DoneKey eljárás: BIOS billentyűzetmegszakítás vissza146
DrawBox eljárás: egy BOX megjelenítése147
FillBack eljárás: háttér beszínezése148
GrayPal eljárás: szürkeskálává konvertálás148
HidePal eljárás: színek egybemosása148
InitGame eljárás: az egység inicializálása149
InitKey eljárás: módosított billentyűzetmegszakítás150
LoadLBM eljárás: kép betöltése150
LoadMap eljárás: térkép betöltése151
LoadPal eljárás: paletta betöltése152
MakeScr eljárás: megjelenítés előkészítése153
NewPos eljárás: ugrás a térképen154
PixelBack eljárás: háttérpont megváltoztatása154
RetRace eljárás: várakozás vertikális visszafutásra154
Scroll eljárás: térkép gördítése155
SetArea eljárás: kép magassága156
SetRGB eljárás: színösszetevők változtatása158
ShowPal eljárás: kivilágosítás158
ShowScr eljárás: megjelenítés159
_KeyPressed függvény: billentyűzet figyelése160
_ReadKey függvény: SCAN-kód beolvasása160
A BOB objektumtípus160
A GAME unit konstansai és változói167
Példajáték171
Irodalomjegyzék183
Tárgymutató185

Varga Márton

Varga Márton műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Varga Márton könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem