1.060.457

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Játékpedagógiai ismeretek

Szerző
Lektor
Debrecen
Kiadó: Szerzői kiadás
Kiadás helye: Debrecen
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 258 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-460-912-0
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Mielőtt a gyermek játékával és ezen belül a játék pedagógiai kérdéseivel részletesen foglalkoznánk, célszerűnek tűnik, hogy mondanivalónkat néhány gondolattal bevezessük. Részben azért, hogy... Tovább

Előszó

Mielőtt a gyermek játékával és ezen belül a játék pedagógiai kérdéseivel részletesen foglalkoznánk, célszerűnek tűnik, hogy mondanivalónkat néhány gondolattal bevezessük. Részben azért, hogy tudjunk eligazodni a játék bonyolult világában, meg azért is, hogy a későbbiek megértése érdekében mindjárt az elején tisztázzunk néhány fogalmat. Ugyanakkor a Bevezető az érdeklődés-felkeltést is szeretné szolgálni.
Gondolataink részletezése előtt szeretnénk az olvasót egy kis játékra ösztönözni.
Akik most ismerkednek először a játékkal, azokat arra kérjük, hogy a könyv olvasása előtt próbálják megfogalmazni a játék értelmét. Majd pedig ahogy ismereteinkben fokozatosan haladunk előre, időközönként vessék össze első játékelgondolásaikat az olvasottakkal - a hallottakkal! Vissza

Tartalom

Bevezető7
A játék fogalma, sajátosságai, kapcsolata egyéb tevékenységekkel10
Mi a játék? A dilemma kifejtése10
A játék és a tanulás viszonya25
A játék és a munka viszonya28
A játékpedagógia fogalma, kapcsolata más tudományokkal31
A játékpedagógia létjogosultsága33
A játék pedagógiájának rövid története34
A legrégebbi idők tárgyi bizonyítékai34
A (ma is élő) természeti népek gyermekjátékai36
A játék megjelenése a képzőművészetekben38
A játék a neveléssel foglalkozó művekben39
Játék a magyar óvodákban47
A játék elméleti kérdései55
Pszichológiai játékelméletek55
A pszichológiai játékelméletek első korszaka56
Hazai játékelméletek58
Játékelméletek a XX. században61
Játékelméletek a XX. század utolsó évtizedeiben70
Stratégiai játékelméletek72
A játékok osztályozása77
Pszichológiai alapú osztályozás78
Pedagógiai alapú osztályozás79
A gyermek fejlődésének és a játék kialakulásának feltételei84
A játékok fajai (típusai)90
Gyakorlójátékok90
Az érzékszervi mozgásos játékok90
A gondolkodás gyakorlása95
Átmenet a gyakorlójátékból a szimbolikus játékba97
Szimbolikus játékok98
A szimbolikus játék alkotóelemei99
A szimbolikus játékok fajai106
Konstruáló játékok109
Szabályjátékok114
A játékok komplexitása120
A játékok hatása a gyermek fejlődésére127
A mozgás fejlődése és a játék127
A gondolkodás fejlődése és a játék130
A kreatív gondolkodás és a játék135
Az érzelmek fejlődése és a játék139
A gyermek szocializációja és a játék, a játék hatása a szocializációra142
A játék fejlődésének, kibontakozásának elősegítésével kapcsolatos feladatok150
Bevezető, a feladatokról általában150
A játékot támogató közvetett feladatok156
A derűs, nyugodt légkör biztosítása156
A játékeszközök166
Az élmény és a játék témája, tartalma181
A játék helye, helyigénye190
A játékidő, a játék ideje196
A közvetlen pedagógiai feladatok198
A játékra hatásról, a játékra hatás módszereiről általában198
A megfigyelés202
Együttjátszás a gyerekekkel204
A példa, a mintaadás206
A dicséret208
Segítségadás211
Játékötletek - ötletek a játékhoz212
Közbeavatkozás213
Magyarázat214
A család szerepe és felelőssége a játék fejlődésében217
Bevezető gondolatok217
A szülők véleménye a játékról218
Amit a szülőknek érdemes tudni a kisgyermek játékáról219
A kisgyermek saját játékai219
A kisgyermek és a felnőttek közös játékai221
A játék tanulása223
A játékszerek vásárlásáról225
A játszótársak szerepe227
Milyen legyen a szülők játékbeli magatartása?228
Játékok a hatéves kor után233
Az egyes életszakaszok játékai233
A hatéves kor utáni játékok általános jellemzői233
A hat-tizennyolc évesek játékai237
A tizenéves korosztály játékainak egyéb jellemzői241
A lányok és fiúk játékainak összehasonlítása242
Játéktanítás iskolásoknak243
A játéktanítás indoklása243
Az egyes játéktípusok tanításának tartalmi kérdései245
A játéktanítás elvei és módszertani kérdései249
A játszóképességek fejlesztése251
Irodalomjegyzék254
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem