kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Reneszánsz Könyvkiadó Kft. |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 315 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 978-615-5336-09-6 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal. |
Előszó | 13 |
Bevezető és köszönetnyilvánítás | 15 |
Előszó a 25. jubileumra készült kiadáshoz | 19 |
A pozitív megközelítés | 27 |
Óvakodjunk attól, ami már bevált! | 36 |
Ha nem szigor és nem engedékenység - akkor mi? | 38 |
Egyszerre légy emberséges és határozott | 39 |
Az ellentétek vonzzák egymást: amikor az egyik szülő kedves, a másik pedig erélyes | 43 |
Hogyan segíthetünk a gyereknek abban, hogy azt érezze: ő fontos és tartozik valakihez (kapcsolat) | 44 |
Hatékony-e hosszú távon? | 44 |
Harmonikus személyiséget eredményező, értékes és jellemformáló társas és életvezetési készségek tanítása | 45 |
A pozitív fegyelmezés útja | 45 |
Áttekintés | 46 |
Néhány alapfogalom | 49 |
Önbecsülés - egy illuzórikus fogalom | 50 |
A gyerekek meggyőzése | 52 |
Milyen érzés van a tetteink vagy a szavaink mögött? | 54 |
Adleri alapfogalmak | 56 |
Áttekintés | 68 |
A születési sorrend jelentősége | 71 |
Elsőszülöttek | 73 |
A legfiatalabb gyerekek | 74 |
Középső gyerekek | 76 |
Egykék | 77 |
Kivételek a fenti szabályok alól | 78 |
Családi légkör | 80 |
Hogyan használhatjuk a születési sorrend ismeretét a gyerekek ösztönzésére? | 81 |
A születési sorrend és a házasság | 83 |
A születési sorrend és a tanítási stílus | 84 |
Csoportos gyakorlat | 85 |
Áttekintés | 86 |
Miért viselkedik rosszul a gyerek? | 87 |
Felelősségre vonás - szemrehányás és megszégyenítés | 87 |
Mit nevezünk rossz viselkedésnek? | 88 |
Hogyan tudjuk felismerni a tévhiteket és a téves célokat? | 95 |
Hogyan bátorítsuk a különböző téves célokat követő gyerekeket? | 98 |
A téves cél tudatosítása | 104 |
Az elkeseredés mértéke | 106 |
Ha kamaszokkal van dolgunk | 109 |
Áttekintés | 110 |
Óvakodjunk a logikus következményektől | 115 |
Természetes következmények | 117 |
Döntsük el, mit fogunk tenni | 119 |
A logikus következmények | 121 |
Elterelés | 124 |
A téves célok és a logikus következmények | 126 |
Néha a hozzáálláson kell változtatni | 127 |
Vonjuk be a gyerekeket | 128 |
Áttekintés | 132 |
Összpontosítsunk a megoldásra! | 135 |
Elvonulás | 140 |
Érdeklődő kérdések | 144 |
Áttekintés | 146 |
Hogyan bátorítsuk hatékonyan a gyereket? | 149 |
Időzítés | 151 |
Kölcsönös tisztelet | 152 |
A fejlődésre törekedjünk, ne a tökéletességre | 154 |
Az erősségekre építsünk, ne a gyengeségekre | 155 |
A helytelen viselkedés más irányba terelése | 156 |
Jóvátétel | 156 |
Ne törődjünk a társadalmi nyomással | 158 |
Töltsünk időt kettesben | 159 |
Dicséret helyett bátorítás | 162 |
Kritika helyett bátorítás | 165 |
Az önértékelés fejlesztése | 165 |
Szánjunk időt a tanításra | 166 |
Teendőlista | 168 |
A hibák arra valók, hogy tanuljunk belőlük | 168 |
Érdeklődő kérdések | 169 |
Öleld meg! | 169 |
A gyerek nézőpontja | 171 |
Áttekintés | 172 |
Az osztálygyűlés | 175 |
A sikeres osztálygyűlés | 177 |
Az osztálygyűlés céljai | 180 |
Hogyan vezessük be az osztálygyűlést? | 183 |
Hogyan viselkedjék a tanár? | 187 |
Gyakori kérdések | 191 |
Egyéb javaslatok | 199 |
Áttekintés | 202 |
A családi gyűlés | 205 |
Miben különbözik a családi gyűlés az osztálygyűléstől? | 207 |
A családi gyűlés menete | 208 |
Különleges esetek | 215 |
Hogyan tegyük érdekesebbé a családi gyűléseket? | 218 |
A családi étkezések megtervezése | 222 |
Áttekintés | 224 |
Hogyan hat a felnőtt személyisége a gyerekére? | 227 |
Mik azok az életmódbeli prioritások? | 229 |
Az elsődleges prioritásunk felismerése | 233 |
Az életünk viselkedésmintája | 234 |
A másodlagos prioritásunk felismerése | 235 |
Életmódbeli prioritás és a nevelési-tanítási stílus | 236 |
Egymással ütköző életmódbeli prioritások | 243 |
Áttekintés | 245 |
Gyakorlat az életmódbeli prioritások megértéséhez | 245 |
Az eszközkészlet összeáll | 247 |
A fürdőszoba-módszer | 247 |
A regény-módszer | 248 |
A gyerek is elvonulhat | 250 |
Azt határozzuk el, hogy mi magunk mit fogunk tenni, ne azt, hogy mire próbáljuk rávenni a gyereket | 252 |
Lélekben is elvonulhatunk | 255 |
Hogyan kerüljük el a reggeli veszekedéseket? | 256 |
Időbeosztás | 257 |
Hogyan kerüljük el a fektetés körüli vitákat? | 257 |
Elalvás előtti beszélgetés | 259 |
Hogyan kerüljük el a veszekedéseket az étkezéseknél? | 260 |
Vonjuk be a gyerekeket | 261 |
Ne avatkozzunk be a gyerekek veszekedéseibe | 261 |
Nonverbális jelek | 266 |
Választási lehetőségek | 268 |
"Amint... Máris..." | 269 |
Zsebpénz | 270 |
Áttekintés | 271 |
Szeretet és öröm otthon és az iskolában | 275 |
Három emlékeztető | 275 |
Meglátni a jót | 280 |
Ne tételezzünk fel rosszat a gyerekről! | 281 |
Fejezzük ki a feltétlen szeretetünket! | 281 |
Az együttműködés négy lépése | 285 |
A személyes példánkkal tanítsunk kommunikációs és problémamegoldó készségeket! | 286 |
Segítsünk a gyerekeknek a felelősségtudatuk kialakításában! | 288 |
Mi is vállaljuk a felelősséget! | 288 |
Érezz együtt önmagaddal! | 289 |
Szilárdítsuk meg a tudásunkat! | 290 |
Áttekintés | 291 |
1. Függelék: Hogyan indítsunk pozitív fegyelmezési tanulócsoportot? | 293 |
Hogyan fogjunk hozzá? | 293 |
Kérdőív problémamegoldáshoz | 294 |
Szórólap minta | 294 |
A szülőcsoport menete | 295 |
Milyen nehézségek adódhatnak a csoporttagok interakciói során? | 297 |
Kérdőív problémamegoldáshoz | 300 |
A problémamegoldó kérdőív használata | 301 |
2. Függelék: Kortárs tanácsadás: a társadalmi felelősségvállalás fejlesztése | 305 |
Valóságterápia | 305 |
Szerepjáték | 307 |
3. Függelék: Levél a szülőknek | 309 |
Hivatkozások | 313 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.