1.062.107

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Játék és hitoktatás

Játékleírások és módszertani javaslatok általános iskolások hitoktatásához

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Református Pedagógiai Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 143 oldal
Sorozatcím: Könyvek a magyar református nevelésről
Kötetszám: 1
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-9700-42-0
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal és színes fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

„Ezután kisgyermekeket is vittek, hogy megérintse őket. Amikor a tanítványok ezt meglátták, rájuk szóltak, Jézus azonban magához hívta őket, és így szólt: »Engedj étek hozzám jönni a... Tovább

Előszó

„Ezután kisgyermekeket is vittek, hogy megérintse őket. Amikor a tanítványok ezt meglátták, rájuk szóltak, Jézus azonban magához hívta őket, és így szólt: »Engedj étek hozzám jönni a kisgyermekeket, és ne akadályozzátok őket, mert ilyeneké az Isten országa. Bizony, mondom néktek: aki nem úgy fogadja az Isten országát, mint egy kisgyermek, semmiképpen nem megy be abba.«" (Lk 18,15-17)

A Hittan 2 tanári kézikönyv szerkesztésekor idő és energia hiányában elsősorban a munkáltatás részei hiányosak maradtak. Remélve azt, hogy a könyvnek valamikor egy átdolgozott kiadása is megjelenhet, tovább kezdtem dolgozni a kiegészítésre szoruló részeken. 2000 tavaszán a Soros Alapítvány Gyermekközpontú pedagógiák elterjesztése a közoktatásban címmel pályázatot hirdetett, amelyen a Játék a hittanórán című programmal indultam, és nyertem támogatást. Ekkor elsődleges célom még a Hittan 2 tanári kézikönyv didaktikai és dramatizált játékainak kiegészítése volt. Célom eléréséhez igyekeztem összegyűjteni és feldolgozni a játékkal kapcsolatos pedagógiai és pszichológiai irodalmat, valamint az éppen megvásárolható és piacon lévő bibliaismereti játékokkal kiegészíteni a Hittan 2 tanári kézikönyv anyagát, illetve bővíteni alkalmazási lehetőségeiket a többi évfolyamon, tekintettel a kerettantervre. Hittanórákon, szakkörökön kerestem és keresem a lehetőséget a megismert játékok alkalmazására, miként lehet azokat a tantervi körülményekhez, osztályokhoz, csoporthoz igazítani. A játékok világa hatalmas birodalom. Szükségét éreztem annak, hogy ebben a világban eligazodjam, és rendszerbe gyűjtsem a meglévő (didaktikai) játékainkat. A játékok csoportosítása során végtelenül gazdag kincsestár nyílik meg előttünk, s mindenki találhat benne céljának megfelelő játékot, ötletet, amelyet a legjobban tud kamatoztatni. A játéklehetőségek csoportosítása ugyanakkor arra is rámutat, mely területeken vannak még hiányosságok, felfedezésre váró területek, vagy éppen melyik játékfajtából van túlkínálat. Miközben igyekeztem a játék majd' minden tartományát bejárni, rájöttem, minél messzebb haladok, annál kevesebbet tudok. Ez a könyv nemcsak az elmúlt 5-7 év elméleti és gyakorlati munkájának összefoglalása. Az elmúlt évek, lassan évtizedek tapasztalatainak egy része beépült a tanári kézikönyvembe, amelyek tematikai vagy életkori sajátosságok miatt abból kimaradtak, és a játékok témaköréhez tartoznak, itt most megtalálhatók. Tapasztalataimat azzal a szándékkal szeretném továbbadni, hogy talán mások is gazdagodhatnak abból és azáltal, amit én a témával foglalkozva megtanultam. Bízom abban, hogy olyan ismereteket, ötleteket sikerül közvetítenem ebben a könyvben, amelyet mindenki hasznosíthat a mindennapi szolgálatban. Vissza

Tartalom

Bevezetés 7
A játékról 9
A játék a gyermek fejlődési szakaszaiban 9
A játék sajátosságai 12
A gyógyító játék (játékterápia) 13
játék, tanulás, hitoktatás 14
A tanítás formái, tanulási-tanítási stratégiák 15
Az oktatási folyamat szerkezeti elemei 17
A játékok felhasználása a hitoktatásban 18
Művelethangsúlyos játékok 23
A gyakorló-, konstruáló- és építőjáték 23
A barkácsolás 24
A művelethangsúlyos játékcsalád felhasználási lehetőségei a hitoktatásban 24
Kézműves ötletek iskolai, gyülekezeti gyermekalkalmakra 26
Afonalgrafika 26
A batik 27
Az üvegfestés 28
Az origami 29
Szerephangsúlyos játékok 34
A bábjáték 34
Ige a színpadon 42
Mi az Ige? 43
Az emlékeztetés 44
Az üzenet 45
Drámajáték, drámapedagógia, tanítási dráma 48
A tanítási dráma (dráma és a tanulás) 50
A hittanórai dramatizálás célja 64
Játék a közönségnek 66
Fogalmak és a dramatikus viselkedés alakulása 66
Közös dramatizálás 67
Péter és Kornéliusz (ApCsel 10) történetének feldolgozása 69
Kötött szövegű, mások által írt színdarabok közös feldolgozása 76
Színdarabok, jelenetek egyéb feldolgozási lehetőségei 82
Dramatizált bibliai anyagok 90
Szabályhang súlyos játékok 93
A szabályhangsúlyos játékok jellemzői, fajtái 93
A népi játékok 93
Mozgásos játékok 94
Szabályjátékok 97
A szabályjátékok ismertetőjegyei 97
A játékok megtanulása 98
A megbeszélés 99
Társasjátékok 101
Táblásjátékok 101
Bibliaismereti táblás játékok 104
Kirakójátékok 108
Kártyajátékok 109
Intellektuális játékok 111
Kvízjátékok 114
Saját feldolgozású színdarabok, jelenetek 116
Mózes 116
Naámán 123
Salamon bölcsessége 128
Zákeus 130
Péter Joppéban - Tábita feltámasztása 133
Irodalomjegyzék 137

Turbucz Erzsébet

Turbucz Erzsébet műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Turbucz Erzsébet könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem