1.062.452

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Játék és számítástechnika pedagógusoknak

Kézirat/Tanárképző Főiskolák

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 140 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. Megjelent 640 példányban. 25 ábrával. Tankönyvi száma: J11-1128.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A játék és a szórakozás megítélése minden társadalmi korban és rendszerben a kultúra és a felépítmény sajátos viszonyát tükrözi. A termelőerők és a társadalmak szükségszerű fejlődésének folyamata... Tovább

Előszó

A játék és a szórakozás megítélése minden társadalmi korban és rendszerben a kultúra és a felépítmény sajátos viszonyát tükrözi. A termelőerők és a társadalmak szükségszerű fejlődésének folyamata magában hordozza a játékkultúra megfelelő szintű fejlődésének lehetőségét és perspektíváját. Az egyes történelmi korok és az adott termelőerőknek megfelelő felépítmények az emberiség kultúrtörténete által meghatározott keretek között ismerték fel és hasznosították az ember ösztönös és öröklött tevékenységkényszerének spontán megnyilvánulásait, biológiai-szociológiai funkcióit. A legújabb kultúrszociológiai kutatásokból világossá vált, hogy már az ősközösségi társadalomban is fontos szerepe volt a játékfolyamatoknak. A társadalmi élet legkorábbi fejlődési szakaszaiban a gyermekek közös életet folytattak a felnőttekkel. A társadalom minden tagja, s minden mozzanata nevelte a gyermekeket. Ennek a nevelésnek a legfőbb társadalmi célja az volt, hogy a felhalmozódott tapasztalatokat a játékon és a rituálén keresztül átadják a gyermekeknek, s így a közösség aktív tagjává, a társadalmi termelő munka résztvevőivé alakítsák; őket. A felnőtteket játékosan utánzó gyermekek megtanulták a létfenntartási és termelési cselekedeteket, tevékenységi formákat. Játékaikkal a mindennapi élet azon tevékenységeit elevenítették meg, amelyekben közvetlenül ugyan nem vettek részt, de későbbi cselekedeteiknek alapjait képezték. Az ősi körülmények között élő népek életében a játék és a munka egyformán fontosak voltak. Az ősközösségi társadalom bomlása után a termelési viszony alapján polarizálódott szerepkörnek megfelelően a családon belül és osztályoknak megfelelően is változott a játékhoz,szórakozáshoz és a kultúrához való viszony.* Az uralkodó osztály és a gyermekek számára általánossá vált és szinte állandósult a szórakozás és játéktevékenység, a köznép számára viszont leszűkült, csupán az ünnepnapokra szorítkozott a játék és a szórakozás. Ennek megfelelően a közfelfogásban a játék és a szórakozás értéke, szerepe degradálódott. Vissza

Tartalom

Elősző 5
1. A játék 9
1.1 A játék fogalma 9
1.2 A játék és az egyéb cselekvések 10
1.3 A játék általános értelmezése 11
1.4 A játék neurofizikája 12
1.5 A játék és a tudomány 15
1.6 A játékról alkotott felfogás fejlődése 17
1.7 A játékról alkotott felfogás esztétikai elmélete 17
1.8 A játékról alkotott felfogás biológiai elmélete 18
1.9 A játékról alkotott felfogás PIAGET-nél 20
1.10 A játékról alkotott felfogás kultúrtörténeti elmélete 21
1.11 A játékról alkotott felfogás marxista elmélete 22
1.12 A játék szociológiája 23
1.13 A játék eredete 26
1.14 A játék és a szórakozás 28
1.15 A játék és a szórakozás története 30
1.16 A játék és á szórakozás az ókorban 31
1.17 Az olimpiai játékok története 32
1.18 A játék és a szórakozás a középkorban 34
1.19 A játék és a szórakozás a polgári társadalmakban 36
1.20 A játék és a szórakozás a jelen és a jövő társadalmában 37
1.21 A játék típusai és néhány fajtája 40
1.22 A játékok és játékeszközök rövid története 43
2. A játék pedagógiája 53
2.1 A játékban rejlő nevelési lehetőségek 53
2.2 A játék életkorhoz kötődő sajátosságai 56
2.3 A játék és a kreativitás kapcsolata 60
2.4 A játék és az iskola kapcsolata 62
2.5 A játék alkalmazása a földrajzórán 64
3. A számítástechnika és a játék 71
3.1 A számítástechnika értelmezése 71
3.2 A számítástechnika kialakulása és a számítógépek fejlődésének története 72
3.3 A számítógép felépítése 78
3.4 A számítógép hardver elemei 79
3.5 A számítógép szoftver elemei 84
3.6 A számítógép programozása 85
3.7 A játék matematikai elmélete. 95
3.8 A számítástechnika és a játékok 100
4. Idegen kifejezések és fogalmak értelmezése 111
5. Bibliográfia 119
Tematikus bibliográfia 137
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem