1.053.714

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Jármű- és alkatrészkereskedelem

Szerző
Lektor

Kiadó: Minerva-Sop Bt.
Kiadás helye: Győr
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 146 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-00-6208-9
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az utóbbi 10-12 évben Magyarországon valamennyi jelentős autógyártó létrehozta vezérképviseletét, és megszervezte márkakereskedői-hálózatát. Ehhez kapcsolódóan az alkatrészkereskedelmi üzletág is... Tovább

Előszó

Az utóbbi 10-12 évben Magyarországon valamennyi jelentős autógyártó létrehozta vezérképviseletét, és megszervezte márkakereskedői-hálózatát. Ehhez kapcsolódóan az alkatrészkereskedelmi üzletág is óriási fejlődésen ment keresztül. Nyugodtan mondhatjuk tehát, hogy létrejött egy újabb szakma, egy újabb szakterület, amely működéséhez képzett szakembereket igényel A járműkereskedelmi tevékenység hatékony irányítására azonban már nem elég önmagában sem a műszaki sem a közgazdasági tudás. A kettőre együttesen van szükség, mégpedig meglehetősen speciális összeállításban. A mai kor sikeres „ autós menedzserét" az jellemzi, hogy a pénzügyi, a közgazdasági és a jogi ismereteket speciálisan a járműves szakmára képes alkalmazni. A Széchenyi István Főiskola Közúti és Vasúti Járművek Tanszékén oktatott a Jármű Műszaki és Kereskedelmi Szakirány tantervébe a fentiek miatt került be egy Járműkereskedelem című tantárgy, amely eddig a tanmenetben összeállított tematika szerint (és éppen a szakmai terület frissessége miatt tankönyv nélkül) részben külső óraadók bevonásával került oktatásra. Az eltelt időszak alatt azonban szintetizálódott és letisztult az az ismeretanyag, amelyre a cégek (a leendő friss diplomások alkalmazói) igényt tartanak. Ennek egy részét foglalja össze tömören az a felsőoktatási tankönyv, amelyet most tart kezében az olvasó. A szerző célja azonban egyben az is volt, hogy a mű egyben szakkönyvként is funkcionáljon, segítve az e területen dolgozó szakemberek munkáját. Erre ugyanis eddig nem volt átfogó irodalom a hazai szakkönyv, illetve tankönyv piacon. Az előzetes igényfelmérés alapján tehát bátran ajánlom a könyvet a főiskolai hallgatókon kívül a márkakereskedői hálózat vezetőinek is. Vissza

Tartalom

1. MARKETING A JÁRMŰ- ÉS ALKATRÉSZ-KERESKEDELEMBEN 7
1.1. A marketing fogalma 7
1.2. A marketing-mix 8
1.3. Kommunikációs politika 10
1.3.1. Pozicionálás / /
1.3.2. A jó hírnév (goodwill) ereje 12
1.3.3. A kommunikációs-mix 14
1.4. Reklám 21
1.4.1. A reklám fogalma és tervezése 21
Márka 23
Márka 25
Médiatípus 26
1.4.2. Média vagy reklámhordozó kiválasztása 29
1.4.3. Reklámeszközök 30
1.4.4. Termékelhelyezés (Product Piacement) 39
1.5. Eladásösztönzés 41
1.5.1. Az eladásösztönzés fogalma, jellemzői 41
1.5.2. Az eladásösztönzés eszközei 42
2. GÉPJÁRMŰFINANSZÍROZÁS 49
2.1. A lízing fogalma 49
2.2. A lízing története 50
2.3. A lízing szabályozása 53
2.3.1. Nemzetközi szabályozás 53
2.3.2. A lízing szabályozása Magyarországon 54
2.3.3. A lízing-ügyletek Magyarországon 57
2.3.4. Lízingszervezetek Magyarországon 61
2.4. A lízing fajtái 62
2.5. Gépjármű finanszírozás Magyarországon 67
2.5.1. A magyar finanszírozási piac szerkezete 68
2.5.2. A magyar finanszírozási piac szereplői 72
2.5.3. A gépjármű-finanszírozás technológiája 74
2.5.4. A lízing ügymenete 86
2.5.5. Lízing-kalkuláció készítése 88
3. INTERNETES KERESKEDELEM 93
3.1. az internet története 93
3.2. Elektronikus kereskedelem 94
3.2.1. Elektronikus kereskedelem vállalkozások között 95
3.2.2. Elektronikus kereskedelem gazdálkodó szervezetek és fogyasztók között 96
3.2.3. Az Internet technológiai jellemzői 99
3.2.4. A website-ok fejlődése 100
3.2.5. Az elektronikus kereskedelem fogalma 101
3.3. Autókereskedelem az interneten 102
3.4. Internetes kereskedelem 104
3.4.1. Internetes kereskedelem a Világon 104
3.4.2 Internetes kereskedelem Magyarországon 105
4. A JÁRMŰKERESKEDELEM JOGI SZABÁLYOZÁSA AZ EU-BAN 109
4.1. Csoportmentességek 111
4.2 jármű-kereskedelem AZ EURÓPAI UNIÓBAN 113
4.3. Az EU Bizottság álláspontja a GVO-ról 115
4.4. Álláspontok a GVO mellett 122
4.5. A járműves GVO lehetséges alternatívái 123
4.5.1. A Franchise-rendszer 125
4.5.2. A szelektív járműértékesítési rendszerek megszüntetése 124
5. FRANCHISE A JÁRMŰ- ÉS ALKATRÉSZKERESKEDELEMBEN 129
5.1. Franchise típusok 130
5.1.1. Termelési franchise 130
5.1.2. Értékesítési franchise 130
5.1.3. Szolgáltatási franchise 131
5.2. Franchise 131
A jármű-kereskedelemben 131
5.2.1. A franchise jogi szabályozása az EU-ban 131
5.2.2. Érvek a franchise mellett 133
5.2.3. Érvek a franchise ellen 137
5.2.4. Járműves franchise Európában 140
IRODALOMJEGYZÉK 145

Dr. Lakatos István

Dr. Lakatos István műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Lakatos István könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem