kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Szerzői kiadás |
---|---|
Kiadás helye: | Debrecen |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 258 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 16 cm |
ISBN: | 963-460-912-0 |
Bevezető | 7 |
A játék fogalma, sajátosságai, kapcsolata egyéb tevékenységekkel | 10 |
Mi a játék? A dilemma kifejtése | 10 |
A játék és a tanulás viszonya | 25 |
A játék és a munka viszonya | 28 |
A játékpedagógia fogalma, kapcsolata más tudományokkal | 31 |
A játékpedagógia létjogosultsága | 33 |
A játék pedagógiájának rövid története | 34 |
A legrégebbi idők tárgyi bizonyítékai | 34 |
A (ma is élő) természeti népek gyermekjátékai | 36 |
A játék megjelenése a képzőművészetekben | 38 |
A játék a neveléssel foglalkozó művekben | 39 |
Játék a magyar óvodákban | 47 |
A játék elméleti kérdései | 55 |
Pszichológiai játékelméletek | 55 |
A pszichológiai játékelméletek első korszaka | 56 |
Hazai játékelméletek | 58 |
Játékelméletek a XX. században | 61 |
Játékelméletek a XX. század utolsó évtizedeiben | 70 |
Stratégiai játékelméletek | 72 |
A játékok osztályozása | 77 |
Pszichológiai alapú osztályozás | 78 |
Pedagógiai alapú osztályozás | 79 |
A gyermek fejlődésének és a játék kialakulásának feltételei | 84 |
A játékok fajai (típusai) | 90 |
Gyakorlójátékok | 90 |
Az érzékszervi mozgásos játékok | 90 |
A gondolkodás gyakorlása | 95 |
Átmenet a gyakorlójátékból a szimbolikus játékba | 97 |
Szimbolikus játékok | 98 |
A szimbolikus játék alkotóelemei | 99 |
A szimbolikus játékok fajai | 106 |
Konstruáló játékok | 109 |
Szabályjátékok | 114 |
A játékok komplexitása | 120 |
A játékok hatása a gyermek fejlődésére | 127 |
A mozgás fejlődése és a játék | 127 |
A gondolkodás fejlődése és a játék | 130 |
A kreatív gondolkodás és a játék | 135 |
Az érzelmek fejlődése és a játék | 139 |
A gyermek szocializációja és a játék, a játék hatása a szocializációra | 142 |
A játék fejlődésének, kibontakozásának elősegítésével kapcsolatos feladatok | 150 |
Bevezető, a feladatokról általában | 150 |
A játékot támogató közvetett feladatok | 156 |
A derűs, nyugodt légkör biztosítása | 156 |
A játékeszközök | 166 |
Az élmény és a játék témája, tartalma | 181 |
A játék helye, helyigénye | 190 |
A játékidő, a játék ideje | 196 |
A közvetlen pedagógiai feladatok | 198 |
A játékra hatásról, a játékra hatás módszereiről általában | 198 |
A megfigyelés | 202 |
Együttjátszás a gyerekekkel | 204 |
A példa, a mintaadás | 206 |
A dicséret | 208 |
Segítségadás | 211 |
Játékötletek - ötletek a játékhoz | 212 |
Közbeavatkozás | 213 |
Magyarázat | 214 |
A család szerepe és felelőssége a játék fejlődésében | 217 |
Bevezető gondolatok | 217 |
A szülők véleménye a játékról | 218 |
Amit a szülőknek érdemes tudni a kisgyermek játékáról | 219 |
A kisgyermek saját játékai | 219 |
A kisgyermek és a felnőttek közös játékai | 221 |
A játék tanulása | 223 |
A játékszerek vásárlásáról | 225 |
A játszótársak szerepe | 227 |
Milyen legyen a szülők játékbeli magatartása? | 228 |
Játékok a hatéves kor után | 233 |
Az egyes életszakaszok játékai | 233 |
A hatéves kor utáni játékok általános jellemzői | 233 |
A hat-tizennyolc évesek játékai | 237 |
A tizenéves korosztály játékainak egyéb jellemzői | 241 |
A lányok és fiúk játékainak összehasonlítása | 242 |
Játéktanítás iskolásoknak | 243 |
A játéktanítás indoklása | 243 |
Az egyes játéktípusok tanításának tartalmi kérdései | 245 |
A játéktanítás elvei és módszertani kérdései | 249 |
A játszóképességek fejlesztése | 251 |
Irodalomjegyzék | 254 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.