1.062.071

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Játék- és munkavezetés

Az óvónőképző intézetek számára

Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 167 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Megjelent 700 példányban. Tankönyvi szám: 4841.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

I. A játék- és munkavezetés tárgya és feladata 3
A tantárgy feladatai 5
II. A gyermeki tevékenység általános jellemzése 6
1. A tevékenység szerepe az ember fejlődésében 6
2. A gyermeki tevékenység sajátosságai és személyiségformáló szerepe 9
a/ A játék összevetése a felnőtt munkájával 11
b/ A gyermeki munka sajátossága 13
III. Az óvodáskorúak játékai
1. A játék történeti fejlődésének rövid áttekintése 15
2. A játékra vonatkozó nézetek 17
3. Nézetünk a gyermekek játékáról. A játék sajátosságai 21
4. A játékok felosztása 26
A/ Gyakorlójáték 29
a/ A hang és a beszéd játékos gyakorlása 29
b/ A mozgást gyakorló játékok 30
c/ A játékszerek és -eszközök rakosgatása 31
d/ Játék különböző anyagokkal 31
e/ A gyakorlójáték nevelőértéke 32
B/ Az alkotójáték 35
a/ Az alkotójáték tartalmát meghatározó tényezők 35
Külső hatások 35
Az otthoni élmények - a társadalmi és a természeti környezet - hatása 35
Az óvodai élmények hatása az alkotójáték tartalmára 38
A játékeszközök hatása az alkotójáték tartalmára 41
Szubjektív hatások 42
A gyermek képzeletének szerepe az alkotójáték tartalmának fejlődésében 42
Az érzelem szerepe az alkotó játék alakulásában 44
Az életkori sajátosságok hatása az alkotójáték tartalmára 46
b/ A barkácsolás szerepe az alkotó játékban 51
A barkácsolás kialakulásának folyamata 52
A barkácsolás eredményességét befolyásoló motívumok 56
A barkácsolás irányításának szempontjai 57
Az óvónő felkészülése a barkácsolás irányítására 62
c/ Az alkotójáték nevelőértéke 64
d/ Az alkotójáték vezetésének alapelvei 74
Az óvónő vezető szerepének és a gyermekek szabadságának biztosítása 74
Az életszerűség biztosítása 75
A fokozatosság és következetesség szem előtt tartása 76
A folyamatosság érvényesítése 77
Az alkotójáték irányításának egysége 78
Egyéni bánásmód a játékvezetésben 79
e/ Az alkotójáték vezetésének módszerei 80
f/ Az alkotójáték megfigyelési lehetőségeinek felhasználása 83
C/ A szabályjáték 84
a / A szabályjáték jellege 84
b/ A szabályjátékok alapelvei 85
A játékszabályok pontos betartása 85
A játékvezető szerepe 86
Fegyelmezett magatartás 86
Kölcsönös segítés 86
A játszó csoport érdekeinek szem előtt tartás 87
Ügyes, kezdeményező játék 87
c/ A szabályjátékok osztályozása 88
d/ A szabályjátékok nevelőértéke 89
e/ A szabályjátékok kiválasztásával és vezetésével kapcsolatos feladatok 91
A szabályjátékok kiválasztásának szempontjai 91
A szabályjátékok vezetésének szempontjai 92
f/ A szabályjátékok megtanítása 94
5. Az óvónő feladatai a játék feltételeinek megteremtésével és a játék megtervezésével kapcsolatban 95
a / Az eszközök 96
b/ A játszóhely 97
e/ Az idő 97
d/ A játékvezetés megtervezése 98
e/ A játék befejezésével kapcsolatos feladatok 101
IV. Munkavezetés az óvodában
1. A gyermeki munka megjelenése a pedagógiai irodalomban 103
2. A gyermekmunka az óvodai nevelésben 104
3. A gyermekmunka osztályozása 107
A/ A gyermek önkiszolgálásával kapcsolatos munkák 107
B/ A csoport életével kapcsolatos munkák 111
a/ A naposi teendők ellátása 113
b/ Különböző megbízatások 116
C/ A kerti munka 118
a/ A kerti munka területei 120
Az élősarok gondozása 120
A kertben végzett munka 122
Az állatgondozás 127
b/ A kerti munka nevelőértéke 127
c/ a kerti munka irányításának alapelvet 133
Az életkori sajátosságok figyelembevétele a követelményekben 155
A kerti munka iránti érdeklődés felkeltésének formái a különböző korcsoportokban és a
különböző munkafajtáknál 135
Az aktivitás feltételeinek megteremtése 156
A folyamatosság elve a kerti munka irányításában 137
Az egyéni bánásmód és a közösségi nevelés elve 138
d/A kerti munka vezetésének módszerei 139
V. Szabályjátékok gyűjteménye
A/ Mozgásos játék 140
a/ A dalos és mondókám népi játékok 140
b/ Fogócskák 142
c/ Körjátékok 144
d/ Szembekötősdik 145
e/ labdajátékok 146
f/ Versenyjátétok 147
g/ Ügyességi játékok 149
B/ Értelemfejlesztő játékok 150
a/ Érzékelést fejlesztő játékok 150
b/ Megfigyelésfejlesztő játékok 152
c/ Figyelemfejlesztő játékok 153
d/ A gyors érzékelőképességet fejlesztő játékok 155
e/ Ismeretfejlesztő játékok 157
f/ A logikus gondolkodást fejlesztő játékok 159
Irodalom 162
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem