1.067.339

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Játékelmélet műszaki alkalmazásokkal

Többcélú programozás, klasszikus és differenciajátékok

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Műszaki Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 239 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-10-6507-3
Megjegyzés: 15 fekete-fehér ábrával illusztrálva. Tankönyvi szám: 61175.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A számítógépek megjelenésével nemcsak a már meglevő matematikai módszerek átdolgozása vált szükségessé, hanem egyúttal olyan feladatok kezelésére is lehetőség nyílt, amelyek megoldását korábban... Tovább

Előszó

A számítógépek megjelenésével nemcsak a már meglevő matematikai módszerek átdolgozása vált szükségessé, hanem egyúttal olyan feladatok kezelésére is lehetőség nyílt, amelyek megoldását korábban reménytelennek tartották. Ily módon új tudományágak jöttek létre, köztük az operációkutatás és az ehhez kapcsolódó új területek. A többcélú programozás, a játékelmélet és az irányításelmélet is a matematikai programozáshoz szorosan kapcsolódó tudományágak. Látni fogjuk például, hogy tetszőleges, egy céllal rendelkező programozási probléma egy kétszemélyes játék megoldására vezethető vissza, játékok igen széles osztályát programozási feladatok segítségével oldhatjuk meg, és többcélú programozási problémákat gyakran egy célfüggvénnyel rendelkező feladatokra redukálhatunk.
Filozófiai tény, hogy az anyagi világ térben és időben végtelen, és bármilyen anyagi rendszer végtelen sok tulajdonsággal rendelkezik. Az is nyilvánvaló, hogy az ember közülük csak véges sokat tud megfigyelni. Az anyagi valóság matematikai modellezésének éppen az az egyik célja, hogy a végtelen világ alkalmas, térben és időben véges részét kijelölje, és a vizsgálat szempontjai, céljai szerinti legfontosabb jellemzőit, tulajdonságait rögzítse, és azok kapcsolatait feltárja. Vissza

Tartalom

Bevezetés7
Jelmagyarázat11
Nemkooperatív játékok14
Az egyensúlypont fogalma és főbb tulajdonságai18
Véges játékok23
Konkáv játékok23
Az egyensúlypontok létezése28
Egy általános megoldási módszer30
Játékok egyetlen egyensúlyponttal35
Véges játékok kevert bővítése37
Bimátrixjátékok és megoldásuk43
Speciális alakú mátrixjátékok59
Poliéderjátékok és megoldások63
Folytonos játékok kevert bővítése64
Alkalmazási feladatok70
Egy minőségellenőrzési probléma70
Hirdetési stratégia optimalizálása72
Egy készletgazdálkodása feladat77
A bányászat és a környezetvédelem kapcsolata78
Az oligopol probléma és alkalmazásai83
Függvényterekben értelmezett játékok113
A Nash-féle egyensúlyemélet bírálata114
Kooperatív játékok119
Általános fogalmak119
Játékok Neumann-megoldása123
Shapley-értékek vizsgálata123
Nash koncepciójának egy általánosítása127
Raiffa koncepciója132
Alkalmazási feladatok132
A bányászat és a környezetvédelem kapcsolása133
Az oligopol probléma134
Többcélú programozási módszerek137
Alapvető fogalmak és eredmények138
A korlátok módszere141
A lineáris kombinációk módszere144
Kompromisszumprogramozási módszerek150
Az Electre módszer161
A kritériumok súlyozásának meghatározása164
A szukcesszív optimalizálás módszere166
A hasznosságfüggvények elméletének alapjai167
A többcélú programozás alkalmazásai183
A bányászat és a környezetvédelem kapcsolata183
Egy munkaerő-gazdálkodási modell187
Differenciáljátékok189
Az időoptimum-problémára vonatkozó Pontrjagin-féle maximumelv193
A maximumelv bizonyítása lineáris időoptimum-probléma esetén197
A kétszemélyes differenciáljátékok egy típusa208
Irodalom230
Tárgymutató234
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem